להציל את המדפסת: ניקוי ראש הדפסה של מדפסת 3D

טכנולוגיה מתקדמת

אחת מהמדפסות שנתקלתי בהן הפסיקה להדפיס. הסימנים הראו על סתימה. אבל לא ידעתי על היקף הסתימה רק אחרי שהתחלתי לנקות את הראש. אמ;לק: הסוף טוב. ראש ההדפסה נוקה.

מי שיש לו מדפסת תלת מימד FDM (ראשי תיבות של  fused deposition modeling) מכיר את החשש הזה: יותר משבוע אחרי ההדפסה האחרונה, שמתי בתמימות הדפסה חדשה ויצאתי מהחדר. חזרתי 15 דקות אחרי כדי לגלות שראש ההדפסה מטייל לא באוויר ולא יוצא חומר בכלל. הראש סתום.

סתימות בראש ההדפסה זה דבר שקורה, במיוחד במדפסות שעובדות עם הפסקות ארוכות. אבל מה שהיה לי כאן זאת לא סתימה, זאת דליפה של ממש מראש ההדפסה ולקח לי רגע להבין את זה. בסרטון אני מתאר את תהליך הפירוק, ניקוי והרכבה. בגלל שעשיתי את כל זה בלי הרבה הכנות, לא עבדתי על זוויות צילום ועשיתי זום דיגיטלי בזמן העריכה. זה לא אידיאלי אבל זה מה יש. אם יהיו תגובות חיוביות לסוג כזה של מדריכים, אשתדל לצלם בפעם הבאה שאני מנקה ראש בצורה יותר אינפורמטיבית.

 

רואים את הדליפה מקדימה, אבל מאחורה זה עוד יותר נורא

רואים את הדליפה מקדימה, אבל מאחורה זה עוד יותר נורא

אז מה עושים?

בסרטון תוכלו לראות איך אני מפרק את ראש ההדפסה, מנקה אותו ואת הדיזה, ומחזיר אותו חזרה.

רוב מדפסות הFDM עובדות פחות או יותר אותו הדבר מהבחינה הזו, אבל אם אתם לא בטוחים איך מפרקים את  שלכם, תתייעצו עם youtube, בטוח שתמצאו מזור לבעייתכם. אם במקרה יש לכם Ultimaker 2 זכיתם.

מנקים את הדליפה

מנקים את הדליפה

לראש ההדפסה שלום

המדפסת חזרה לעבוד, והמבצע הוכרז כמוצלח. אבל בסוף ההדפסה הזו, לא לקחתי סיכון וביצעתי הוצאה של חומר ההדפסה מהראש כדי למנוע את הסתימה הבאה, במיוחד כיוון שאני חוזר לעבוד במדפסת רק, במקרה הטוב, בעוד שבועיים.

טיפ: אם אתם עובדים עם מדפסת ויודעים שהפעם הבאה שתבואו להדפיס בה תהיה יותר משבוע, הדבר הנכון כדי למנוע אפשרות של סתימות היא לבצע את תהליך הUnloading של החומר, הוצאת החומר חזרה לגליל, מה שמשאיר את ראש ההדפסה נקי (בגדול) מחומר, ובו זמנית מאפשר לכם לגלגל את שארית חומר ההדפסה על הגליל ואפילו לאטום אותו בשקית zipbag אם אתם מהמחמירים, כך שעד הפעם הבאה החומר לא יספוג סתם לחות באוויר.

לראש ההדפסה שלום

לראש ההדפסה שלום

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן