“הקייטנה של בידיים” #1, או: רעיונות להפעלות בבית עם הילדים – פעוטות

יצירה ושימוש חוזר

אל נא תאמרו נואש! יש לנו שפע של רעיונות עבורכם להפעיל את הילדים בבית.

רבים מאיתנו בחופשה ללא תשלום כרגע, עם הילדים בבית. כולנו נמצאים בסיטואציה שלא חשבנו שנמצא את עצמנו. אבל זה מה יש, ועם זה ננצח.

כתוצאה מכך החלטנו לפנק אתכם בסדרה של מאמרים בהם שפע של רעיונות איך להעסיק את הילדים בבית, גם חינוכי וגם מהנה. ותהיו מוכנים במידה ותצטרכו להתלכלך.

כדי לעשות לכולנו את החיים קלים, הן לקוראים והן לכותבת, כל מאמר בסדרה ייגע בקבוצת גיל שונה.

חלק מהדברים שמופיעים כאן ניסינו בעצמנו, חלק לא. כל מה שנבחר להופיע באוסף הזה זה כי לדעתנו ניתן לבצע את ההפעלות האלו מחומרים שכמעט בטוח שיש לכם בבית כך שלא תצטרכו לצאת לקנות משהו במיוחד. במידה ויצא לכם לבצע את אחד הרעיונות שפרסמנו כאן, יותר מנשמח אם תשתפו אותנו, בתגובות למאמר, במייל פרטי contact@bayadaim.org.il או דרך עמוד הפייסבוק שלנו. אנחנו גם נשמח מאוד אם תכתבו מאמר משלכם עם הרעיונות שיש לכם להעברת הזמן בבית עם הילדים, או יותר טוב – תכתבו מדריך על מה עשיתם אתם בבית עם הילדים! ככה תוכלו להיות דוגמה לכולם.

בכל אופן, with no further ado, אנחנו מציגים לכם את המאמר הראשון בסדרה שמתאים לפעוטות עד גיל 3.

 

Sensory Books

בתרגום לעברית מדובר ב”ספר חושים”. מצאנו כמה דוגמאות שונות לספרים מהסוג הזה שאתם יכולים להכין בבית ולתת לפעוטות שלכם לשחק ולהשתעשע איתם. ניתן לשלב את כל הרעיונות האלו לכדי ספר אחד.

 

דוגמה לספר שניתן להכין בבית מחומרים שאפשר למצוא כמעט בכל בית. במקום הפונפונים אפשר להשתמש בסוגי בדים שונים.

 

דוגמה נוספת: הצד המחוספס של הקרטון.

 

הספר הזה משלב בתוכו עוד חומרים מעוררי מגע: חרוזים, חוטים, אטבים ועוד.

 

בדוגמה הזו השתמשו בקרטון ביצוע, בכל דף ניתן להדביק חומר מעורר מגע אחר, לבד, תחרה, קרטון, חרוזים ועוד.

 

פה העבודה נעשית עם לבד שזהו חומר נהדר לעבוד איתו. את הספר אפשר להכין גם משאריות לבד, אפשר להדביק את הלבד ואפשר גם לתפור אותו. 

 

מקלות מגע:

בדומה לספר החושים: מעורר תחושה ומגע אצל הילדים. הם ישחקו בזה שעות!

 

DIY מקרטון

ברחבי הרשת הצלחנו למצוא כמה וכמה דברים חמודים ומעניינים שאפשר להכין לקטנטנים שלנו מבלי לצאת מהבית כלל. רובנו מחזיקים כמה אריזות קרטון בדרך כלל ואם לא אפשר לבקש מהשכנים. הנה כמה רעיונות מעניינים שאהבנו עבור פעוטות עד גיל 3:

 

בית פתוח למחצה, מקום ישיבה מהנה ונהדר לפעוטות

 

אפשר גם לבנות בית של ממש מהקרטונים ולהכניס שם את כל המשחקים שיש לכם שמדמים בית: מטבח, לול תינוקות, עגלת תינוקות, בובות וכו. אפשר לארגן סלון קטן לישיבה, והופ!

 

מבוך זחילה לפעוטות וקטנטנים. בשיתוף המשחקים שיש בבית.

 

מבוך אימתי! אפשר לקשט את המבוך בשיתוף עם הילדים

 

משחקי השחלות

ידוע לכל הורה לפעוט או לכל מי שאי פעם עבד/ה עם פעוטות שמשחקי השחלות הן חיוניים לפיתוח המוטוריקה העדינה של העולל, ולכן הרי לכם מספר דוגמאות למשחקים שכאלה שתוכלו ליצור בבית, מגוון משחקי השחלות שונים ממגוון חומרים שונים:

פסטה וקשים! אז נכון שאנחנו לא אוהבים קשים, אבל אפשר להשחיל בקשים רב פעמיים אם יש לכם בבית

 

דוגמה נוספת להשחלות של פסטה על קשים (רב פעמיים)

 

דומה להשחלות. רק צריך להיזהר שהוא לא יכניס את זה לפה.

 

השחלה של צ’יריוס על מקלות פסטה! לרוב אנחנו לא מעודדים לאכול דגנים כמו צ’יריוס, אבל זה רעיון נחמד…

 

משחק השחלה פשוט שאפשר להכין מקופסת נעליים. כדורים כאלה נמצאים כמעט בכל בית בו יש זאטוטים קטנים ועוללים. במידה ואין כדורים אפשר להכין את הכדורים או פשוט: עם כפתורים.

 

משחק השחלה עם כפתורים. אנחנו לא בטוחים אם את המשחק הזה קנו או שהכינו בעצמם, אבל זה בהחלט רעיון בר ביצוע לעשות בעצמך בבית עבור הילדה שלך.

 

את הרעיון הזה אהבנו במיוחד! עוד משחק השחלה פשוט להכנה מחומרים שנמצאים כמעט בכל בית!

 

משחק השחלה + התאמת צבעים

 

לא בדיוק משחק השחלה אבל גם מעולה למוטוריקה עדינה, יעסיק את הילד שעות ופשוט מאוד להכנה

 

משחקי התאמות

לאו דווקא מתאים לתינוקות אבל בהחלט מתאים לילדים בגילאי 3. פשוט להכנה בבית עם משחקים שיש לכל ילד ולכל פעוט.

 

לוח פעילות

אנחנו מצאנו את הלוח הזה:

נכון, אנחנו יודעים, הוא לא לגמרי מתאים לפעוטות עד גיל 3, הוא כנראה מתאים לגילאים יותר גדולים, אבל לנו זה בהחלט נתן רעיונות והשראה להכנת לוח פעילות שמתאים גם לתינוקות ופעוטות. הלוח יכול להיות יותר קטן ומוכן על חומר פחות כבד מעץ ולא חייב להיות מורכב מכל מה שאתם רואים בתמונה, אבל זאת בהחלט התחלה טובה ותוכלו להכין אחלה “אוניברסיטה” לבת / בן שלכם.

 

צנצנות הרחה

עוד משחק שאתם יכולים להכין עבור הילד השלכם, אולי חלקכם יכולים אפילו להכין את זה ביחד עם הילדים. בדומה לספר החושים, גם כאן מדובר במשהו שמעורר חוש כלשהו, רק שהפעם לא מדובר בחוש המישוש אלא בחוש הריח. אתם יכולים להכין את המשחק בכך שתמלאו צנצנות תבלינים מוכנות מראש ולהם מכסה מחורר ועוד מכסה (כמו שמופיע בתמונה) או שתוכלו להכין זאת מצנצנות ישנות שתוכלו לחורר את המכסה שלהן, זאת גם אפשרות.

 

 

משחקי מים

אולי קצת קריר כרגע למשחקי מים, אבל זה עדיין משהו שהקטנטנים נהנים ממנו מאוד. זה רעיון טוב שאפשר לשמור במגירה לימים יותר חמים. הדוגמה בתמונה היא רק דוגמה אחת שנותנת השראה, אפשר לפתח אותה להמון כיוונים.

 

 

לסיכום

מקווים שאהבתם את הרעיונות שלנו.

יש המון המון הפעלות ופעילויות שתוכלו למצוא ברחבי הרשת, אבל לנו היה חשוב לאגד עבורכם כאלה שלא צריך לקנות מצרכים מיוחדים כדי לבצע אותם, כל אחד כמעט יכול לבצע אותם, ניתן לבצע אותם מחומרים ממוחזרים והם לא מחייבים אתכם לייצר כמויות נוספות של זבל.

 

שיהיה בהצלחה!

נתראה בשבוע הבא עם מאמר בסדרה “הקייטנה של בידיים”, או: רעיונות להפעלות בבית עם הילדים”. בשבוע הבא: מתאים לילדי הגן.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן