רובה קשת להסטת מטוסי נייר בחיתוך לייזר

טכנולוגיה מתקדמת

אז התבקשתי להראות מה אפשר לעשות עם חיתוך בלייזר והדפסה בתלת מימד כשהנושא הוא מטוסי נייר. ואחרי שיטוט באינטרנט, זה מה שיצא.

קיבלתי על עצמי אתגר לשלב חיתוך לייזר והדפסה בתלת מימד בפרויקט שקשור במטוסי נייר (אחסוך מכם את ההסבר הארוך). מפה לשם, בשיטוטי באינטרנט ראיתי כמה גירסאות למכשירים לשיגור מטוסי נייר, אז החלטתי לנסות לייצר אחד בעצמי, בשימוש בטכנולוגיות האמורות.

רובה הקשת ממבט על, דרוך

רובה הקשת ממבט על, דרוך

עיצוב, מידול וחיתוך

בהרשאה ממספר מדריכים המפוזרים באינטרנט, נענתי לאתגר. החלק המורכב ביותר (סה”כ המכשיר פשוט) היה מנגנון ההדק. המטרה היא שההדק יהיה קפיצי, ושהדריכה תהיה חד כיוונית (כמו שיראו בסרטון המסכם) כך שכשאני מושך את המיתר אל ההדק הוא ננעל לבד.

בסרטון אני מציג את העיצוב הסופי (ללא הדרך) ומסביר מה הנחה את השלבים השונים בו.

החלק המודפס

החלק המודפס הגיע אחרון, אחרי שהבנתי שהחיבור בין החלקים חלש מדי והמסילה מתעקמת מה שגורם למטוסים לא להשתגר יפה (כשהמסילה לא ישרה הם נתקעים בדרך). מטרת החלק הייתה לחזק את החיבור בין החלקים, והחיבור מלכתחילה נוצר כי המכונה שלי מוגבלת בגודל.

החלק המודפס

החלק המודפס

הרכבה והדגמה

בסרטון הזה ניסיתי לתמצת את כל התהליך כולל הדגמת השיגור בסרטון אחד קצר. מקווה שזה מספק. עיצוב (בהילוך מהיר), הדבקה, הדגמת המנגנון והדגמת שיגור.

 

המנגנון מקרוב

המנגנון מקרוב

לסיכום - מה הלאה?

כמה דברים שהבנתי על המודל הספציפי הזה (ואתם מוזמנים לייצר לכם עותק שלו בOnshape אם מתחשק לכם ולשחק איתו – כאן הקישור לפרויקט בOnshape):

  1. לא בהכרח, כשעובדים עם החומרים הנתונים, צריך מסילה כל כך ארוכה. יכול להיות שאפשר להסתפק ב60 ס”מ אורך, שזה רוחב חותך הלייזר שלי, ואז לחסוך את החיבורים
  2. לא צריך את הידית הקדמית אם מבצעים גם את החלק המודפס. הוא יכול לשמש מצוין כידית ואז הידית הקדמית מיותרת.
  3. המנגון הנוכחי שביר כשהוא בולט החוצה מהקו העליון של המשגר. יותר נכון לעצב מנגנון שדוחף את המיתר כלפי מעלה במקום כזה שמתרומם ומשחרר את המיתר כלפי מטה (אם לא הבנתם, אז תחכו למדריך ההמשך).
  4. בפעם הבאה אנסי לייצר את הגוף מעץ (נניח סנדוויץ’ 8 מ”מ) ורק את ההדק מאקריליק (פרספקס). האקריליק שברירי מדי לפרויקט הזה (ראו סעיף 3) ומצד שני, זה מאוד עוזר שההדק חלק ולא מחוספס, כי זה עוזר להחלקה על פני החלקים האחרים.

שתפו אם ניסיתם לייצר כזה. אשמח לדעת מה עשיתם.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן