דוכן נואמים פשוט וקל בשעה

בבית המלאכה

התבקשתי לתקן דוכן נואמים מפרספקס שנשבר בכמה נקודות. כשבחנתי אותו מקרוב הבנתי שתיקון לא באמת יביא אותו למצב שמיש, מאחר ובפרספקס השקוף את השברים רואים למרחוק, ודוכן נואמים צריך להיות אסתטי או לכל הפחות לא שבור. החלטתי לבנות חדש, ושיהיה גם פחות שביר, אם כבר עושים.

פרספקס הוא חומר מעניין ויקר. את הדוכן הזה אי אפשר היה לתקן בצורה אסתטית, לכן החלטתי לבנות חדש, תוך כדי הבטחה לעצמי שבפרספקס עצמו מהדוכן הישן אשתמש לפרויקטים אחרים. פרספקס בעובי סנטימטר הוא לא חומר שקל לעבוד איתו, אלא אם כן יש ברשותכם מכונה לחיתוך בלייזר, שיכולה לדאוג לחיתוכים מדויקים ויפים (וזה מה שאעשה ברגע שאתפנה מפרויקטים אחרים).

מה שכן, החלטתי להעתיק את המידות מהדוכן הישן. להלן המידות משורטטות על חתיכת MDF וגם בשרטוט שעובד בOnshape כמודל 3D ואז הומר לשרטוט להרכבה.

הדוכן השבור

הדוכן השבור

הדוכן השבור

הדוכן השבור

מידות ושרטוט פרמטרי בOnshape

מידות ושרטוט פרמטרי בOnshape

הכנת הלוחות

כל הלוחות נחתכו באמצעות מסור עגול (כיוון שאין לנו בסדנא מסור שולחן) עם סרגל מאולתר לחיתוך ישר.
אין לי הרבה תמונות מהשלב הזה, אבל די ברור מה צריך לעשות. הלוח הקדמי חובר בניצב לשתי הרגליים עם לטה של 50 מ”מ על 20 מ”מ. גם המדף חובר עם מחזיקי מדף של 50 מ”מ על 20 מ”מ אל הרגליים. הלוחות מחוברים ללטות עם ברגים, שהצבע הסמיך מסתיר מאוחר יותר.

המדף העליון (שתכף נראה כבר צבוע) והמעצור הקטן שצריך להחזיק דפים או לפטופ הינם בעובי 18 מ”מ, ולא 12 מ”מ כמו כל שאר הלוחות.

חיבור הלטות למשטח הקדמי

חיבור הלטות למשטח הקדמי

צביעה ודוגמנות

הצביעה נעשתה עם פוליאור שחור, צבע חזק מאוד, מבריק ואטום.

 

אחרי צביעה - מקדימה

אחרי צביעה - מקדימה

אחרי צביעה - מזווית

אחרי צביעה - מזווית

אחרי צביעה - מאחור

אחרי צביעה - מאחור

והנה, דוכן הנאומים עומד לתפארת דוכני ישראל.

כדאי לשים לב לכך שהרגליים ישרות, כי דוכן נואמים מתנדנד זה לא נחמד. אפשרות נוספת היא לצבוע את הדוכן בצבע מט כך שלא יבריק. בדיעבד, הייתי צובע במט.

אחרי צביעה - מקדימה

אחרי צביעה - מקדימה

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן