איך הקמתי אקדמיה מתחדשת עם ד”ר דני נווה

חינוך, חברה וקהילה

את המאמר הזה אני מאוד מתרגש לכתוב. אני מתרגש בגלל שהוא עוסק באחד הפרויקטים הכי מרחיקי לכת שיצא לי לקחת בהם חלק בשנים האחרונות. אני אספר כאן במאמר את הרעיון שמאחורי “אקדמיה מתחדשת” ולתוך זה אני אשלב את הדרך המיוחדת שהביאה אותי להיות שותף של ד”ר דני נווה בהקמה שלה.

את המאמר הזה אני מאוד מתרגש לכתוב. אני מתרגש בגלל שהוא עוסק באחד הפרויקטים הכי מרחיקי לכת שיצא לי לקחת בהם חלק בשנים האחרונות. אני אספר כאן במאמר את הרעיון שמאחורי “אקדמיה מתחדשת” ולתוך זה אני אשלב את הדרך המיוחדת שהביאה אותי להיות שותף של ד”ר דני נווה בהקמה שלה.

postimage-image-2502הכל התחיל לפני ארבע שנים בכנס אקטיביזם בחוות אדמאמא. ישבנו בערב לשמוע הרצאה בנושא ציידים לקטים, והגיע בחור בשם דני נווה, דוקטור לאנתרופולוגיה ומורה לקורס בניסים שבשעתיים הבאות הצליח לשנות את החיים שלי מקצה לקצה. האיש המופלא הזה, החליט לעשות את הדוקטורט שלו על תפיסת העולם של שבטי ציידים לקטים, וספציפית על שבט הנאייקה שחיים בתוך הג’ונגלים של דרום הודו. הוא פיזית לקח את התיק שלו ואת מחברות המחקר שלו ונכנס לבד לתוך הג’ונגל לחיות שנה שלמה עם התרבות האחרת הזו. אני כל כך עפתי מההרצאה הזו, לא הפסקתי לדבר על זה חודשים. לקח עוד שנתיים עד שיזמתי הרצאה נוספת שלו אצל חברים שלי, ועוד חצי שנה עד שנפגשתי איתו לשיחה אחד על אחד על פרויקט הביטט בעין חבקוק – ליד קיבוץ חוקוק, שם הוא מתגורר כחלק מהקהילה האקולוגית במקום.

בשיחה, דני סיפר לי על השנים הרבות שבהם הוא מלמד באקדמיה, על התובנות שלו לגבי הדור שלנו, ועל הצרכים האמיתיים שיש לבני העשרים והשלושים שכמעט ולא מקבלים מענה באף מעגל או מסגרת בארץ. הוא סיפר לי על החזון שלו – “אקדמיה מתחדשת” – שתיתן כלים לעצמאות כלכלית, הרחבת ידע כללית על העולם שאנחנו חיים בו, ולימוד של ידיעה עצמית דרך כלים של מדיטציה ועבודה עם התודעה שלנו. אני מאוד התלהבתי מהרעיון, וכמובן שזה קשור לזה שהתלהבתי מהאיש.

קוצר פירות אדמאמא!

קוצר פירות אדמאמא!

במקביל לכל זה אני קיבלתי את ההחלטה להתקרב לחוות אדמאמא. לברר את הקשר החזק שאני מרגיש עם החווה המרגשת הזו כבר כמה שנים טובות. בדיוק סיימתי את פרוייקט הביטט שכתבתי עליו לפני כמה חודשים ועלתה בי קריאה חזקה מאוד להעביר את חפציי לבקתה שלי כאן. יצאתי למסע מרגש אל המקום המסעיר הזה ולקשר עם גור ועירית בתוך תקופת המעבר הזו שבה הם החליטו שהם רוצים לעבור הלאה. ההחלטה על לערוך את המפגש הראשון של האקדמיה המתחדשת באדמאמא מסמלת בכל מיני מובנים את השותפות המיוחדת שנרקמה ביני לבין דני, וגם את הכיוון החדש ופורץ הדרך שחוות אדמאמא הולכת לקראתו.

מפה לשם הגענו לכך שההפקה הראשונה של האקדמיה תהיה מאין פסטיבל למידה של חמישה ימים אינטנסיביים בחוות אדמאמא הכוללים לינה וארוחות טעימות – דני יהיה המרצה והמנחה המרכזי ועוד מספר מרצים אורחים יגיעו על מנת לתמוך בהפקה המרגשת הזו. הנה קישור לאירוע.

אני מאמין שהאקדמיות בארץ ובעולם עומדת בפני צומת דרכים מאוד משמעותית. הידע יצא לחופשי. התארים לא מבטיחים הצלחה וביטחון. התחושה האישית שלי היא שמה שנדרש היום מאיתנו כצעירים וכחברה בכלל הוא יצירתיות גדולה. וזה מה שתופס אותי בתכנים של האקדמיה מתחדשת – מדובר על למידת עומק מסוג חדש שלא פוגשים באקדמיה. למידה שיכולה לעזור לנו קצת להתמודד יחד עם התחושה הזו שאני גדל איתה כצעיר בחברה שלנו – תיכנס למאטריקס, תסתדר בשורות, תעשה קריירה, ותתחיל לתפקד. התחושה שלי היא שהגענו כאנושות לשלב שאנחנו לא צריכים לתפקד – אנחנו צריכים לחקור וליצור – את השפע, את הידע ואת האפשרות להיות יצירתיים כדי לעשות לנו חיים טובים ביחד.

אחד מיסודות המהלך שלנו בספטמבר יהיה חידוש והעמקת יכולתנו לחיות בפליאה. זה המקום. וזה הסרטון!

 

נתראה שם! ובכלל בואו לבקר בחווה!

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן