מחפשים יזמים צעירים לעתיד טוב יותר

חינוך, חברה וקהילה

יוניליוור העולמית מקיימת זו השנה השלישית את תחרות הקיימות ליזמים צעירים. לאור הצלחת התחרות בשנים הקודמות, גם השנה מזמינה החברה יזמים צעירים עד גיל 35, להציע פתרונות מעשיים וחדשניים לכמה מהאתגרים החברתיים והסביבתיים הגדולים בעולם.

יוניליוור ממשיכה לחפש יזמים צעירים בעלי רעיונות גדולים שיצרו עתיד טוב יותר. היזמים הצעירים שיזכו בתחרות הבינלאומית יזכו בליווי ותמיכה כספית בשווי 200 אלף יורו.

יוניליוור העולמית מקיימת זו השנה השלישית את תחרות הקיימות ליזמים צעירים. לאור הצלחת התחרות בשנים הקודמות, גם השנה מזמינה החברה יזמים צעירים עד גיל 35, להציע פתרונות מעשיים וחדשניים לכמה מהאתגרים החברתיים והסביבתיים הגדולים בעולם.

התחרות היא חלק ממאמציה של יוניליוור לתמוך ב-17 יעדים גלובאליים עליהם הכריז האו”ם בחודש ספטמבר האחרון למען פיתוח עולמי בר קיימא. יעדים אלו נועדו לתת מענה ל-3 בעיות משמעותיות ביותר עד לשנת 2030: עוני קיצוני, אי שוויון ושינויי האקלים. ליעדים אלו השפעה עצומה על יוניליוור והם תואמים את יעדי תכנית הקיימות של החברה. תחרות היזמים הצעירים היא דרך משמעותית של החברה להניע לפעולה יזמים הפועלים בתחומים אלו ולעודד פתרונות בנושאים כמו אנרגיה מתחדשת, צמצום אי שוויון, ייצור וצריכה אחראיים והתמודדות עם שינויי אקלים.

המטרות הגלובאליות על פי מימדי התחרות

חלק מן היעדים הגלובאליים על פי התחרות

התחרות מנוהלת במשותף עם המכון לקיימות ומנהיגות של אוניברסיטת קיימברידג’ (CISL) וכן בשיתוף פעולה עם “אשוקה”, ארגון בינלאומי לעידוד יזמות חברתית. יוניליוור מציעה לשבעת היזמים אשר יציעו את הרעיונות הטובים ביותר, חונכות מותאמת אישית וסיוע כלכלי בשווי 200 אלף יורו. המנצח בתחרות יזכה לקבל בנוסף תואר יוקרתי ליזם הצעיר בתחום הקיימות מיורש העצר הבריטי הנסיך צ’ארלס מווילס.

בשנה שעברה למעלה מ-800 יזמים מ-88 מדינות ברחבי העולם הגישו מועמדותם לתחרות. בין הפרויקטים המובילים בתחרות: בהודו פותחו מוצרים לשיפור חייהם של תושבי הכפרים כמו פנסים סולריים במחירים נגישים ומסנני מים ללא חשמל; בגאנה פותח כלי תקשורת סלולרי עבור חקלאיים מקומיים המספק ייעוץ אגרונומי ותחזיות מזג אויר ע”י שליחת הודעות קוליות בשפה המקומית; פותחה שיטה אפשרית לניקוי מיליוני טונות של פלסטיק המזהמים את האוקיינוסים; עזרה ליזמים צעירים להקים עסקים על ידי מתן הדרכה והכשרה הממומנים ע”י נטיעת עצים של היזמים עצמם ומכירתם לחברות המחפשות להפחית את פליטות הפחמן.

הפיינליסטים של התחרות בשנה שעברה

הפיינליסטים של התחרות בשנה שעברה

היזמים הצעירים מוכיחים כי פתרונות חדשניים יכולים להשפיע על אנשים בשווקים שונים לקנות בצורה חכמה יותר, לחיות בצורה מקיימת יותר ולספק לעסקים כלים שישפרו את היעילות והאחריות לשימוש במקורות טבעיים.

מנצח התחרות בשנה שעברה שזכה בפרס בגובה 50 אלף יורו ותואר יוקרתי בשם הנסיך צ’ארלס הוא דניאל יו מהונדורס, שפיתח תוכנה פשוטה לדיגיטציה וניהול רשימות מלאי עבור מרפאות בעולם מתפתח. התוכנה מסייעת למרפאות להשיג תוצאות טובות יותר עבור החולים ומשפרת את יעילות שרשרת האספקה.
לתחרות היזמים הצעירים שהתקיימה בשנה שעברה הגישו את מועמדותם 8 יזמים ישראלים, וישראל אף דורגה בין עשרים המדינות המובילות בעולם במספר המועמדויות שהוגשו לתחרות.

לוח הזמנים לתחרות של השנה

לוח הזמנים לתחרות של השנה

לדברי ענת גבריאל מנכ”לית יוניליוור ישראל: “יוניליוור רואה בנושא הקיימות ערך מוביל וחלק מהתפיסה העסקית של החברה, ומעודדת כל רעיון בר קיימא שיכול להוביל לשינוי. התחרות מהווה הזדמנות גדולה ליזמים לעבוד עם חברה בינלאומית מהמובילות בעולם ויחד להוציא אל הפועל רעיונות שיעזרו להתמודד עם אתגרים גלובאליים. היזמים הישראלים שוב מוכיחים שלמרות שאנחנו חיים במדינה קטנה, אנחנו על המפה בכל הקשור לקיימות וחדשנות.”

לדברי פולי קורטיס, מנהל המכון לקיימות ומנהיגות באוניברסיטת קיימברידג’: “היזמים הצעירים מדגימים את היצירתיות והדינמיות שאנחנו צריכים על מנת לבנות כלכלה חדשה שתספק שגשוג לאורך טווח בעתיד, תוך מתן תוצאות חיוביות עבור החברות ועבור איכות הסביבה.”

הפיינליסטים של השנה שעברה בסרטון וידאו קצר:

 

הגשת מועמדות לתחרות תתאפשר עד ה- 18/11/15 בחצות (זמן בריטניה) באמצעות האתר של “אשוקה” www.changemakers.com . הכרזה על העולים לגמר התחרות תפורסם בחודש מרץ 2016 .

אודות יוניליוור
יוניליוור ישראל הינה אחת מ-5 החברות המובילות בארץ למוצרי צריכה הנמצאת בשליטת קונצרן יוניליוור האנגלו-הולנדי, אחד מתאגידי מוצרי הצריכה הגדולים והמובילים בעולם בתחום מוצרי המזון והטיפוח האישי והביתי. בישראל מעסיקה יוניליוור כ-2500 עובדים במטה החברה ובארבעה אתרי ייצור.
בין המותגים המובילים של יוניליוור: תלמה, קנור, ליפטון, הלמנס, מזולה, בלו בנד, קליק, בייגל בייגל, גלידת שטראוס, דאב, רקסונה, אקס, קליר, בדין, סיף, פינוק ועוד.
כחלק מחזון החברה ומתוך תפיסת הקיימות שלה, יוניליוור מפתחת דרכים חדשות של עשיית עסקים, במטרה להכפיל את גודלה יחד עם הפחתת ההשפעה הסביבתית השלילית ויצירת השפעה חברתית חיובית. תוכנית הקיימות של יוניליוור מתמקדת בשלושה יעדים מרכזיים עד לשנת 2020- שיפור הבריאות ואיכות החיים, צמצום טביעת הרגל הסביבתית בחצי ומיקור של 100% מחומרי הגלם החקלאיים באופן בר קיימא. למידע נוסף אודות תוכנית הקיימות של יוניליוור: http://www.unilever.co.il/sustainable-living/

אודות אוניברסיטת קיימברידג’ המכון לקיימות ומנהיגות
המכון מפגיש בין עסקים, ממשל ואקדמיה על מנת למצוא פתרונות לאתגרים בתחום הקיימות. המכון פועל להעמקת תובנות והבנה של מנהיגים את התחום באמצעות תוכניות לימוד אקסקלוסיביות, לבניית שיתופי פעולה עם חברות מובילות ויצירת הזדמנויות לחקירה משותפת באמצעות הפלטפורמות העסקיות של המכון.
הפטרון של האוניברסיטה הוא יורש העצר הבריטי הנסיך צ’ארלס מווילס אשר תומך ביוזמות רבות של המכון. www.cisl.cam.ac.uk

אודות אשוקה ופלטפורמת “Changemakers.com”
קהילה המחברת בין יזמים חברתיים ברחבי העולם כדי לחלוק רעיונות , לקבל השראה ולהדריך אחד את השני באמצעות תחרויות מקוונות ותהליכי קוד פתוח. Changemakers.com היא אחת מהפלטפורמות המובילות ליוזמות, לדיון ולמימון רעיונות שמטרתן לפתור את הבעיות החברתיות הבוערות ביותר בעולם.
לאשוקה נציגות בישראל מאז שנת 2009. המשרד הישראלי מפעיל את תוכנית העמיתים, וערוץ תקשורת אודות יזמות חברתית ומסייע ליזמים חברתיים להגדיל את ההשפעה שלהם ולפרוץ את גבולות ישראל.
www.israel.ashoka.org

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן