חומרי גלם “מתכת” לאף – הקפסולה

יצירה ושימוש חוזר

אז החלטתי להכין מדריך שעוסק בעבודה עם הקפסולות הבורגניות של חברות קפה שונות. אני לא שותה קפה, כך שאני לא יכול להמליץ על נספרסו או כל חברה אחרת – אבל אני כן יכול להעיד עליהן כחומר גלם שיש ממנו המון ויש לו גם מספר לא קטן של שימושים – רק תסתכלו בגוגל ותראו כמה! המדריך הזה יסביר כיצד להכין מהקפסולות את חומר הגלם הנוח לשימוש ואני גם יראה דוגמא לכלי מוזיקה פשוט שהכנתי – וכמובן שכל אחד יכול להכין!

אז החלטתי להכין מדריך שעוסק בעבודה עם הקפסולות הבוגרניות של חברות קפה שונות. אני לא שותה קפה, כך שאני לא יכול להמליץ על נספרסו או כל חברה אחרת – אבל אני כן יכול להעיד עליהן כחומר גלם שיש ממנו המון ויש לו גם מספר לא קטן של שימושים – רק תסתכלו בגוגל ותראו כמה!

המדריך הזה יסביר כיצד להכין מהקפסולות את חומר הגלם הנוח לשימוש ואני גם יראה דוגמא לכלי מוזיקה פשוט שהכנתי – וכמובן שכל אחד יכול להכין!

הרבה צבעים שונים!אז ככה – קודם כל הנה הקפסולות – עשויות מחומר מתכתי וציפוי צבעוני יפה. הן עושות רושם של קשוחות אבל זה רק בגלל שהן מלאות בקפה. אחרי שנוציא מהן את החומר אז הן נהיות רכות מאוד.

לכל קפסולה משומשת יש משטח נייר כסף דק שניתן להסירו בקלות.

לאחר שנסיר את נייר הכסף בעזרת כלי חד כלשהו אנחנו נוציא את הקפה ונשמור אותו בצד בשביל להזין את הצמחים ואת הקרקע. תותים לדוגמא מאוד אוהבים את הקפה כחלק מרכזי ממצע הגידול.

IMG_20150723_120423IMG_20150723_120453IMG_20150723_120652

 

 

 

 

ניקח את הקפסולות הריקות ונשטוף אותן במים – נניח אותן על משטח רך יחסית. אפשר להכניס את כולן לקערה עם מים כדי לחסוך.

עתה, נבחר כלי חזק עם תחתית שטוחה ונחבוט בקפסולה עד שתגיע לעובי המתאים. אני בחרתי את הכלי שבתמונה ועשיתי גם ניסוי עם סיר כבד. תעשו מה שנוח לכם. לאחר שמעכנו – אין אף קפסולה שדומה לאחרת – כמו פתיתי שלג! אפשר גם להרגיש שכמעט ואין להם משקל.

IMG_20150723_120748

אין אף קפסולה שדומה לאחרת - כמו פתיתי שלג!

אין אף קפסולה שדומה לאחרת – כמו פתיתי שלג!

חור באמצעות מסמרעם הקפסולות האלה אפשר להכין כל מיני דברים – אפשר לעשות בהן בקלות חור בעזרת מסמר ולהיעזר בסגולות השונות שלהן – המראה, הצליל והקלילות. במקרה הזה אני החלטתי לשמור על הצורה השלמה שלהן. אפשר לגזור אותן בקלות ולעשות עוד עיצובים מורכבים יותר.

 

הנה תמונות של הכלי המוזיקלי שהכנתי בעזרתן. אפשר לראות כאן את השלבים – שייפתי מקל נחמד, עשיתי חור בכל קפסולה וקשרתי את כולן אל המקל. כדי שהחוט לא יברח קשרתי חרוז לקצה של כל חוט.

שייפתי מקל נחמד

IMG_20150723_132043

אשמח לראות עוד יצירות שאנשים הכינו בעזרתן!

indexרציתי לשתף אתכם שאני חבר בקבוצה מאוד מיוחדת בשם “יוצרים סביבה” שעוסקת בחינוך דרך יצירה אקולוגית – אנחנו עובדים עם כל חומרי הגלם – קרטון, עץ, בטון, גינון, אריזות שונות ובוץ, ועם כל הגילאים! אנחנו עוסקים בהכשרות מדריכים וחדרי מורים, בליווי גינות קהילתיות, בהפקות של פסטיבלים ירוקים, ובהדרכה של קבוצות מכל הסוגים.

אתם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק שלנו ולראות דוגמאות ליצירות ופעילויות שאנחנו עושות! נשמח שתזמינו אותנו לעשות איתכם חגיגה של יצירה!

והנה כמה דוגמאות שמצאתי ברשת ליצירות שוות – זה עולם ומלואו בתוך בתים רבים.

2

1שרשראות111111

IMG_20150723_132043

לתוכן זה נכתבו 9 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן