שימוש חוזר במיטת תינוקות

יצירה ושימוש חוזר

הרשת מלאה ברעיונות כיצד לעשות שימוש חוזר במיטת תינוקות לכן כשמצאתי מיטה כזו ישנה גררתי אותה הביתה בידיעה שאעשה ממנה משהו. כשהתחלתי לבנות ארונית שירות קטנה למרפסת מעץ זבל, והסתבכתי, נפל מבטי על המיטה וגם נפל דבר: ארונית ממיטת תינוקות.

הרשת מלאה ברעיונות כיצד לעשות שימוש חוזר במיטת תינוקות (ראו בסוף המדריך) לכן כשמצאתי מיטה כזו ישנה גררתי אותה הביתה בידיעה שאעשה ממנה משהו. כשהתחלתי לבנות ארונית שירות קטנה למרפסת מעץ זבל, והסתבכתי, נפל מבטי על המיטה וגם נפל דבר: ארונית ממיטת תינוקות. ראשית פרקתי את המיטה לגורמים. החלקים חוזקו זה לזה בברגי אלן, וזו הזדמנות להכיר את הברגים הללו.

המיטה כמו שנמצאה

מפתח ובורג הלןברגי אלן נקראים על שם היצרנית הראשונה שלהם, חברת אלן מארצות הברית. בראש הבורג ישנו נקב בצורת משושה שלתוכו מכניסים מפתח בצורת L (מפתח אלן) שגם הוא משושה. גודל המפתח נקבע על פי גודל המשושה החרוט בראש הבורג. ברגים מסוגים שונים (עץ, ברזל, ועוד) מיוצרים עם ראשי אלן. מפתח אלן הוא קטן יחסית ולכן המומנט שלו קטן. כשנתקלים בקושי בפתיחה/סגירה של בורג אלן, ניתן לשבור את המפתח ולהשחיל את אחד הצדדים לתוך מברגה או מקדחה (בטח יש מפתח יעודי למברגות….)

ברגי אלן

ברגי אלן

השימוש בבורג נהיה נפוץ בגלל מספר סיבות: שטח המגע של ראש הבורג מוגן; יש שישה שטחי מגע בין הבורג למפתח שמקלים על ההברגה; ניתן לחרוט את המשושה לתוך בורג חסר ראש; ובעיקר, כיון שהמפתח לברגים הוא קטן וזול ניתן לכלול אותו בקיט ההברגה של מוצרי קצה (כל רהיטי “הרכב זאת בעצמך”).

ולעבודה

עבדתי ללא תוכנית מוגדרת מראש למעט מידות הארונית הרצויה, והידיעה שאין לי צורך בגב שכן הארונית תוצמד לקיר. אחרי פירוק המיטה ניסרתי את הקושרות התחתונות שלה על פי הרוחב שיעדתי לארונית. את דפנות המיטה הרוחביים ניסרתי על פי העומק הרצוי. חיברתי את הקושרות בתחתית לדפנות.

התחלת העבודה
כדי לשמור על זויות ישרות תוך כדי המשך העבודה, חיברתי את החלק העליון של הדפנות, זו לזו, בעזרת קושרת זמנית שחברתי במסמרים.

קושרת זמנית במסמרים

קושרת זמנית במסמרים

ניסרתי את הדופן הקדמית של המיטה באמצע והקטנתי עד לקבלת שני חלקים שוים שישמשו כדלתות. בדקתי את המידות ואת ההתאמה בעזרת קיליבות.

 שני חלקים שוים שישמשו כדלתות

שני חלקים שוים שישמשו כדלתות

את הקימורים של דפנות המיטה ניצלתי לעיצוב החלק העליון של הארונית. ניסרתי קרש שהיה לי, והתאמתי אותו לחלק העליון. בניצב התאמתי עוד חלק מהקרש שישמש מעין דופן אחורית.

הקימורים של דפנות המיטה ניצלתי לעיצוב החלק העליון של הארונית

הקימורים של דפנות המיטה ניצלתי לעיצוב החלק העליון של הארונית

חיבור הדלתות

השתמשתי בצירים חיצוניים (ניתן לראותם בחלק התחתון של הצילום). חיברתי את הדלת עם שתי קליבות והברגתי את הצירים למקומם.

חיבור הדלתות

חיבור הדלתות

כיון שהצירים ארוכים יותר ממסגרת הדלת חתכתי אותם למידה הנכונה: כיון שזו מתכת רכה, סגרתי במלחציים עד עומק החיתוך וניענתי קדימה ואחורה עד שנשברו (להרחבה, ראו: זקישלמצל)

קיצוץ הצירים סטייל זקישלמצל

קיצוץ הצירים סטייל זקישלמצל

בשאריות המיטה השתמשתי כמוטות תמיכה במדפים. את המדפים עצמם ניסרתי מלוח דיקט שמצאתי.

מוטות תמיכה למדפים

מוטות תמיכה למדפים

בשלב הזה התלבטתי אם לכסות את דפנות הארונית מבפנים במשטח קנים, רשת, או בד, עדיין לא הכרעתי לכאן או לכאן למרות שהארונית כבר החלה בתפקידה.

הארונית בעבודה

הארונית בעבודה

קצת השראה

כאמור, הרשת עמוסה ברעיונות. חיפוש תחת Reuse Crib או Recycle Crib יניב אין ספור אפשרויות, הנה כמה:

מכורסא לעריסה

מכורסא לעריסה

ספרייה מעניינת

מתלה מגזינים מעניין

שולחן מגניב לילדודס

שולחן מגניב לילדודס

עוד כיסא מעניין

עוד כיסא מעניין

לתוכן זה נכתבו 2 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן