תליית גיטרה על הקיר

יצירה ושימוש חוזר

בבית עם ילד פעיל במיוחד שחוקר כל מה שמונח על הרצפה או תלוי בגובה של לא יותר ממטר, ומטפס על כל דבר שיש – בבית כזה כדאי לתלות את כלי הנגינה העדינים (אלו שנוטים להישבר ולהיסדק כשנופלים) על הקיר. אני בחרתי להכין את המתקן מענף עץ זית טרי שנגזם לפני כחודש.

בבית עם ילד פעיל במיוחד שחוקר כל מה שמונח על הרצפה או תלוי בגובה של לא יותר ממטר, ומטפס על כל דבר שיש – בבית כזה כדאי לתלות את כלי הנגינה העדינים (אלו שנוטים להשבר ולהסדר כשנופלים) על הקיר.

בחיפוש באינטרנט אחרי רעיונות שונים למתקנים לתלייה אפשר למצוא המון גירסאות לאותו המתקן בדיוק – סוג של U או שני פינים שיוצאים מעוגן שמחובר אל הקיר. מכיוון שהמתקן כל-כך פשוט, מגוון החומרים והמפרט הספציפי של המתקן הם כמעט אינסופיות – מעץ, מברזל, עגינות שונות לקיר, כשהגיטרה ישרה או אלכסונית, מאוזת לקיר או ניצבת לו. הנה דוגמא אחת, עם קישור למדריך להכנתה.

מתקן עשה זאת בעצמך בגישה קצת שונה משלי...

מתקן עשה זאת בעצמך בגישה קצת שונה משלי…

 

 

 

 

 

 

 

אני בחרתי להכין את המתקן מענף עץ זית טרי שנגזם לפני כחודש.

בחרתי ענף מעץ זית

בחרתי ענף מעץ זית

כיוון כללי

לפני שעבדתי על הקילוף והעיצוב של המתלה, רציתי לראות שאני בכיוון. לכן יצרתי שקעים ברוחב בסיס ראש הגיטרה (החלק שמתרחב בקצה, היכן שנמצאים מפתחות הכיוון של הכלי) בעזרת מפסלת עגולה ומקבת כשהענף תפוס במלחציים באזור שלאחר מכן לא יהיה בשימוש במתקן (כך שלא אכפת לי להשחית אותו עם המלחציים).

שקע ראשוני לבסיס ראש הגיטרה

שקע ראשוני לבסיס ראש הגיטרה - עם הגיטרה

שקע ראשוני לבסיס ראש הגיטרה - עם הגיטרה

 

 

 

 

קילוף ועיצוב

המשך קילוף ועיצובלאחר שהבנתי שהגודל והמרחק שהמתלה מקנה לגיטרה מהקיר מספק אותי, השקתי יותר בעיצוב התושבת, שתתאים במדוייק לבסיס צוואר הגיטרה, ועל עיצוב המתלה עצמו. ברמת העיצוב, בחרתי להשאיר את הלובן הנקי של הזית. במכות מפסלת נמרצות עיצבתי את העץ למין שתי “קרניים”, קרן אחת שלמה ואחת חתוכה. את הקילוף הגס ההתחלתי עשיתי עם להב של סכין יפנית, ואת הניקוי עשיתי עם משחזת זווית ודיסק פלאפ. את השקעים הקטנים שמתאימים במדוייק לצוואר הגיטרה עיצבתי עם מפסלת צרה במכות עדינות, ואת הליטוש הסופי עם כלי דמוי דרמל (של יונדאי, ששומרת על התואר כלי העבודה הגרועים בעולם בנתיים) וביט של עיגול נייר לטש קטן. הליטוש הסופי עם נייר לטש, כמובן.

הגיטרה בבדיקה

הגיטרה בבדיקה

הערה: מפסלת היא אמנם כלי ידני, אך היא עשויה להיות מסוכנת אם עובדים איתה בצורה הלא נכונה. אנא התייעצו עם בעל ניסיון ובכל מקרה הפעילו משנה זהירות ושיקול דעת.

לקראת תלייה

המתקן עם פלאח התלייה

המתקן עם פלאח התלייה

העיצוב של המתקן הנ”ל דורש תלייה נקייה עם עיגון מינימליסטי לקיר. לצור העניין בחרתי לעשות זאת עם מין פלאח עם מסילה לבורג (אין לי מושג מה השם המקצועי שלו) עבורו יצרתי שקע בגב המתקן, בזווית הנכונה לתלייה (חשוב מאוד) ובנקודה הכי עליונה של העיגון לקיר שהצלחתי. בקיר נעגן בורג ארוך עם ראש רחב עליו יתלה המתקן. רוחב הענף שיושב מאונך על הקיר חשוב כי הוא נותן את הכוח למתלה.

המתקן עם פלאח התלייה

המתקן בבדיקה, במקום פטיש במתקן הפטישים

המתקן בבדיקה, במקום פטיש במתקן הפטישים

ו… לתלות בבית

הגיטרה תלוייה בפינת המוזיקה

הגיטרה תלוייה בפינת המוזיקה

כמו שאתם רואים בתמונה שלעיל, המבנה של המתלה מכריח את הגיטרה להתרחק מהקיר. עיצוב שמונע פגיעות מיותרות וסדקים בגוף הגיטרה.

מבט תקריב

מבט תקריב

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן