ראשי פרקים לפוליטיקה של הקמח

גוף בריא

אולי זכורות לכם חוויותי עם משרד הבריאות בועדה לתקנון קמח ומוצריו, אז נציגי המשרד הצביעו נגד התקן החדש של הקמח המלא. פעמיים. גם בהצבעה בועדה וגם בערעור שהוגש לוועדה המרכזית למזון ומוצריו. ובאתר משרד הבריאות הם כמובן מתגאים בתקן החדש שהצביעו נגדו. מתי התקן יאושר? מי יודע מתי. אחרי כל זה הייתי סקפטי, למרות שיגידו לכם שאני אדם אופטימי מטבעי. ואז זה הגיע…

לפני כמה זמן סיפרתי על העבודה שעשינו על התקן של הקמח המלא.

בעקבות כך קיבלתי תגובות רבות ואחת מהן הייתה – שאני לא צריך לדאוג, אפילו שרת הבריאות החדשה אמרה שהיא רוצה לקדם סבסוד של לחם מקמח מלא אמיתי (במקום הלבן).

והנה, יש אסמכתא – בכנס העוסק בסוכרת הבטיחה השרה לבחון את הנושא והבהירה שהוא חשוב.

אחת הכותרות במאמר אף מצהירה: “נסבסד את הלחם המלא באופן זמני”, וציטוט של השרה: ” להערכתי, מכיוון שהשינוי בהעדפה בין הלחם הלבן ללחם המלא ייקח זמן, יהיה צורך לסבסד את הלחם המלא באופן זמני”.

הצהרות של פוליטיקאים הן אולי לא אמינות, אבל הצהרות שרת הבריאות דווקא מתאימות לכוונות הדרג המקצועי במשרד. כבר לפני יותר משנה הצהיר משרד הבריאות באתר ובנייר רשמי שכתבה התזונאית הראשית של משרד הבריאות, שקמח מלא עדיף על קמח לבן: “מאחר שללחם המלא סגולות בריאותיות משמעותיות על-פני סוגי המאפה האפויים מקמח לבן מנופה, יש לצפות ששינוי דפוסי הצריכה של הלחם המלא ישפיע על בריאות הציבור באורח משמעותי”. לא יכולות להיות מילים יותר מפורשות מאלו.
אם תעיינו במסמך הזה לעומקו תגלו את הרשימה הארוכה של המחלות שצריכת קמח מלא מונעת.

אולי זכורות לכם חוויותי עם משרד הבריאות בועדה לתקנון קמח ומוצריו, אז נציגי המשרד הצביעו נגד התקן החדש של הקמח המלא. פעמיים. גם בהצבעה בועדה וגם בערעור שהוגש לוועדה המרכזית למזון ומוצריו. ובאתר משרד הבריאות הם כמובן מתגאים בתקן החדש שהצביעו נגדו. מתי התקן יאושר? מי יודע מתי.

אחרי כל זה הייתי סקפטי, למרות שיגידו לכם שאני אדם אופטימי מטבעי.

ואז זה הגיע:
בידיעות אחרונות פורסמה הידיעה הבאה: “עניים יקבלו בזול לחם עם ויטמינים”

מה אתם מבינים מהכותרת?

כן זה מטעה, כל בר דעת שהיה קורא את מסמכי משרד הבריאות ואת הכותרת היה חושב שהנה משרד הבריאות החליט לסבסד (כמו שהוצהר) לחם מלא לעניים, כדי שיהיו יותר בריאים.
אבל לא, זה לא מה שקרה. משרד הבריאות החליט לסבסד לחם לבן שיוסיפו לו ויטמינים ומינרלים.
קמח לבן מועשר איננו קמח מלא.

ואיפה יתקיים הפיילוט? את הפיילוט בחרו לעשות באחד המקומות עם רמת תחלואת הסוכרת הגבוהה בארץ, רהט.
בברכת השרה: “העשרת הלחם ברהט באה לחזק את בריאות הבדואים בדרום”.

אולי השרה לא קראה את המסמכים שכתבה התזונאית הראשית של משרדה?
מה מונע את סבסוד הלחם המלא?
למה ממשיכים לסבסד קמח לבן?

מה יכולה להיות מטאפורה טובה מספיק כדי לתאר את האבסורד המגוחך הזה?
זה כאילו משרד הבריאות היה מגלה שילדים צריכים אור שמש כדי לגדול ולא מקבלים מספיק זמן יציאה לחצר והפתרון שלו היה לסבסד להם מיטות שיזוף.
ההצהרות והמחקרים אומרים משהו אחד, המעשים – משהו אחר בתכלית והכל במסגרת אותה תוכנית של משרד הבריאות, שבאמצעותה רצתה גרמן להתחיל בסבסוד הלחם המלא לעניים.

הנה מה שאני לא מבין – אם השרה חושבת שצריך לסבסד קמח מלא אז מדוע לעזאזל היא מסבסדת לחם לבן מועשר?


לתוכן זה נכתבו 3 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן