שחק זאת בעצמך: מתגלגלים למעלה בעגלת צעצוע

יצירה ושימוש חוזר

ממש ברגע האחרון יוצאת לדרך, על 4 גלגלי פקקים, עגלת הצעצוע. הגדרתי לעצמי להשתמש אך ורק בדברים שעמדו ללכת למיחזור. עוד הגדרתי לעצמי להימנע משימוש בציוד כבד, ממקדחה ועד מכונת תפירה. על הדרך נוסו עפיפון משקית ניילון, זורנה מטוש יבש וקש, ומנבטה מבקבוק פלסטיק. העגלה עבדה הכי טוב.

הקדמה

ממש ברגע האחרון יוצאת לדרך, על 4 גלגלי פקקים, עגלת הצעצוע. הגדרתי לעצמי להשתמש אך ורק בדברים שעמדו ללכת למיחזור. עוד הגדרתי לעצמי להימנע משימוש בציוד כבד, ממקדחה ועד מכונת תפירה. על הדרך נוסו עפיפון משקית ניילון, זורנה מטוש יבש וקש, ומנבטה מבקבוק פלסטיק. העגלה עבדה הכי טוב. חשוב לציין – עקב אפשרות ההרכבה והפירוק למרכיבים קטנים, עגלת הצעצוע אינה מיועדת לתינוקות אלא לפעוטות גדולים וילדים שלא נוטים לבלוע חלקים. תינוק הבית המיומן קיבל הרשאה על תנאי, ובינתיים משתמש בעגלה באופן משביע רצון.

המצרכים

  • 2 קופסאות מזון מלבניות, אחת מעט עמוקה יותר
  • 5 פקקים – הם יכולים להיות באותו גודל, אבל למראה אימתני רצוי ששניים מהם יהיו בקוטר גדול יותר מהאחרים
  • פקק שעם – שישמש כסוגר לפקקים
  • 2 מקלות אכילה סיניים, רצוי בעלי קוטר שווה לאורכם (לא קוניים). במידה ויש רק קוניים, נא לשייף מעט בנייר שיוף את הצד העבה יותר.
  • שרוך באורך מטר לערך

חומרי הגלם

קערות

כלי עבודה

  • טוש
  • סכין יפנית
  • מברג/דוקרן בקוטר מקלות האכילה
  • מזמרה (אם יש)
  • כיריים

מה עושים עם כל זה?

מסמנים בטוש או עט את כל הנקודות שאותן נצטרך לחורר

  •  את כל חמשת הפקקים במרכזם (כדאי לדייק אחרת נקבל עגלה צולעת)
  • מרחקים שווים מפינות הקופסה העמוקה, בתווך שבין תחתית הקופסה העמוקה ותחתית הקופסה הרדודה (רצוי לבצע את הסימון כשהן נתונות זו בתוך זו כדי שזה יצא בדיוק באמצע ולא ייווצר חיכוך בין צירי הגלגלים ובין התחתיות).
  • חור שנעשה רק לקראת הסוף, בדופן הצרה של הקופסה – כדי לחבר את השרוך

IMG_0795

מסלקים את כולם מהמטבח, פותחים את החלונות, מחממים את המברג/דוקרן בכיריים ובזהירות מחוררים את הנקודות שסימנו. זהירות יתרה בחירור הפקקים: נא להחזיק אותם כך שהמברג פונה אל מחוץ לגוף והיד אוחזת את הפקק מהצדדים בלבד. חשוב! החורים בפקקים צריכים להיות בדיוק בקוטר המקלות, כך שיווצר חיכוך בהשחלה, החורים בצידי הקופסא צריכים להיות בקוטר מעט גדול יותר מהמקלות, כך שהציר משוחרר בתושבות ומתגלגל בחופשיות. ניתן לסובב את הבורג במעגלים או להשמש במברג בקוטר טיפה גדול יותר.

IMG_0797

IMG_0804משחילים את מקלות האכילה לחורים שהכנו בקופסה העמוקה, ואז משחילים את הפקקים על מקלות האכילה. אין קוגעלאגר בידינו וזה הולך להיות ציר שמסתובב בעצמו (כן כן, יהיה בזבוז אנרגיה פה, אבל לילדים האלה יש הרבה כוח) הרעיון הוא לקבל חיכוך גדול כך שהפקק נתקע בנקודה שאליו השחלנו אותו.

IMG_0808פורסים את פקק השעםאנחנו פורסים את פקק השעם לטבעות ומחוררים אותן במרכז (שוב, המברג), זה יתן יצוב נוסף לגלגלים. עכשיו אפשר לארגן את הכל כך שיש מרווח קטן ושווה של כל הפקקים מגוף הקופסה (אחרת לגלגלים קשה לנוע), וכל גלגל סגור מצידו החיצוני בשעם. בשביל מינימום טיולים לאורך הציר אפשר לשים שעם גם מהצד הפנימי, אבל לא בטוח שזה נחוץ.

IMG_0819

את העודפים של המקלות יש לחתוך עם המזמרה. אם אין מזמרה שווה לבדוק אורכים נחוצים מראש ולחתוך לאורך הרצוי לפני ההשחלות.

IMG_0820

עכשיו אנחנו מניחים את הקופסה הרדודה בתוך העמוקה, ומחוררים בעזרת המברג המחומם (כולם החוצה מהמטבח, להיזהר וכו’) חור לשרוך שנחבר. הגרדים של החור מייצרים חיבור יותר חזק בין שתי הקופסאות מי שמעוניין באפשרות לנתק את הקופסאות לצרכי משחק, מוזמן. תתייעצו בילדים מה הם מעדיפים כאן.

IMG_0827

כדי ליצור פיניש יפה :-) משולב פה עוד פקק, את השרוך קושרים כמה פעמים עד שנהייה מעצור יפה מצד אחד, ואז שוב בצד השני לחתימת העניין.

IMG_0836

עכשיו רק נשאר למלא בכל טוב, ולצאת לטיול.

לתוכן זה נכתבו 4 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן