תיקון מקרר, תיקון עולם

תיקונים ושיפוצים

כשהעברתי את כל הבית האקולוגי שלנו מהעיר רחובות למושב שדמה, חיברנו את המקרר ללא דאגות אך כעבור 20 דקות המקרר הפיל את כל החשמל בבית… לחיות בלי מקרר זה לשנות את אורך החיים, לבשל כל יום, לא להחזיק מוצרי חלב בכלל, וגם הירקות נרקבים מהר יותר, אין על מה לדבר בכלל על לשמור קציצות של המבורגר צמחוני במקפיא. יתכן שהיינו שורדים עד הקיץ. פתאום מתקשר הטלפון והחבר כליפה מתקשר ומתנצל, הוא אומר שצריך לנתק את גוף החימום משני צדדיו ואז אם זאת אכן הבעיה, המקרר אמור לעבוד.

האמת שהפעם כמעט וויתרתי, מוצרי חשמל זה לא הצד החזק שלי ובאמת המקרר הזה כבר עשה את שלו. כבר 8 שנים שהמקרר הזה עובד ללא הפסקה, והוא עבר כמה דירות מהסבתא בחולון לבתים שונים ברחובות. באמת מכשיר טוב מאוד. מה שקרה הוא זה: כשהעברתי את כל הבית האקולוגי שלנו מהעיר רחובות למושב שדמה, חיברנו את המקרר ללא דאגות אך כעבור 20 דקות המקרר הפיל את כל החשמל בבית…

הדבר הראשון שחשבתי לעצמי הוא שלא נתתי לו מספיק מנוחה, אולי בתהליך ההעברה הגיעו מים לנקודת חשמל חשופה וגרמו לקצר. אז מיד העברתי את התכולה למקרר של השכן ונתתי לשלי חופשה מפנקת של יומיים שלמים עם דלתות פתוחות והכל…בסיומו של החופשה המקרר חובר לחשמל, 20 דקות חלפו ו-תק, הפחת קפץ. טוב אמרתי לעצמי צריך כאן מישהו שמבין בחשמל, חיש מהר התקשרתי לחברי הטוב רן כליפה, דוקטורנט להנדסת חשמל שבעצמו חובב תיקונים של מכשירי חשמל ביתיים (כשהוא ניסה לתקן את המקרר שלו הוא גילה בתוך גוף המקרר מאחורי כיסוי הפלסטיק חוברת לטכנאי שגילתה לו את הבעיה).

רן ייעץ לי שישנן כמה אפשרויות סביריות לתקלה: יתכן שבתהליך ההעברה הגיעו מים לאזור החשמל וכדאי לנסות להזיז את המקרר באגרסיביות משהו כדי שהמים ישפכו החוצה. יכול מאוד להיות שפתח שמנקז את המים של המקרר נסתם, למים לא היה לאן לצאת וכך נוצר הקצר.

“אוקי, זה לא נשמע מסובך מידי”, חשבתי ועשיתי כדברו, וגיליתי לשימחתי שמעבר הניקוז סתום. אז שלפתי את חלק הפלסטיק החוצה, ניקתי, החזרתי וכדי לבדוק שהכל כשורה שפכתי מעט מים בפריזר וראיתי שהם מתנקזים למגש הנוזלים של המקרר. הדלקתי את המקרר בתחושת ניצחון נפלאה שהחזיקה מצויין למשך 20 דקות בלבד… בשלב הזה התחלתי לחפש מקררים ביד 2, גם ככה המקרר הישן הזה בטח זולל חשמל בטירוף… בהתייעצות טלפונית נוספת עם רן הגענו למסקנה שזה לא קצר רגיל או בעיה בחשמל של הבית אחרת החשמל היה קופץ מיד עם הדלקת המכשיר.

המקרר העירום

המקרר העירום

השלב הבא בתקלות מקררים נפוצות מצריך פתיחה של לוח הפלסטיק בקומת המקפיא שם יושבים צלעות הקירור(נקרא גם המאייד), המאוורר וגוף החימום. זה לא היה קשה מאוד אבל כמה ברגים התחבאו באזורים מאוד לא ידדותיים למברג או מברגה (איזה אינטרס יש לחברה לפתח מקרר שהלקוח יוכל לתקנו בעצמו?). בסופו של דבר הברגים הסוררים יצאו בשלום בעזרת לדרמן ואז נגלה לעיני המחזה המדהים של הביפנוכו של המקרר. לא יאמן כמה זה פשוט.

בורג סורר משתכנע לצאת על ידי אדון לדרמן

בורג סורר משתכנע לצאת על ידי אדון לדרמן

צריך להוציא את המדחס כדי שתהיה גישה נוחה להוצאת גוף החימום

צריך להוציא את המאוורר כדי שתהיה גישה נוחה להוצאת גוף החימום

למקררים החדשים קיים גוף חימום שתפקידו הוא להפשיר קרח שמצטבר על צלעות הקירור (למי שהיה פעם מקרר ישן היה צריך להפשיר אותו מידי פעם, זה בגלל שלא היה לו גוף חימום). המשימה שקיבלתי היתה לאתר את גוף החימום ולנתקו, שכן הוא החשוד העיקרי בתקלה – 20 דקות זה בדיוק זמן טוב לכך שצלעות הקירור יתחילו לקפוא. הצלחתי לאתר את גוף החימום שנראה כמו כבל מעובה העוטף את צלעות הקירור וניתקתי את אחד החיבורים. ככה עם כל הקישקה בחוץ חיברתי את המקרר לחשמל והחשמל מיד נפל…

פתאום ההצעה לקנות את המקרר הכמעט חדש מקולגה של חמותי נשמע סביר יותר ויותר, כבר נמאס לי ללכת בקור הלילה להוציא שמנת מהמקרר במחסן של השכן! מקרר זה זכות יסוד של כל אדם, לא? כאן נכנסה אישתי לתמונה והציעה הצעה מחוץ לקופסא המבודדת “אולי ננסה להסתדר בלי מקרר?” היא אמרה. הופתעתי קלות, זה היה אמור להיות המשפט שאני אומר והיא מתנגדת, איך שגלגל מסתובב לו.

לחיות בלי מקרר זה לשנות את אורך החיים, לבשל כל יום, לא להחזיק מוצרי חלב בכלל, וגם הירקות נרקבים מהר יותר, אין על מה לדבר בכלל על לשמור קציצות של המבורגר צמחוני במקפיא. יתכן שהיינו שורדים עד הקיץ. פתאום מתקשר הטלפון והחבר כליפה מתקשר ומתנצל, הוא אומר שצריך לנתק את גוף החימום משני צדדיו ואז אם זאת אכן הבעיה, המקרר אמור לעבוד. ניתקתי את הצד השני של גוף החימום = חלפו 20 דקות… וראו איזה פלא המקרר עובד ואפילו מקפיא!

גוף חימום אוניברסאלי

עדיין לא החזרתי את המוצרים הקרים פנימה כיוון שעדיף להשיג גוף חימום ולהתחיל כמו שצריך בדרך חדשה. לא עבר יום וגיליתי חברה בשם “מיטל מוצרי קירור” שמחזיקה חלקי חילוף רבים למגוון מקררים וגם מוצרי חשמל אחרים כגון מכונות כביסה ומדיחי כלים. בחנות מוכרים גוף חימום אוניברסאלי עם 2 חוטים ארוכים חשופים. ביקשתי מהמוכר שילביש מחבר זהה למחבר הישן, והוא עשה זאת בלי בעיה.

שמח וטוב לב חזרתי הביתה עם גוף חימום חדש, כאשר ניגשתי לחבר את הגוף החדש, ראיתי שהחיבור בצד אחד לא מתאים, מזל שלא זרקתי את הגוף הישן, פשוט חתכתי את הכבל, חיברתי את המחבר הישן לחוט, סגרתי עם איזולירבנד ושלום על ישראל.

גוף חימום אוניברסאלי חדש

גוף חימום אוניברסאלי חדש

חיתוך וחיבור לפין המתאים

חיתוך וחיבור לפין המתאים

מה יצא לי מכל זה?

מקרר עובד מצויין + חיסכון כספי של כמה אלפי שקלים + ידע חדש ושימושי על אופן פעולתם של מקררים + הכרות עם חנות חלפים שתשמש אותי בעתיד וכמובן סיפוק גדול מהצלחה בתחום שמעולם לא התמודדתי איתו. אז אל תפחדו לנסות ולטעות! במקרה הכי גרוע תקנו מקרר חדש (הדבר נכון גם להרבה דברים אחרים בחיים) ואולי אם כולנו נתאמץ לתקן את הדברים המקולקלים בחיים שלנו העולם שלנו יהיה מקום הרבה יותר טוב. אולי…

תודה מיוחדת לרן כליפה שבלעדיו המדריך הזה לעולם לא היה רואה רשת.

החזרת גוף החימום החדש

החזרת גוף החימום החדש

לתוכן זה נכתבו 37 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן