אמנות רחוב אורגנית – גראפיטי בוץ!

יצירה ושימוש חוזר

הרגשתי אשם כי השימוש בפחיות ספריי הוא נזק סביבתי אחד גדול על כל התוצרים, תוצרי הייצור, תוצרי השימוש, והפסולת הנותרת – שלא נדבר על הנזק הבריאותי הכבד שספריי צבע גורם לאדם בזמן הריסוס ובשלבי התייבשות הצבע.

אני עושה סדנאות גראפיטי כבר שנתיים בספריי. זה בגדול אחת השיטות המהירות להגיע לתוצאות גראפיות מרהיבות. השלב שבו התחלתי להעביר סדנאות היה בערך השלב שבו קפצתי מדרגה בתודעה האקולוגית שלי ולכל אורך הדרך הרגשתי מאוד אשם. הרגשתי אשם כי השימוש בפחיות ספריי הוא נזק סביבתי אחד גדול על כל התוצרים, תוצרי הייצור, תוצרי השימוש, והפסולת הנותרת – שלא נדבר על הנזק הבריאותי הכבד שספריי צבע גורם לאדם בזמן הריסוס ובשלבי התייבשות הצבע.

קודם כל הנה מצגת נחמדה שהכנתי שמדגימה הכיצד לחתוך שבלונה בסיסית ממפל!

חיפשתי אלטרנטיבות לספריי ונתקלתי באמנים יוצאי דופן כמו blu blu וklone שבוחרים להשתמש בעוד כל מיני חומרים שונים ומשונים לעשות אמנות רחוב שאינה יוצרת פגיעה כמו ספריי. ישר אחרי שגיליתי אותם יצאתי וציירתי בעצמי על פח מחזור נייר עץ גדול ומרשים בצבעי אקריליק כמחאה על מחזור נייר שהוא לא באמת אקולוגי – מה שנקרא קיימות פלקאטית. תוצרי הלווי של התהליך, האנרגיה המושקעת בו, והעובדה שרוב הנזק שנייר עושה הוא כבר בתהליך הייצור ולא רק בפסולת שלו. תוך כדי שציירתי הבנתי שבעצם יש כאן פרדוקס כפול – כי צבעי האקריליק שלי בעצמם הם תזקיקי נפט ותהליך הייצור שלהם הוא נזק אחד גדול. כמו שאומרים – “פה חשדתי”.

חבר שלי נתקל ברחוב בכתובת גראפיטי שעשויה מבוץ ואז התחלתי לחפש ברשת אמנות רחוב אקולוגית. גיליתי עולם נפלא של יצירות אמנות רחוב בועטות ומרהיבות שכולן מהטבע! המחקר שלי נמשך כשנתיים בערך וכלל התנסות והמון חשיפה לסוגים שונים של אמנות. רוב ההתנסויות שלי באמנות רחוב הן מסדנאות שאני מעביר וכך אני מצליח להבין דברים טובים על טכניקות. תראו כאן לפניכן מדריך לאיך להכין שבלונה פשוטה עם כל מיני אופציות לכלים וחומרים שונים. אחרי זה אני אראה אופציות לכל מיני חומרים שאפשר לעבוד איתם על השבלונות.

היתרונות של גראפיטי בוץ הן רבות

  • קודם כל הוא לחלוטין חינם ויש המון ממנו.

  • תהליך הייצור שלו לקח מיליוני שנים ואתה רק צריך לבחור ממגוון סוגים שונים בהתאם לצורך שלך.

  • החומר עצמו הוא בעל מסר מאוד חזק – אורגני וטבעי

  • הבוץ מחזיק הרבה זמן על קיר כל עוד הוא לא נרטב

בוץ ירושלמי מוכן! ולידו תערובת כורכום

עכשיו הבוץ הכי טוב שעבדתי איתו עד היום הוא האדמה של קיבוץ רביד שהיא אדמה עם 40% חרסית. היתרונות של אדמה חרסיתית היא שזה נדבק היטב על בד וגם על קירות. אדמה יותר חולית מתפוררת ויורדת בקלות.

אם אתם מעוניינים אפשר בכלל לערבב את האדמה עם חומרים שונים כמו קמח, ביצים, שמן, וזרעי פשתן טחונים כדי להפוך אותם לצמיגיים. גם לתערובות יש מסרים בפני עצמם – זה כבר לא אדמה נקייה. את הערבוב ניתן לעשות עם מטרפה שמצליחה לאוורר את הבוץ.

סדנת גראפיטי בוץ דרור

סדנת גראפיטי בוץ דרור

בשביל צבע יש עולם ומלואו ואלפי מדריכים באינטרנט. ההתנסויות שלי כוללות תבלינים כמו כורכום, פפריקה, פרחים שונים, סלק, ותה – שאותם מערבבים לתוך הבוץ – או משתמשים בהם מעורבבים עם מים.

הנה כמה תוצרים מסמינר של צוות קיימות של תנועת דרור ישראל – בסדנא נתתי למשתתפים להיות חוקרים ולהתנסות בהכנת תערובות שונות. הם התנסו בתבלינים ובבוץ  ויצאו להם תוצרים מרהיבים.

גראפיטי בוץ דרור

גראפיטי בוץ דרור

גראפיטי בוץ דרור

גראפיטי בוץ דרור

הנה כמה תוצרים של סדנא שהעברתי למדריכים של התנועה הרפורמית – נוער תל”מ-

סדנת גראפיטי בוץ רפורמית

סדנת גראפיטי בוץ רפורמית

סדנת גראפיטי בוץ רפרמית

הלוגו

חבר שלי הכין אחרי הסדנא – יצירה לתערוכה שהוא השתתף בה.

זו תיקיית גוגל דוקסשיש בה מספר מסמכים שעוסקים בחומרים ובכלים הנוחים להכנת שבלונות – לכל תחום יש קובץ משלו.

צאו לדרך – הפגינו ירוק!

לתוכן זה נכתבו 7 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן