שִינה לוילון מעץ טבעי

בבית המלאכה

לחלון בחדר השינה לא הייתה שִינה, ולכן לא היה וילון. באחד הטיולים שלי מצאתי ערימה של ענפי אקליפטוס מכריתה לצורך דילול (שעתה עם השריפות נראה שהוא הכרחי באזור שלנו) וישר ראיתי את השִינה בתוכה.

לחלון בחדר השינה לא הייתה שִינה, ולכן לא היה וילון. באחד הטיולים שלי מצאתי ערימה של ענפי אקליפטוס מכריתה לצורך דילול (שעתה עם השריפות נראה שהוא הכרחי באזור שלנו) וישר ראיתי את השִינה בתוכה.

יצירת ווים לשִינה

הווים, השמאלי אחרי ליטוש והימני לפניכדי ליצור את הווים פשוט חיפשתי בין הענפים שתי חתיכות עם פיצול שנראה מתאים. הערכתי את המרחק הרצוי מהקיר ואת הזווית הרצויה (בערך 45 מעלות). את חתיכות הענפים ליטשתי עם נייר זכוכית.

חשוב לשמור על זווית כמה שיותר דומה בחיתוך של הבסיס (מה שיוצר את הזווית 45) כי אחרת יהיה לנו וו אחד גבוה ווו אחד נמוך. (שלושה ווים נראה לכם מוזר? המילה וְוַווֹ – שזה אומר והוו שלו, היא מילה עם 4 ווים!)

הכנה לחיבור לקיר

ככה סתם לחבר את הווים האלו לקיר זה לא יצליח. צריך לחבר אותם לאיזה שהוא משטח, ואותו לחבר את הקיר, כדי להגביר את האחיזה. אז חתכתי שני עיגולים בקוטר 5 סנטימטר, ואליהם חיברתי את הווים בזווית (את הבסיס של כל וו נחתוך בזווית כדי שישב יפה על העיגול). הווים נקדחו במרכזם כדי לחבר אותם לעיגול  עם בורג ארוך של 7 ס”מ מאחורה. בנוסף קדחתי מבעוד מועד חורים בשני צידי כל עיגול שיעגנו אותו לקיר.

קדיחה להכנה לחיבור לקירקידוח מאחור, חיבור בבורג ארוךהווים עומדים על בסיסי העיגולים

 

 

 

 

 

 

המוט לשִינה ומעצורים

אין לי תמונה של המוט לפני הליטוש, אבל תדמיינו ענף אקליפטוס שמצאתם על הרצפה. אחרי שליטשתי את המוט, הנחתי אותו בתוך הווים (רק להדמייה) ואז עלה בדעתי להכין גם מעצורים, שלא יתנו לשִינה לצאת מהוו בעת פתיחת הוילון. לצורך זה הכנתי חתיכות קטנות של אקליפטוס וליטשתי אותן. לאחר ההתקנה הן יכנסו לחור שאקדח במוט בצמוד לכל אחד מהווים, וכך ימנעו מהמוט ליפול.

חיבור הווים לקיר

אחסוך מכם את הדבר אותו אני הכי פחות אוהב בכל ה”עשה זאת בעצמך” הזה – קדיחת חורים בקיר בלוקים בבתים ישנים. אם לא עושים את זה בעדינות ובזהירות יתרה הבלוק מתפורר בצ’יק ותוך שניות נוצר חור בגודל אגרוף. בואו פשוט נאמר שצריך לעשות זאת מאוד בזהירות, ואם אתם חוששים מבלוקים ישנים, עדיף, כמו בברזל, להתחיל עם מקדח קטן, ואז לעבור למקדח גדול יותר שירחיב את החור. כך תקטינו את הסיכוי לתקלות.

מה עושים? מסמנים עם דקר או מסמר דרך החור בעיגול, קודחים שני חורים, דופקים דיבלים פנימה, ומבריגים ברגים שמצמידים את הווים לקיר. שימו לב: סביב החלונות לעיתים יש קורות בטון. כדאי לנסות לזהות אותן לפני שאתם קודחים, אם אפשר (ולא תמיד אפשר).

הוו הימני עם המוט והמעצורהוו השמאלי עם המוט והמעצור

 

 

 

פקקים

כדי להסתיר את החורים של הברגים, לקחתי עוד ענפי אקליפטוס דקים ויצרתי “פקק” בעובי 4 מ”מ שנכנס מעל ראש הבורג בתוך הקדח, וכך הוא מסתיר את ראשי הברגים.

פקקים בימניפקקים בשמאלי

 

 

 

עדכון: חיזוק וו שמאל

וו שמאל התחיל להסתובב במקום כי הבורג לא תפס אותו טוב. אז החלטתי לחבר את הוו מחדש. הכנתי עיגול חדש, ועשיתי בו חור רציני כמעט בקוטר של בסיס הוו עצמו, באלכסון לכל העומק. אז הקטנתי את הקוטר של בסיס הוו (חידדתי אותו בזהירות עם סכין יפנית), כך שיתאים להכנס לחור, ודחפתי בלחץ אל הוו אל תוך החור. עכשיו נראה אותו מסתובב…

עיגול חדש והוו מצד ימיןהעיגול מקרוב, החור באלכסוןבסיס הוו נכנס לתוך החוק בעיגולהבסיס של הוו יוצא מגב העיגול

 

 

 

 

 

 

 

השִינה מוכנה

השינה מוכנהצד ימין מקרובצד שמאל מקרוב

לתוכן זה נכתבו 9 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן