לשיר את עקרונות הפרמקלצ’ר במרכז

פרמקלצ'ר

לפני כשנה נתקלתי בשיר מעולה. כולכם כבר מכירים אותו (ואם לא, אז עכשיו תכירו) – ”There Is NO Such Thing As Waste”. מאז הפצתי אותו לכל עבר. ומסתבר שלא רק אני. הסרטון הפך להיות ממ (Meme) פרמקלצ’ר, עד שאפילו גלעד מרגלית הקרין את השיר בפתיחת מפגש סיום שנה א’ של הדיפלומה לפני כחודש. כלי חינוכי-לימודי שיכניס את הפרמקלצ’ר למיינסטרים, באמצעות מוזיקה.

“Music really is a fantastic tool for getting complex concepts and ideas firmly stuck in your head.”

“מוזיקה היא באמת כלי פנטסטי כדי לקחת רעיונות מורכבים ולדחוף אותם עמוק לתוך הראש.”

לפני כשנה נתקלתי בשיר מעולה. כולכם כבר מכירים אותו (ואם לא, אז עכשיו תכירו) – “There Is NO Such Thing As Waste“.

מאז הפצתי אותו לכל עבר. ומסתבר שלא רק אני. הסרטון הפך להיות ממ (Meme) פרמקלצ’ר, עד שאפילו גלעד מרגלית הקרין את השיר בפתיחת מפגש סיום שנה א’ של הדיפלומה לפני כחודש.

צ’רלי ג’ונס מספר שהשיר התחיל כניסוי, בזמן שהוא למד קורס מבוא לפרמקלצ’ר (PDC) ופשוט עשה מה שהוא תמיד עושה, כמוזיקאי, כשהוא מפנים את החומר הנלמד – הוא כתב על זה שיר. הקליפ צולם ונערך באחר צהריים אחד. אחרי שנצפה כ-20,000 פעם (פשוט הועלו כמה קבצים זהים מאיזו שהיא סיבה) ותורגם לחמש שפות, ג’ונס הבין שהוא עלה על צורך ממשי.

 

כולנו מבינים את הכוח של שיר קליט ביכולת להפנים תוכן מזווית נוספת. אפילו חלקנו משתמשים בשיטה דומה של חריזה ומנגינה כשאנחנו משננים לקראת מבחן בהיסטוריה. גם ג’ונס הבין את הכוח החינוכי שיש לשירים ומנגינה, והחליט ליצור כלי חינוכי-לימודי שיכניס את הפרמקלצ’ר למיינסטרים, באמצעות מוזיקה.

כדי להפיק אלבום באיכות הקלטה טובה שיספר את הסיפור של 12 עקרונות הפרמקלצ’ר, הוא החליט לפנות לכל אותם תומכים פוטנציאלים שהריצו את הקליפ הראשון בכל מקום אפשרי. הוא פתח פרוייקט מימון קהל (Crowdfunding) לגיוס 3,500$ (לצורך הקלטה האלבום ועריכת הקליפים) והזמין כמה שיותר אנשים לתרום סכומים של 5$ ומעלה. כל תורם יקבל תמורה כלשהיא לפי מדרגת התרומה שלו (מפשוט אמירת תודה, כלה באלבום חתום שישלח אלייך עד הבית, ועד הופעה פרטית של כל 12 השירים).

האתר בו ג’ונס הקים את קמפיין מימון הקהל שלו נקרא We The Trees – “אנחנו העצים”, שנפתח לא מזמן כפלטפורמה למימון קהל לעולם הפרמקלצ’ר. כרגע עוד אין יותר מדי קמפיינים באתר, אך אפשר לצפות בכמה קמפיינים פעילים, ביניהם פרוייקט היוקללי של ג’ונס שכבר סיים לגייס את הסכום המלא(!) ועוד נשארו לו 45 יום עד סוף הקמפיין הגיוס.

הקמפיין עדיין פתוח, כי למרות שהוא הגיע למכסה התחתונה לגיוס, אין מכסה עליונה וכל תרומה תעזור לג’ונס לעבוד על השירים מעט יותר. אני אישית מכיר כבר זמן מה את הקונספט הזה של מימון קהל ואת הפלטפורמות שלו מקרוב, ואת האמת – זאת הפעם הראשונה שתרמתי לקמפיין כלשהו. למה עשיתי זאת? לא כי אני חושב שזה הפרוייקט פרמקלצ’ר הכי חשוב בנמצא, כלל וכלל לא. הסיבות הן צנועות יותר – אני אוהב את המוזיקה שג’ונס עושה (באופן אישי), ומעוניין שישלים את האלבום ואוכל סתם לשמוע אותו לעצמי או אפילו להשמיע אותו בקורס פרמקלצ’ר כפסקול הקורס, אם אפשר לקרוא לזה כך.

אז הוא אמנם הגיע למכסה הגיוס המינימלית שלו, אך עדיין אפשר לתרום לפרוייקט. רוצים לשמוע את השירים הנוספים כמו שהם נשמעים עכשיו (עדיין בגירסאות גסות מאוד, יותר סקיצות משירים, אבל בכל זאת…)? כנסו לעמוד הקמפיין בWethetrees, וחפשו את הלינק הסודי.

ואם בסוף תגלו שאהבתם את הפרוייקט והמוזיקה, תתעלמו מזה שהוא השיג את כל הכסף שביקש, ופשוט תתרמו עוד קצת.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן