SunSlider גירסה 1.1

טכנולוגיה נאותה

לפני כמה שבועות פרסמתי תכנון של תנור שמש העונה לשם SunSlider, בגירסה 1.0. השבוע התקדמתי לגירסה 1.1. מה חדש בגירסה זו? הנדנדה שמחזיקה את המזון בתוך התנור.

לפני כמה שבועות פרסמתי תכנון של תנור שמש העונה לשם SunSlider, בגירסה 1.0. את הערך באקוויקי עוד לא עדכנתי, אך כבר התקדמתי כבר לגירסה 1.1.

מה חדש בגירסה זו?

הנדנדה בגירסה הקודמת הייתה מפח שמן זית, מה שגרם לשתי בעיות:

  • פנים פח שמן הזית הוא מבריק ומקרין את אור השמש חזרה החוצה, ועל כן פוגע בתפקוד של התנור (מקטין את כמות האור שהופכת לחום בתוך התנור).
  • כדי לשמור על החוזק של פח שמן הזית, חתכתי אותו עם שפה גבוהה יחסית בצדדיו הארוכים, כדי שלא יתקפל בקלות תחת משקל הסיר או המגש. מצד אחד זה עבד יופי, אך מצד שני הנדנדה בצורה כזאת לא מאפשרת להניח סירים שגדולים מרוחב הנדנדה, מה שמגביל אותנו לכלים מסויימים.

הנדנדה המוכנה סתם יושבת על דופן התנר

 

 

 

 

 

 

על כן בגירסא זו החלפתי את הנדנדה לאחת שעשוייה ממארז מחשב ישן. העבודה הזאת כבר דורשת משחזת זוית (דיסק מה קוראים אותו…) אבל יש סיכוי שזה שווה את הסיבוך הנוסף הזה, ואת זה אבדוק בימים הקרובים. בנתיים, מה עשיתי:

סימנתי על המארז את הצורה של הנדנדההתחלתי מלסמן על המארז את צורת הנדנדה. חשוב למצוא את הפאה של המארז שתהיה הכי קרובה לצורת הנדנדה עם כמה שפחות חיתוכים. אין דרך אחת לעשות את זה כי כל מארז מחשב יהיה קצת שונה.

במקרה של המארז שהיה לי, הייתי צריך לחבר את אחד המשולשים האנכיים (אלו שמתחברים לציר ומחזיקים את המשטח האופקי) עם ברגים, כיוון שלא מצאתי דרך אחת לחתוך את המארז כך שכל הפאות יהיו שלמות.

הנדנדה עם אחד המשולשים בחתיכה אחת, ומשולש נוסף בחתיכה נפרדתסימון החור בקודקוד העליון של המשולשיםהנדנדה עומדת, כשהמשולש הנוסף מחובר עם שני ברגים סגורים באומים

 

 

 

הנדנדה בתוך התנור, מחוברת לציר

עכשיו הנדנדה קצת יותר ארוכה, וקצת פחות רחבה אבל זה לא כל-כך משנה, כיוון שבכל מקרה הסירים יוכלו לשבת עם מרכז המשקל על מרכז הנדנדה.

גם כמו שהנדנדה עכשיו פחות קרינה תבחר החוצה מהתנור, אך בכל זאת  – בקרוב אצבע אותה בשחור, וארוויח עוד כמה עשיריות מעלה.

רוצים כזה תנור? אנחנו מקיימים שתי סדנאות בטבעון בחודש הבא: ביום שישי ה-17.8, וביום שישי ה-24.8. מוזמנים.

הנדנדה החדשה בתוך הSunSlider 1.1

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן