מה היה לנו החודש – דצמבר 2021 – סיכום שנה

באיחור קל של שבוע אנחנו מסכמים את החודש האחרון של שנת 2021 ויחד איתו גם את השנה כולה.

אז אחרי שאיחלנו שנה טובה, נתנצל על העיכוב בכתיבת הבלוג החודש. היינו צריכים רגע לעכל שנגמרה השנה והתחילה חדשה. לפעמים אנחנו צריכים כמה רגעים להסתגל לשינויים… סתם. האמת שפשוט היינו עמוסים מידי. ואנחנו עדיין עמוסים מידי. אבל הבלוג הזה חשוב לנו ולא נוותר עליו.

ואחרי שהסברנו את עצמנו, נזכיר לכם שממש לפני שבוע הכרזנו על הזוכים בתחרות האחרונה לעונה זו בסדרת התחרויות של בידיים – תחרות אלקטרוניקה וטקסטיל בשיתוף עם הרשות לאיכות סביבה וקיימות עיריית תל אביב-יפו. ללא ספק, זו הייתה התחרות הכי מחשמלת ומבודדת שהייתה לנו עד כה. נחזור בקיץ הבא עם עונה נוספת של תחרויות מאתגרות מלאות בהפתעות.

ואחרי שהזכרנו את התחרות שנגמרה, אפשר להתחיל את הבלוג, שכפי שנראה נכון לעכשיו – הולך להיות אופטימי במיוחד. ייתכן וסיימנו את 2021 ברגל ימין וזאת אותה הרגל שבה מתחילה 2022. אנחנו לא יודעים, רק מציעים פרספקטיבה אפשרית…

ובכן:

חברת אפולו מיקנעם המציאה מערכת סולארית הצפה על המים, אבל בהרכב קצת אחר מהמערכות המוכרות עד כה. מדובר ב-90 גלילים סולאריים קלים וגמישים שצפים על פני המים. היתרון של המערכת שהיא דורשת כמות מינימלית של מצופים, עגינה קלה, התקנה מהירה ויכולת כיסוי של מאה אחוז מהשטח! עמוד חדשות האנרגיה הירוקה מפרטים עוד על כך.

לראשונה בישראל! ברמת הגולן הותקנה מערכת סולארית שעוקבת אחר השמש. מה הכוונה? הפאנלים נעים לפי מיקום השמש כדי להגדיל תפוקת הייצור. המערכת צפה על המים והיא פרי פיתוח ישראלי. כל הפרטים המלאים בכתבה הבאה של YNET.
ועוד חדשות טובות מישראל: התכנית לכיסוי המוביל הארצי בפאנלים סולאריים יוצאת לדרך השנה! הקמת המתקן תסייע לישראל לעמוד ביעדים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות. מוזמנים לקרוא עוד בעמוד חדשות האנרגיה הירוקה.
שוויץ התחייבה ל-0 פליטות עד שנת 2050 ולצורך כך היא החלה לכסות את הכבישים שלה בלוחות סולאריים. לכתבה המלאה באנגלית, לחצו כאן.
חברה צרפתית מנסה משהו מהפכני בתחום האנרגיה המתחדשת: פאנלים סולאריים אנכיים. הפיילוט הראשוני יוצא לדרך ממש בימים אלו. לכתבה המלאה באנגלית לחצו על הקישור.
באנרגיה המתחדשת אנחנו מתקדמים, אבל בכל מה שקשור לפסולת נראה שאין לאנשים הבנה אמיתית. במיוחד בישראל, בה אנחנו מייצרים 30% יותר פסולת לאדם מהממוצע באירופה. עוד פרטים בכתבה הבאה.
וכדי לסיים את הסיכום החודשי, שלא תרגישו אופטימיים מידי, כתבה על חרדת אקלים. בבקשה: https://bit.ly/3HL6Lio
ולסיכום השנה…
הייתה לנו שנה מלאה, מלאה מאוד…
מלאה בעליות וירידות,
בצמיחות ונבילות.
מלאה בשתיקות ובשיחות,
בריבים ובהסכמות.
מלאה במדריכים ובתחרויות,
בשיתופים ובהצבעות.
מלאה בהשראה וביצירה,
בבנייה, בהתפתחות, בגדילה.
מלאה בפרויקטים ובתוכניות,
את חלקן סיימנו, חלקן בתהליכים
וחלקן לא אפשריות.
מלאה בהתחלות ובתקוות,
בסוף, בעצב ובדמעות.
מלאה בהכול והכול מכל טוב,
ורע, ומדהים, וקשוח, ולא משנה –
שנה הבאה נעשה את זה שוב.
שתהיה לכולנו שנת 2022 טובה יותר, שנתגבר על כל הקשיים, שנשאר מאוחדים.
אוהבים,
צוות בידיים.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן