מה היה לנו החודש – דצמבר 2020 – The END

מערכת בידיים רוצה לאחל לכולנו שנת 2021 טובה, בריאה ומהנה!

2020 הגיעה לסיומה. עבור רובנו עם אנחת רווחה ותפילה לשינוי מהותי עמוק שיחול ב-2021.

אנחנו ממשיכים במסורת ומביאים לכם עדכונים חמים מעולם הסביבה והאקולוגיה. אז מה הביא איתו חודש דצמבר 2020, חוץ מסגר נוסף, אתם בטח שואלים. ובכן:

 

צלולאת עמותת “צלול“, אתם מכירים? היא הוקמה בסוף שנות ה-90 במטרה לשמור על המים שלנו – על הים, הנחלים, האגמים, ושאר מקורות המים הטבעיים של ארצנו הקטנטונת. מדובר בעמותה פרטית ללא מטרות רווח ששמה לה למטרה את בריאות הכלל והפרט ולשם כך היא פועלת. אנחנו רוצים לספר לכם על כמה דברים מדהימים שהם עשו:

  1. מפרץ חיפה: איך לא, זהו אחד מהמאבקים שהעמותה לוקחת בה חלק. צלול מקדמת את התכנית להבראת מפרץ חיפה. הנושא הזה חשוב ובוער עכשיו יותר מתמיד כי עכשיו ועדת המנכלים מתכנסת כדי להחליט מה יהיה עתידו של מפרץ חיפה – האם יגבירו בו את התעשייה, זיהום האוויר והניצול המאסיבי של הים; או שמא יפנו את המשאבים עבור שיקום אגן הקישון, ניקוי המים והמפרץ וטיהור האוויר? רוצים לקרוא עוד על התכנית? מוזמנים לעשות זאת כאן.
  2. אסדות הגז: עמותה שמתעסקת בשמירה על המים חייבת להתעסק בנושא הכי בוער במדינה כרגע בנוגע למים והוא אסדות הגז. צלול היא מבין האירגונים שמובילים את המאבק כנגד האסדות ובעד מעבר לאנרגיות מתחדשות.
  3. נחל קידרון: הפעילות הקשה, הנוקבת והמתישה של צלול מניבה תוצאות. בזכותם נחל קידרון האהוב קצת יותר נקי מבעבר ופחות זיהום יזרום לים המלח, משאב טבע יקר וייחודי. בזכות לחצים כבדים מצד העמותה, הוקם מתקן לתפיסת שפכים והורחב מתקן לטיפול בשפכים שרובם מגיעים ממזרח ירושלים ועד כה היו זורמים לנחל קידרון. מוזמנים לקרוא על כך עוד פה.
  4. נחל תנינים: אנחנו יודעים שהזרמת מי קולחין לנחלים איננו פיתרון וישנם פתרונות מוצלחים הרבה יותר. גם במקרה הזה עמותת צלול דואגת לנו ולטבע שלנו ודורשת מבית המשפט להורות על פתיחת חקירה כנגד מי שזיהם את הנחל והזרים אליו קולחים. אם מעניין אתכם לקרוא עוד אתם מוזמנים לעשות זאת כאן. לכל המעוניינים להרחיב עוד בנושאי הנחלים, בקישור הבא תוכלו לראות מאמר של העמותה המפרט דרכים להתמודדות עם זיהום הנחלים והים בתקופת החורף.
  5. קצא”א: קצא”א הם ראשי התיבות של חברת “קו צינור אילת אשקלון“, או לחילופין – “קו צינור אסיה אירופה”. עמותת צלול פועלת כבר תקופה ארוכה במטרה להביא לפירוק של החברה שפועלת מאינטרסים כלכליים בלבד ללא התחשבות בסביבה ובתושבים. לאחרונה הועלתה תכנית להעברת נפט באמצעות הצינור של החברה, מנמל אילת ועד הים התיכון, מה שיקצר את זמן שינוע הנפט אבל יסכן את מפרץ אילת וים סוף. צלול נאבקת בתכנית הזאת, ואתם יכולים לקרוא על כך עוד כאן. אתם מוזמנים לחתום על עצומה הקוראת להציל את מפרץ אילת מהרס. 
  6. ניהול פסולת: על אף שנזרקת על האדמה, הפסולת, בדרך זו או אחרת, מגיעה, בסופו של דבר, לים או למי התהום שלנו. צלול מחזיקה באסטרטגיה לניהול פסולת והיא שלחה את עמדתה למשרד להגנת הסביבה בראשות (בינתיים) גילה גמליאל. לחצו על הקישור הזה כדי להמשיך לקרוא. עוד מהפעולות של עמותת צלול בעניין הפסולת – פניה לשרה להגנת הסביבה כדי להכיל תקנות ורגולציות על השימוש באריזות “ירוקות”, עתירה לבית המשפט כנגד קידום משרפת זבל, קידום חוק הפיקדון ועוד.
  7. כלכלה: גם בתחום הכלכלה יש לעמותת צלול השפעה רבה. העמותה עוזרת לעסקים להפוך לסביבתיים, אבל זה ממש לא הכל. בעקבות דרישה של צלול בשיתוף עם אירגונים סביבתיים אחרים, בורסת ישראל משיקה מדד חדש נקי מדלקים פוסיליים. בעינינו אלו חדשות מדהימות ובהחלט צעד קדימה בדרך לכלכלה ירוקה.

על הארון הקהילתי, שמעתם? מדובר במיזם התנדבותי קהילתי שבמסגרתו הוקם ארון הפתוח 24/7 ובכל שעה כל אחד יכול לבוא ולקחת את מה שהוא צריך מהארון, מבין הדברים שיש שם. אפשר גם לשים שם בגדים, לא רק לקחת. המיזם הזה הוא נהדר לא רק בגלל שהוא עונה על צורך סביבתי חשוב (הפחתה במקור ושימוש חוזר), אלא גם כי הוא מאפשר לאנשים הנזקקים לבגדים לעשות זאת בדיסקרטיות ללא חשש מלחוש בושה.

לא רק צלול דואגים לנחלים: גם בדה מרקר התחילו לדאוג! המגזין הכלכלי פרסם החודש מאמר המסביר ששמירה על הנחלים אינו רק אינטרס סביבתי בלבד, זהו גם אינטרס כלכלי. נשמע מעניין, נכון? כנראה הגענו לעידן בו הרס הסביבה הפך להיות לדבר הפוגע בכלכלה. האם זהו חזון אחרית הימים? כנסו לקרוא עוד פה. לכל מי שמנוי למגזין באינטרנט, אנחנו ממליצים בחום לקרוא את הכתבות שלהם בנושאי סביבה וכלכלה.

חדשות סביבה&מדע: אנחנו לא מאלו שמקשיבים לחדשות. לא ברדיו ולא בטלוויזיה. את כל מה שאנחנו מביאים לכם, כאן בבלוג החודשי בפרט ובבידיים בכלל, אנחנו מוצאים אחרי נבירה ברחבי הרשת. הרבה מהמידע שאנחנו נחשפים אליו אנחנו לא יכולים לשתף כאן בגלל שהכתבות, לצערינו הרב ובשונה מאוד מבידיים, פתוחות רק למנויים משלמים. אבל אז הגיע Ynet. אמנם זה אתר חדשות של התקשורת, והתקשורת היא הרבה פעמים תשקורת שמסלפת את האמת. אבל לפחות ב-Ynet יש ערוץ שלהם שמוקדש כולו לסביבה ולחדשות הקשורות לאקולוגיה שלנו. אז נכון, אין עשרות כתבות חדשות ביום, או בחודש. אבל זאת התחלה. וזה אולי נותן קצת תקווה.

אנחנו היינו בידיים וזאת הייתה שנת 2020. שנה שנגמרת בירח מלא, שנה שלמרות התהפוכות עוד נגלה שקרו בה קסמים וכישופים.

בברכת סוף שנה טובה ותחילת שנה מדהימה,

מקווים לראותכם לעוד שנים רבות איתנו בריאים, שמחים, סביבתיים ועצמאיים.

אוהבים,

 

 

 

מערכת בידיים.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן