מה היה לנו החודש – אוקטובר 2021

יום נעים וסופ”ש מקסים לכל הקוראים.

נתחיל את הבלוג בלהזכיר שהתחרות הכי סביבתית ברשת – תחרות אפס פסולת של בידיים – עדיין רצה! אפשר להגיש מדריכים עד ה-15.11. כל הפרטים בקישור. באותו היום גם נצא בתחרות חדשה ואחרונה. אנחנו בהחלט מתכננים משהו יוצא דופן ומיוחד עבורכם, עם כמה שיתופי פעולה מעניינים. שווה להישאר מעודכנים.

נמשיך בלספר לכם שהבלוג הפעם יהיה, ככל הנראה, קצת יותר קצר וממוקד בהבלוגים האחרונים שלנו. זה מסיבות טובות! יש לנו עומס חיובי של עבודה ופרויקטים ואנחנו פשוט לא מספיקים להגיע לכל החדשות על עולם הסביבה והאקלים שלנו. אז ריכזנו כמה דברים מרכזיים בעינינו שעליהם נדון הפעם, ובזה נצטרך להסתפק הפעם. בתקווה שבחודש הבא נוכל לחזור לחפירות שכולנו אוהבים כל כך (או שלא, אנחנו לא יודעים).

 

אי אפשר לדבר על אירועי אוקטובר מבלי לדבר על ועידת האקלים בגלזגו שמתרחשת ממש בעת כתיבת שורות אלו. יצאה משלחת מכובדת מישראל – ראש הממשלה בנט וכמה שרים, ביניהם השרה להגנת הסביבה ושרת האנרגיה. סוף סוף ממשלה שמתייחסת לאירועי האקלים שאנחנו חווים כפי שהם – משבר שיש לפתור אותו, ועכשיו. אין זמן לחכות. נראה לנו שהלחץ הציבורי גובר, יותר ויותר אנשים מצטרפים להפגנות, מחאות וצעדות בדרישה לחולל שינוי מהותי במדיניות. ואולי, רק אולי, יש לנו סוף סוף ממשלה שמקשיבה. איך הם מקשיבים? נדון בזה בקצרה בהמשך.

במצעד האקלים בתל אביב ביום שישי האחרון השתתפו, לפי הדיווחים, כעשרת אלפים איש! רובם בני נוער מקסימים. זה בהחלט המפגן הכי גדול בהקשר סביבתי שהיה עד כה בישראל. גם בידיים הייתה שם! והיה כיף ומרגש שזיהו אותנו :) בימים הקרובים נפרסם פוסט עם תמונות נוספות שאהבנו, בינתיים, קבלו הצצה:

נוסיף ונכתוב שאפילו רבנים מובילים הצטרפו למאבק ושלחו מכתב לראש הממשלה בנט בבקשה שלא משתמעת לשתי פנים – לקחת את נושא משבר האקלים בשיא הרצינות, להתחיל להיות חלק מהפתרון ולהפסיק להיות חלק מהבעיה.

הממשלה מקשיבה #1: המשרד להגנת הסביבה קנס את בז”ן. אמנם בסכום מזערי של 900 אלף שקלים, אבל מסיבה מוצדקת.

הממשלה מקשיבה #2: ח”כ אלון טל מיש עתיד עושה לא מעט פעילות סביבתית מקודשת בתוך משכן הכנסת ומחוצה לו. כאן נציין כמה מן הדברים ששמנו לב אליהם. ובכן: הוא הציע חוק “דיווח מצב הטבע” שנועד להגן על הטבע המועט האחרון שנשאר בישראל. הוא זכה לארח את האירוע הגדול ביותר שקיימה הכנסת בנושא האקלים שהוקדש לחשיפת דו״ח משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בעניין היערכות ישראל למשבר האקלים. הגיעו 300 פעילים סביבתיים לכנסת!

הממשלה מקשיבה #3: השרה להגנת הסביבה חשפה תכנית בת 100 צעדים להתמודדות עם משבר האקלים. חדשות מעולות! מה שקצת מלחיץ בתכנית הזאת שהיא בהיקף של מעל ל-15 מיליארד שקלים. היא הכן מאוד מקיפה ונוגעת ב-14 משרדים ממשלתיים, אבל היא כנראה גם קצת גרנדיוזית וייתכן ולא תלקח ברצינות שהשרה הייתה מצפה לה. מעניין איך זה יתפתח…

הממשלה מקשיבה #4: לא יקום שדה תעופה בעמק יזרעאל וזה סופי! ווט ווט! תודה לשרת התחבורה מירב מיכאלי.

הממשלה מקשיבה #5: שר התיירות הקפיא תכנית שטנית להקמת אמפי תיאטרון בלב אחד המקומות הקסומים ביותר בישראל – מכתש רמון. הוא רק הקפיא את התכנית, הוא לא ביטל אותה, אז בואו נשא תפילה שהיא לא תחזור לסדר היום, לא היום ולא לעולם. תודה.

הממשלה מקשיבה #6: העלו את המס על הכלים החד-פעמיים. הפתרון: לעבור לרב פעמי ולהפסיק לקנות דברים שמגיעים למטמנות לאחר שימוש אחד או לאחר כמה שימושים בודדים. תודה.

אמנם מדובר בחדשות שהתפרסמו אתמול (שלישי) ולכן שייכים לבלוג הבא של חודש נובמבר, אבל זה בעצם שייך לכל מה שכתבנו עליו עד עכשיו ואנחנו דיי גרועים בדחיית סיפוקים אז אנחנו נכתוב על זה עכשיו. תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה הגישו כתב אישום נגד חברת קצא”א בגין אחריותה לאירוע דליפת נפט בהיקף נרחב בשמורת עברונה ולזיהום שנגרם כתוצאה מכך.

בטוח שהייתם שמחים לדעת שנספרסו מקשיבים לקהל שלהם ויצאו בהבטחה לניטרליות פחמנית מלאה עד 2022. הם יודעים שזה עוד חודשיים, כן?

Spare ספייר ישראל – אוכל, ביגוד, ריהוט וציוד למסירה בחינם – קבוצה בפייסבוק ששמה דיי מסביר את מטרתה. סתם, חשבנו שתרצו לדעת עליה ורצינו לפרגן לאנשים שעושים קצת טוב בעולם ומקימים קבוצות נחמדות שכאלו.

רוצים לקרוא עוד חדשות טובות ופחות על מצב האקלים שלנו? מזמינים אתכם לבקר בעמוד של חדשות האנרגיה הירוקה. הם כותבים נהדר והם מאוד מעניינים. אנחנו ממליצים.

 

זה היה הבלוג הקצר של חודש אוקטובר, חודש הסתיו, החודש בו הזזנו את השעה. (שמתם לב?)

מקווים שהכנתם את הגינה לחורף, או שאתם בתהליכים. ושכיף לכם בחיים.

אוהבים,

מערכת בידיים.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן