בריאה – אנסמבל של שלומות, מחזור 2023-24

בריאה - אנסמבל של שלומות, מחזור 2023-24

זמן

22.10 - 23.06    
16:00 - 21:00

כתובת העסק

יער המאכל בית לחם הגלילית
בית לחם הגלילית, בית לחם הגלילית, ישראל, 3600700, צפון

Event Type

קישור לפרטים נוספים והרשמה

עיצבנו את ‘בריאה’ כשנה של רווחה.

בחדווה יוצרת ובהשראה מגידול וטיפוח האדמה, התבוננו, חקרנו ואספנו את מה שראינו כמזין ומאפשר לחיים ברוכים להתהוות. ביקשנו לברוא מפגש אישי-קבוצתי-תהליכי שהוא אי נעים ובטוח להרחבת טווח הנשימה וחזרה (ושוב חזרה) ל-centre. מרחב עוטף ומפרה, המאפשר ללכת דרך עם מנעד רגשות, כלי תודעה וחוויות חיים. מקום לערבות הדדית ובריאות קולקטיבית, המבקש להנכיח את האחריות, הבחירה והחופש שלנו כמשתתפים. ומתוך כל אלו, לטפח את היותנו בוראים בחיינו – שותפים מטיבים בבריאה.

קצת על איך זה נראה:

זה מתחיל בקבוצה החברתית.

התהליך הזה הולך להיות אינטימי, ובהתאם הקבוצה הולכת להיות מושקעת. ההרשמה תכלול בדיקת התאמה, בהיבט הנכונות לפנות את עצמכם לתהליך ובהתאם לנכונות לפעול במרחב חברתי באופן שיתופי, קשוב ומכבד. הקבוצה תיפגש מעבר לקורס לארוחות, מפגשי ערב וטיולים – אנחנו בונים תשתית מערכת יחסים עם איכויות של קהילה ברת-קיימא, ממש כמו בפרמקלצ’ר, ככה שבסוף השנה תוכלו לקחת את הנכס הזה, שהוא בעל-ערך לאין שיעור, ולהמשיך איתו הלאה הרבה מעבר לגבולות הקורס.

זה ממשיך בלקט המדויק של התכנים.

במהלך שנה אחת נפגוש ונתנסה גם בפסיכודרמה, גם מיינדפולנס, ריברסינג, קונסטלציה משפחתית, תודעה אקולוגית ותודעה קולקטיבית, תקשורת מקרבת ותקשורת מינית מודעת, אורגניק אינטלג’נס, פרמקלצ’ר, כסף (מדרגות שפע) וערך עצמי. כל תוכן שזור באחר, ויחד עם זה כל אחד יקבל את הבמה והדגש שלו, ויועבר ע”י איש מקצוע מהתחום. בהתאם יגיעו להנחות איתנו עדי טרם, אביב נוימן, ליגד גרנית, שרון קמחי, דר’ דני נוה ומיכאל פינקל.

זה עובר דרך הדמויות שמלוות את השנה.

את השנה מוביל עודד קיט – אבא ובן-זוג, אקותרפיסט, מנחה לשעבר של קורסי ׳דרך האומן׳ ו׳אומנות החיבור׳, מנהל-שותף ׳שומרי האש׳, מרצה במסלול לאקותרפיה במכללת כרכור. איש נשמה עם התמסרות וכוונה ממוקדת לתהליך השנתי הזה של בריאה, בגישה משחקית ועם הנסיון והיכולת לאתגר במידה הראויה. מלבד עודד מלווים את השנה 10 מנחים שותפים (מפורטים מטה) שאנחנו מאוד אוהבים ומביאים כל פעם מחדש.

זה קורה במקום הכי יפה בארץ.

אולי חוץ מהמדבר, אבל גם שם נטייל. יער המאכל מספק הרבה מזון של אסתטיקה והשתאות לנפש. חיים מפעמים בעוצמה, פרי יוזמה תכנון ותחזוקת אדם, סיפור של בריאה פאסיבית ואקטיבית משתקף מכל פרט. יש את גן העדן של הבחוץ ויש סטודיו יפיפה שמתקשר עם הבחוץ הזה ונמצא שם להחזיק את הנוחות והמנוחה שלנו בשעת הצורך.

וכל מפגש הוא מתנה.

נוחתים, נפגשים, תולים את היומיום בכניסה יחד עם התיק והפלאפון, מתחילים בפעימה קבועה של ‘בדיקת-דופק’ קבוצתית, אבי מניח שאלה אולי לצאת איתה למסע של היום, אח”כ פוגשים את אחד מ-10 המנחים וחצי צוללים חצי נסחפים איתם לעולם התוכן שלהם, ואחריהם אוספים את החוויות והעיבוד לכדי מצב שיאפשר לנו לקחת את תיק היומיום חזרה כשאנחנו מעט גדולים יותר, מעט חופשיים יותר, מעט נינוחים יותר ובעלי שאר-רוח.

השנה הזו היא כמו רחם – עוטפת ומזינה, עד שהחיים צומחים החוצה

מרחב מאמין – בחיים. בכוחות החיים הטמונים בכל אחת ואחד מאיתנו, באפשרות שלנו להיות ברווחה

מרחב תומך – בליווי התהליך האישי

מרחב טבעי וחי – בו שינוי הוא הקבוע היחידי

מרחב מאפשר – לחלום, ליזום, לשחק, להתהלך ולברוא

מרחב מעמיק – צלילה לתכנים, גישות וכלים

מרחב אנושי – עם מגוון חברים, חום ולבבות פתוחים

מרחב קסום – עושר של השראה ותקווה, ערבות הדדית, אפשרות חיים של רווחה אישית וחברתית

 

התכנים והמנחים שילוו אותנו

עודד קיט – אבא ובן-זוג, אקותרפיסט, מנחה לשעבר של קורסי ׳דרך האומן׳ ו׳אומנות החיבור׳, מנהל-שותף ׳שומרי האש׳, מרצה במסלול לאקותרפיה במכללת כרכור.

אקולוגיה אנושית

יולי בצר: מייסדת-שותפה ומנהלת את יער המאכל בית לחם הגלילית. לשעבר, מנכ”לית ושותפה BKind World LTD, תואר בפיתוח סביבתי וקיימות, בוגרת תכנית העתודה לשלטון המקומי.

למידת העקרונות והכלים של קיום מערכת אקולוגית יציבה, מזינה וברת-קיימא, ויישומם בשירות המערכת שיש בתוך כל אחד/ת מאיתנו. הנגשת עולם הפרמקלצ’ר (חקלאות בת-קיימא, תרבות בת-קיימא) לשירות היום-היום האישי. מתוך הסילבוס: קרקע וגידול אדמה, מים ונגר, קומפוסט והזנה, קהילות צמחייה, ביומסה וניהול ‘עשבייה’, מיקרו-חיים (מיקרואורגניזמים ופטריות), פריחה, פרמקלצ’ר כלכלי, סוקסציה, מארג המזון, מגוון ביולוגי וזימון חיים.

מסע בתולדות התודעה

דר’ דניאל נוה: אנתרופולוג ואיש סביבה. מרצה בחוג לאנתרופולוגיה באוני’ בר-אילן ובבית הספר ללימודי הסביבה באוני’ ת”א, חי וחקר שנה בקרב חברת ציידים-לקטים ביערות דרום-הודו. מחקריו מתמקדים בתודעה (אפיסטמולוגיה), סביבה וחינוך. נבחר ל-60 המרצים מעוררי ההשראה באקדמיה בישראל.

INTO THE ZONE: יצירתיות מצבי FLOW במח. חיבור חדשני בין אנתרופולוגיה, יצירתיות ומחקרי מוח עדכניים, לכדי פיצוח הרבה מהביטויים הכימיים והביולוגים של מצבי FLOW, מצבים בהם אנו מרגישים במיטבנו ומתפקדים במיטבנו. נלמד על גלי המוח ועל הנוירו-כימיקלים המשחקים תפקיד במצבי FLOW, נלמד על מצבי FLOW בחברות קדומות ומסורתיות, נלמד מדוע השתקה של אזורים מסוימים במוח נקשרת עם עליה כבירה ביצירתיות וביעילות שלנו, ואיך כל זה קשור בהעלמות תחושת העצמי ובשינוי בתחושת הזמן? האם וכיצד ניתן לבצע brain hacking ולהיכנס מבחירה למצבים אלו? בנוסף – נתייחס ליכולת שלנו להיכנס ל – Group Flow ולשפר את ההנאה, הביצועים ותחושת המשמעות שבעבודה משותפת.

מוות והחיים שאחרי החיים, בתרבויות שונות בעולם: סקירה כיצד תרבויות שונות מגדירות מוות “טוב” ו”רע”, סקירה של מוות סימבולי לעומת מוות פיזי, ומדוע תפיסת המוות הרווחת בחברות לקטים-ציידים מסוימות תופסות תשומת לב רבה במחקר האנתרופולוגי. נקודת מבט חדש על תחושת האבל והיגון הקשורות במוות, ותובנות מליווי אנשים אל מותם. בנוסף נתמקד באופן בו המוות והחיים שאחרי החיים נתפסים בבודהיזם בכלל ובבודהיזם הטיבטי בפרט.

תקשורת מקרבת ומיניות מודעת

מיכאל פינקל: יזם חברתי-רוחני שהכניס לשיח האינטימי והמיני, שיח. מורה ותיק לתקשורת מקרבת ולגישור סכסוכים, שותף ‘אינטימיים’, ולפני הכל אומן קרקס ורקדן טנגו, מייסד ‘טנגו רחוב TLV’.

גישה לניהול דיאלוג או שיח באופן שמגדיל את הסיכוי לחיבור, הבנה, שיח מועיל והימנעות מריב ואגרסיביות. נתרגל את המודל של התבוננות על הרגשות שעולים בנו, זיהוי הצרכים שלנו, ומתוך כך נלמד לדייק את הבקשה שלנו, כלפי האחר או בכלל מעצמנו.

טיול בטבע האנושי: דהרמה ומיינדפולנס

אביב נוימן: ‘פרא אדם’, מוזיקאי, אקטיביסט, מטפל בגישת מיינדפולנס (אוני’ בר-אילן) ובוגר MBSR (אוני’ בנגור אנגליה). משוטט ומנחה בדרך הדהרמה.

׳בודהה׳ – היא פשוט מילה לאיש.ה ער.ה, בעל.ת יכולת להביא הרמוניה לעולמו.ה – ה׳פנימי׳ וה׳חיצוני׳. ׳טבע בודהה׳ הוא טבענו הפשוט והטבעי וכולנו טעמנו ממנו ברגעים מיוחדים בחיינו. תרגול דרך הדהרמה מאפשר לנו לקחת את האחריות על הבריאות שלנו, של אהובינו ואהובותינו ושל עולמנו בידיים שלנו.
הפוטנציאל האנושי שלנו לחיות בהרמוניה עם הטבע שבתוכנו ומסביבנו הוא אינסופי, לשם כך נדרשת מאיתנו נחישות, אהבה ואומץ. בקורס הזה נטעם מטעמה המשחרר של תורת הבודהה (ובתוכה המיינדפולנס).

פסיכודרמה

עדי טרם: מטפל, שחקן יוצר, מנחה קבוצות ומוביל תהליכים אישיים וקבוצתיים. מתמחה ביצירת מרחבים קבוצתיים יצירתיים ועמוקים המאפשרים פתיחות, אותנטיות, אמון, ביטחון, כיף והנאה. מהנדס תעשייה וניהול לשעבר, שלאחר 14 שנים בעולם ההייטק החליט ללכת בעקבות תשוקתו ולעסוק שמה שליבו תמד אהב ורצה – משחק, טיפול וחקירת נפש האדם.

נהפוך את הזירה הקבוצתית לבמה, אינטימית כנה וגם מצחיקה, בה יכולים לעלות ברצף אחד קונפליקטים אמיתיים, חלקים ילדיים ומשחקיים שלנו, יצירתיות וספונטניות, אתגרים בתקשורת ומערכות יחסים, פחדים – וכל זה בהדהוד ובתמיכת הקבוצה. המפגשים עם עדי הם מותחים מרגשים מצחיקים ובעיקר עוצמתיים, משאירים אחריהם אימפקט והמון חומר לעיבוד ולהמשך צמיחה במרחב האישי.

נעשה אדם

עקיבא נתן גולדשטיין: מלווה תהליכי צמיחה קבוצתיים ואישיים בדרך המתהווה של ‘נעשה אדם’, תואר בחינוך ופסיכולוגיה ולימודי פסיכותרפיה, יוצר מוזיקה ומופיע ברחבי הארץ, לקראת הוצאת אלבום ראשון. לשעבר, רכז “חוות שיח” ליוצאים בשאלה מהחברה החרדית, מנחה ראשי ב”חווה של אדם”, מנחה קורסים שנתיים ב”דמיון נובע” לצד עמית קדם המייסד, מורה ליהדות ופסיכולוגיה.

סדרת מפגשים סדנאיים לצמיחה וגילוי עצמי, בהשראת סיפור בריאת האדם במקרא ובמסורת הסוד היהודית. בקשה להיברא מחדש כאדם, עם כל המנעד הכלול בהוויה האנושית, קרובים לטבע, קרובים ללב. ננוע בין לימוד, תרגול, שיח, והפנמה אישית וקבוצתית. נפגוש מנעד של שפות וכלים, החל מתורת הסוד היהודית, ספרות ומוזיקה, דרך כלים טיפוליים כדי לפגוש את עצמנו מחדש, בפשטות וכנות. קשב ושהות לאדם ולמסע שהוא עובר, וליווי המסע בכלים של דמיון נובע, נשימה וקול, כתיבה, ולימוד לאור סיפור בריאת האדם.

ריברסינג

ליגד גרנית: מדריכת חיים (life-coach), מטפלת אנרגטית ומטפלת בריברסינג. מנחת סדנאות fight-club (יחד עם עדי טרם) ובעלת הסדנה להגשמת הזוגיות.

ריברסינג, או נשימה מעגלית, הינה טכניקת טיפול בעזרת נשימה המשפיעה על המצב הנפשי ומהווה מן מתווך, מפגש זמני, בין המודע ללא מודע. הטכניקה מפגישה אותנו עם רגשות, לא פעם מודחקים ועוצמתיים, ומאפשרת לנו לעורר ולשחרר אותם. בעזרת הריברסינג מתאפשרת אינטגרציה חדשה בין הלב, הגוף הרוח והתודעה.

קונסטלציה משפחתית

שרון קמחי: מורה בכירה בבית הספר לקונסטלציה מערכתית, מדריכת סדנאות, מפיקה ומנהלת כנסים, מלווה מזה 22 שנים תהליכי גוף-נפש.

התרת סבך אילן היוחסין וארגון החיים מחדש, מנקודת מבט גדולה יותר ומעט משוחררת יותר. המתודה של שרון נסמכת על כך שאם דבר-מה כואב לך כל-כך, סימן שזה לא רק שלך, אלא יושב על כאבים וטראומות, שעברו אליך בגנים. הקונסטלציה המשפחתית נותנת כלים להקלה ולריפוי, והקסם הנוסף הוא שבעזרת סיפור של משתתף אחד חווים ריפוי ותובנות קולקטיביות גם המציגים שמשמשים לעזר וגם המעגל/הקהל כולו.

התמקדות (פוקוסינג) ‘על שפת היש

דנה גניהר: למדה את ההתמקדות בניו-יורק והוסמכה כקורדינטור מטעם המכון הבינלאומי להתמקדות. מלמדת התמקדות במוסדות בארץ ובחו”ל ובמהלך השנים הכשירה דור של מורים ותלמידים ברחבי הארץ. כיהנה כחברה בועד המנהל של המכון להתמקדות ניו-יורק, וכיום אחראית מטעם המכון לאיסוף כתביו של ג’נדלין שטרם ראו אור. מלמדת את קורס “התמקדות בתהליך היצירה בסטודיו” בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון ובמכללת תל-חי.

ברוך ברנר: אמן, מוסמך לרבנות, בוגר הסטודיו למשחק ‘ניסן נתיב’ בו גם לימד 20 שנה, ניהל את המרכז למחקר ויצירה ואת מעבדת התרבות ‘ורטיגו’ בכפר האמנות האקולוגי. ביים והופיע בהפקות רבות בתיאטרון, בקולנוע ובהרכבים מוסיקליים, זכה בפרס מרגלית, פרס פיפ”א 2009 ופרס שר החינוך. מנחה מוסך להתמקדות מטעם המכון הבינלאומי להתמקדות בניו-יורק. מחבר הספר ‘מיומנו של מתפלל’.

המטרה של ההתמקדות היא שינוי פרספקטיבה במצבים סבוכים, דרך הפנית תשומת לב ישירה למשמעות המורגשת של המצב, וניסוחה במילים. ההתמקדות יעילה במיוחד למצבים תקועים, מבלבלים ומורכבים, כשאין בהירות בחיים האישיים, בעבודה, במחקר או בטיפול. דרך סדרה של צעדים הניתנים לתרגול ללמידה, ההתמקדות מסייעת לחלץ בעדינות מצבים שנדמים כחסרי מוצא, ולפתח הבנה של הפוטנציאל העמוק הטמון באדם ובאינטרקציה אנושית. ההתמקדות פותחה ע”י הפילוסוף והפסיכולוג יוג’ין ג’נדלין מאונ’ שיקגו ומבוססת על שנים של מחקר ופילוסופיה מעמיקה. להרחבה והמשך קריאה: www.shakio.org

מכון ‘על שפת היש’ חוקר ומפתח תכנים, גישות ומתודות ברוחו של יוג’ין ג’נדלין בשילוב תובנות ותרגולים מעולמות התפילה, תורת הסוד היהודית, אמנויות הבמה ורגישות למרחב המתגלה דרך תחושתיות רחבה.

פרטים טכניים (מתי, עלות)

  • הקורס הינו שנתי, המפגשים שבועיים (למעט חגים), בימי ראשון, 16:00-21:00, אוקטובר עד יוני, במשך 30 מפגשים – אחד מהם הוא טיול של יומיים (בפסח). מפגש ראשון: 22.10.2023, מפגש אחרון: 23.06.2024.

  • עלות: 7,800 ש״ח

  • ההשתתפות מותנית באישור סגל הקורס, לאחר ראיון טלפוני מקדים.

     

    מדיניות ביטולים: 

    • ביטול תוך 14 ימי עסקים מביצוע ההרשמה (כל עוד נותרו למעלה משבועיים למועד לפתיחת הקורס) ייחשב כביטול עסקה וכרוך בדמי ביטול של 100 ש”ח בלבד

    • במקרה של ביטול לאחר 14 ימים מהרישום ועד שבועיים ממועד פתיחת הקורס ייגבו 10% דמי ביטול

    • במקרה של ביטול במהלך השבועיים האחרונים שלפני פתיחת הקורס ייגבו 20% דמי ביטול

    • ביטול מיום פתיחת הקורס ואילך – 100% דמי ביטול (תשלום מלא)

      לשאלות, ראיון והרשמה: 058-6719888

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן