סדנת הברכות קרקע ואוויר, בהדרכת יוני נדרה

סדנת הברכות קרקע ואוויר, בהדרכת יוני נדרה

תמיד רציתם לדעת לגדל את הצמחים שלכם לבד מא’ ועד ת’? הגעתם למקום הנכון!
בבית הספר לגינון ושתלנות מדריכים המגדלים והשתלנים – אסף בשן, עודד יפה, מתן פאיאנס (מתן הגנן), יוני נדרה (Yoninoi), תמנה שוער ויאיר גולדברג, צביקי פילו (משתלת חורשים), סיגל פרץ, מוני זלצר ואייל אנגלמאיאר.

בקורס שלנו קבוצה איכותית בת 20 איש פוגשת אחת לחודש את מיטב המומחים בתחום, ל-5 שעות של לימוד מעשי אינטנסיבי. אנו שמים דגש על טכניקות, מיומנויות ותרגול הלכה למעשה, כך שבכל מפגש ישנן שעתיים לפחות של תרגול מעשי, ולרוב ישנם תוצרים מהסדנה אשר תיקחו הביתה להמשך גידול.

הקורס בנוי על פי עונות השנה, כך שכל המיומנויות נלמדות במועדן, ומאפשרות התנסות אמיתית, כפי שתחוו בשטח גם לאחר הקורס.

את התכנית המרכזית, הפרוסה על פני כל השנה, אנו מתחילים בקיץ בשיא עונת הפרי, ללימוד מעמיק על איברי הצמח, ומסמנים עצי פרי מוצלחים במיוחד, אותם נרבה בעצמנו בהמשך הקורס!

בסתיו, עם תחילת הגשמים, אנו לומדים להכין ולטייב את הקרקע בגן, להנביט צמחים ראשונים, ולהפוך את חלקם לשתילים לגידול מאוחר יותר. בשלב זה נתמקד ביצירת שתילי פרחים וירקות.

עם בוא החורף וכניסת העצים לתרדמה, נקדיש 4 מפגשים לנושא זה. נתחיל בגיזום העצים הנשירים, תוך כדי איסוף חומר עתידי לריבוי. נמשיך בריבוי ווגטטיבי על ידי ייחורים, הברכות והרכבות, כאשר נקדיש לכל נושא מפגש שלם.

בהגיע האביב ננצל את הטמפרטורות העולות ושפע המים להכנת ייחורים ירוקים של צמחי נוי ותבלין. כאשר הצמחים מתחילים להתייבש נעסוק באיסוף זרעים לשנה הבאה.

עם עליית הטמפרטורות ושיבת הקיץ, נכיר מקרוב מהלך גידול תקין ולקוי של הצמח, תוך כדי הכרת ושימוש מגוון הלכים היעילים והידידותיים העומדים היום לרשות המגדל, על מנת להזין את הצמח ולהגן עליו/לחזק אות מפנ מזיקים.

לפרטים נוספים והרשמה

במקביל לתכנית המרכזית, אנו מעבירים תכניות מקוצרות/מרוכזות יותר, אך לא פחות מעמיקות. תכניות אלו מתמקדות באספט מסוים בעולם הרחב הזה.

בשנים האחרונות עשינו זאת ב”קורס בוסתנאות” – אשר מתמקד בגידול אקסטנסיבי של עצי פרי

ב”קורס ריבוי צמחים” – אשר מתמקד בטכניקות ביתיות ופרקטיות להכנת שתילים בצורה עצמאית.

וב”קורס לחקלאות עירונית” אשר נפתח השנה, המתמקד בגידול בתנאי חממה, מצע מנותק, וגידול מנותק אדמה.

לכל שאלה או פנייה ניתן ליצור קשר עם אסף, מנהל הקורסים, בטלפון 0524-218264

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן