בריאה – אנסמבל של שלומות, מחזור 2024-25

בריאה - אנסמבל של שלומות, מחזור 2024-25

זמן

04.11 - 09.06    
9:00 - 13:00

כתובת העסק

יער המאכל בית לחם הגלילית
בית לחם הגלילית, בית לחם הגלילית, ישראל, 3600700, צפון

Event Type

קישור לפרטים נוספים והרשמה

המהות

מרחב להתמקדות ומיקוד, לעיבוד והתבוננות, לפרופורציה וגמישות בנקודות המבט, לנשימה ורווחה, ללמידה מתמדת וחיזוק שריר ההשתנות, ״לבל יהיה יומי עליי כתמול שלשום, לבל יהיה יומי עליי הרגל״ (לאה גולדברג)

הקבוצה החברתית

התהליך אינטימי, ובהתאם הקבוצה היא משאב שאנחנו מטפחים. ההרשמה כוללת בדיקת התאמה, בהיבט הנכונות לפנות את עצמכם/ן לתהליך ובהתאם לנכונות לפעול במרחב חברתי באופן שיתופי ורגיש

לקט התכנים

פסיכודרמה, מיינדפולנס, ריברסינג, קונסטלציה, אקולוגיה אנושית, תקשורת מקרבת, התמקדות (פוקוסינג). כל עולם תוכן שזור באחר, ויחד עם זה כל אחד יקבל את הבמה והדגש שלו, ויועבר ע”י מנחה שונה – מטרת המגוון בין היתר היא להזכיר לנו שכל כלי הוא רק כלי (וכל מנחה הוא רק אדם), ועלינו האחריות והבחירה האם וכיצד לרתום את הכלים לכוחותינו

המנחה המובילה והדמויות שמלוות את השנה

את השנה מובילה טאווה גורן חיטין – אמא ובת-זוג. בוגרת ומורה wilderness awerness school (ארה״ב). מנחת הקורס השנתי של שמונת המגינים, מנחה לשעבר בקורס שפת הציפורים (יחד עם אורי ערד) ובקורס מדריכי ליקוט (יחד עם שימי רף). מפיקת ההתכנסויות השנתיות אבני דרך, 7 אבנים ושפת הציפורים. חוקרת ומפתחת מיומנויות רכות כגון חניכה, הדרכה, סיפור סיפורים, יחסים וקהילה. מלבד טאווה מלווים את השנה 7 מנחים שותפים (מפורטים מטה) שאנחנו מאוד אוהבים ומביאים כל פעם מחדש

אקולוגיה אנושית

יולי בצר: מייסדת-שותפה ומנהלת את יער המאכל בית לחם הגלילית. לשעבר, מנכ”לית ושותפה BKind World LTD, תואר בפיתוח סביבתי וקיימות, בוגרת תכנית העתודה לשלטון המקומי.

למידת העקרונות והכלים של קיום מערכת אקולוגית יציבה, מזינה וברת-קיימא, ויישומם בשירות המערכת שיש בתוך כל אחד/ת מאיתנו. הנגשת עולם הפרמקלצ’ר (חקלאות בת-קיימא, תרבות בת-קיימא) לשירות היום-היום האישי. מתוך הסילבוס: קרקע וגידול אדמה, מים ונגר, קומפוסט והזנה, קהילות צמחייה, ביומסה וניהול ‘עשבייה’, מיקרו-חיים (מיקרואורגניזמים ופטריות), פריחה, פרמקלצ’ר כלכלי, סוקסציה, מארג המזון, מגוון ביולוגי וזימון חיים.

תקשורת מקרבת

שרון כרמל: מייעצת לארגונים ולתנועות לשינוי חברתי, מנחה לתקשורת מקרבת (NVC), קבלת החלטות קבוצתית וטיפול קהילתי בקונפליקטים. מנחה תהליכים קבוצתיים וארגוניים מאז 2004 ובוגרת לימודי תואר שני בתכנית לפיתוח ידע וחדשנות בארגונים באוניברסיטת חיפה.

תקשורת מקרבת היא גישה לניהול דיאלוג או שיח באופן שמגדיל את הסיכוי לחיבור, הבנה, שיח מועיל והימנעות מריב ואגרסיביות. נתרגל את המודל של התבוננות על הרגשות שעולים בנו, זיהוי הצרכים שלנו, ומתוך כך נלמד לדייק את הבקשה שלנו, כלפי האחר או בכלל מעצמנו.

נעשה אדם

עקיבא נתן גולדשטיין: מלווה תהליכי צמיחה קבוצתיים ואישיים בדרך המתהווה של ‘נעשה אדם’, תואר בחינוך ופסיכולוגיה ולימודי פסיכותרפיה, יוצר מוזיקה ומופיע ברחבי הארץ, לקראת הוצאת אלבום ראשון. לשעבר, רכז “חוות שיח” ליוצאים בשאלה מהחברה החרדית, מנחה ראשי ב”חווה של אדם”, מנחה קורסים שנתיים ב”דמיון נובע” לצד עמית קדם המייסד, מורה ליהדות ופסיכולוגיה.

סדרת מפגשים סדנאיים לצמיחה וגילוי עצמי, בהשראת סיפור בריאת האדם במקרא ובמסורת הסוד היהודית. בקשה להיברא מחדש כאדם, עם כל המנעד הכלול בהוויה האנושית, קרובים לטבע, קרובים ללב. ננוע בין לימוד, תרגול, שיח, והפנמה אישית וקבוצתית. נפגוש מנעד של שפות וכלים, החל מתורת הסוד היהודית, ספרות ומוזיקה, דרך כלים טיפוליים כדי לפגוש את עצמנו מחדש, בפשטות וכנות. קשב ושהות לאדם ולמסע שהוא עובר, וליווי המסע בכלים של דמיון נובע, נשימה וקול, כתיבה, ולימוד לאור סיפור בריאת האדם.

ריברסינג

קארינה דסאו: מטפלת WT טיפול רגשי במים, מטפלת פסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס, מנחה ומטפלת באמצעות נשימה מעגלית (ריברסינג), מנחת התמקדות (פוקוסינג) ומיינדפולנס.

ריברסינג (קרוי גם: נשימה מעגלית) הינה פרקטיקה טיפולית המאפשרת תיווך בין המודע ללא מודע, לרגע קט, בעזרת נשימה. התרגול עוצמתי יחסית ועלול להפגיש עם קשת של רגשות, וטומן בחובו את האפשרות לעבוד עימם, להניע אותם, לשחרר אותם.

קונסטלציה משפחתית

שרון קמחי: מורה בכירה בבית הספר לקונסטלציה מערכתית, מדריכת סדנאות, מפיקה ומנהלת כנסים, מלווה מזה 22 שנים תהליכי גוף-נפש.

התרת סבך אילן היוחסין וארגון החיים מחדש, מנקודת מבט גדולה יותר ומעט משוחררת יותר. המתודה של שרון נסמכת על כך שאם דבר-מה כואב לך כל-כך, סימן שזה לא רק שלך, אלא יושב על כאבים וטראומות, שעברו אליך בגנים. הקונסטלציה המשפחתית נותנת כלים להקלה ולריפוי, והקסם הנוסף הוא שבעזרת סיפור של משתתף אחד חווים ריפוי ותובנות קולקטיביות גם המציגים שמשמשים לעזר וגם המעגל/הקהל כולו.

התמקדות (פוקוסינג) ‘על שפת היש

דנה גניהר: למדה את ההתמקדות בניו-יורק והוסמכה כקורדינטור מטעם המכון הבינלאומי להתמקדות. מלמדת התמקדות במוסדות בארץ ובחו”ל ובמהלך השנים הכשירה דור של מורים ותלמידים ברחבי הארץ. כיהנה כחברה בועד המנהל של המכון להתמקדות ניו-יורק, וכיום אחראית מטעם המכון לאיסוף כתביו של ג’נדלין שטרם ראו אור. מלמדת את קורס “התמקדות בתהליך היצירה בסטודיו” בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון ובמכללת תל-חי.

ברוך ברנר: אמן, מוסמך לרבנות, בוגר הסטודיו למשחק ‘ניסן נתיב’ בו גם לימד 20 שנה, ניהל את המרכז למחקר ויצירה ואת מעבדת התרבות ‘ורטיגו’ בכפר האמנות האקולוגי. ביים והופיע בהפקות רבות בתיאטרון, בקולנוע ובהרכבים מוסיקליים, זכה בפרס מרגלית, פרס פיפ”א 2009 ופרס שר החינוך. מנחה מוסך להתמקדות מטעם המכון הבינלאומי להתמקדות בניו-יורק. מחבר הספר ‘מיומנו של מתפלל’.

המטרה של ההתמקדות היא שינוי פרספקטיבה במצבים סבוכים, דרך הפנית תשומת לב ישירה למשמעות המורגשת של המצב, וניסוחה במילים. ההתמקדות יעילה במיוחד למצבים תקועים, מבלבלים ומורכבים, כשאין בהירות בחיים האישיים, בעבודה, במחקר או בטיפול. דרך סדרה של צעדים הניתנים לתרגול ללמידה, ההתמקדות מסייעת לחלץ בעדינות מצבים שנדמים כחסרי מוצא, ולפתח הבנה של הפוטנציאל העמוק הטמון באדם ובאינטרקציה אנושית. ההתמקדות פותחה ע”י הפילוסוף והפסיכולוג יוג’ין ג’נדלין מאונ’ שיקגו ומבוססת על שנים של מחקר ופילוסופיה מעמיקה. להרחבה והמשך קריאה: www.shakio.org

מכון ‘על שפת היש’ חוקר ומפתח תכנים, גישות ומתודות ברוחו של יוג’ין ג’נדלין בשילוב תובנות ותרגולים מעולמות התפילה, תורת הסוד היהודית, אמנויות הבמה ורגישות למרחב המתגלה דרך תחושתיות רחבה.

המקום

יער המאכל מספק הרבה מזון של אסתטיקה והשתאות (פשוטה, לא בקטע יומרני) לנפש. המון חיים, שמפעמים בעוצמה, פרי יוזמה, תכנון ותחזוקת אדם, סיפור של בריאה פאסיבית ואקטיבית שאפשר לראות בעיניים ולהרגיש בלב באופן בלתי-אמצעי

מבנה המפגשים

מתחילים במשחק, להתנער ולשמוח, ומשם לפעימה קבועה של מתודת שיתוף, מן ‘בדיקת-דופק’ קבוצתית, שהולכת ומשתכללת עם מיומנויות השנה. משם ממשיכים או למפגש פנימי (בהובלת טאווה) או לאחד מהתכנים הנוספים (ע״י המנחים השותפים), ובסיום אוספים את החוויות והעיבוד לכדי מצב שיאפשר לנו לקחת את תיק היומיום חזרה כשאנחנו מעט גדולים יותר, מעט חופשיים יותר בתוך עצמנו ובעלי שאר-רוח

פרטים טכניים (מתי, עלות)

  • מפגשים בפעימה שבועית, בימי שני, שעות 9:00-13:00, נובמבר עד יוני, במשך 30 מפגשים – אחד מהם הוא טיול של שלושה ימים (שני לילות) במדבר (ככל הנראה בחוה״מ פסח 25. תאריך יפורסם במהלך מאי 24)

  • מפגש ראשון: 4.11.2024, מפגש אחרון: 09.06.2025. חופשים: חנוכה – פסח (14.04.25), שבועות (02.06.25)

  • עלות: 7,200 ש״ח. הרשמה מוקדמת עד 12.07.24: 6,900

  • ההשתתפות מותנית באישור סגל הקורס, לאחר ראיון טלפוני מקדים

     

    מדיניות ביטולים: 

    • ביטול תוך 14 ימי עסקים מביצוע ההרשמה (כל עוד נותרו למעלה משבועיים למועד לפתיחת הקורס) ייחשב כביטול עסקה וכרוך בדמי ביטול של 100 ש”ח בלבד
    • במקרה של ביטול לאחר 14 ימים מהרישום ועד שבועיים ממועד פתיחת הקורס ייגבו 10% דמי ביטול

    • במקרה של ביטול במהלך השבועיים האחרונים שלפני פתיחת הקורס ייגבו 20% דמי ביטול

    • ביטול מיום פתיחת הקורס ואילך – 100% דמי ביטול (תשלום מלא)

    • הודעה בשישי/שבת/ערב פתיחת הקורס אינה מאפשרת היערכות ונחשבת כביטול ביום הפתיחהלשאלות, ראיון והרשמה: 058-6719888

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן