סושי אביבי

מלאכות מסורתיות

מתכון קליל לסושי רענן וטעים מכל מה שיש סביב: פרחים אכילים, אורז מאתמול, עלה חלוט של חוטמית זיפנית ויאלה גלגלו…

מתכון זה נכתב לכבוד ובזכות תחרות מתכוני הליקוט של בידיים.

בא לי להפתיע, לחדש ולעשות מתכון יצירתי אבל גם קל וכיפי אז יצאתי לספוג השראה במגרש הביתי שלי- גבעות מודיעין בדרך ליער בן שמן, תכלס אני גרה בקערת סלט 🙃, הכל סביבי מלא במרבדי פריחה צבעונים כתמים צהובים/אדומים,/ורודים /כחולים…על רקע שמיים בהירים ועלוות ירוקות של שיחים ועצי היער, שם נוצר הרעיון לעשות סושי מקומי צבעוני ומעוצב עם פרשנות ים תיכונית, ליקטתי כמה פרחים אכילים, הגעתי הביתה והתחלתי לנסות.

וואלה בניסיון ראשון הצליח, חששתי שהעלה של החוטמית לא יחתך טוב כמו האצה של הסושי, אז חלטתי אותו לפני וקיררתי כדי שיהיה גמיש יותר ואכן הוא נחתך בקלות עם סכין חדה ללא שינים.

 

אז כל מה שצריך

זה ידע בסיסי איזה פרחים אכילים ניתן ללקט, אם אתם לא יודעים או לא בטוחים ניתן לבדוק ברחבי הרשת, בקבוצות ליקוט, בני האדם עוד מימי קדם אכלו פרחים- בתרבות הסינית העתיקה נהגו לאכול חבצלות, בתקופה הרומאית נהגו לאכול שושנים וסיגליות, בתרבות ההודית אוכלים עלי כותרת של ורדים וטגטס. מלבד השוס בהגשת כל הצבעוניות הזו על השולחן לפרחים רבים יש ערכים תזונתיים ויטמינים ומינראליים, והם תורמים לאכילה בריאה ומאוזנת.

אני אוהבת לשלב ליקוט מהבר ומהמגונן, יש לי חוטמית זיפנית שאני מגדלת בגינת הבניין אז ליקטתי ממנה פרחים בגוונים ורודים ועלים, מהגדר של הבניין השכן ליקטתי פרחי היביסקוס סיני אדומים, פרחי כליל החורש ורודים לוקטו מכמה עצים מהגינון הציבורי (לא נלקט בבר כי העץ מוגן) ומשולי היער אספתי פרחים צהובים- חרצית עטורה, חרדל לבן וחמציצים.

     

אפשר להכין את “הסושי האביבי” גם עם פרחי: שום משולש, עלי כותרת של מיני טגטס, אמנון ותמר, קומלינה זקופה, כובע הנזיר, עוד כחודש באזור מאי יתחילו לפרוח שיחי היביסקוס הסורי ועצי כסיית האבוב …

חומרים ל- 3 "רולים"

🥢כוס אורז- אפשר למחדש ולהשתמש באורז משלשום או להכין אורז דביק ולקרר.

🥢להוסיף חצי כפית חומץ, אורז וקורט מלח (אפשר לותר על המלח אם טובלים ברוטב סויה)

🥢עלי כותרת של פרחי העונה, כמו עלי כותרת של חרצית, חוטמית, היביסקוס סיני.

🥢פרחים שלמים של  כליל החורש, חמציץ וחרדל.

🥢3 עלים גדולים של חוטמית זיפנית או חוטמית מתורבתת.

🥢מחצלת של סושי לגלגול.

🥢מכסה של צנצנת רצוי זהב להשלמת ההגשה😉, תמיד יש איזה מכסה זרוק באחת המגירות, בכדי להגיש בו את רוטב הסויה.

אופן ההכנה:

קודם כל כדאי לשטוף את הפרחים, אפשר להשרות בקערה עם מים וכמה טיפות של חומץ ואז לשטוף, אם יש כנימות הן יוצאות בשלב הזה ואז ולשטוף שוב במים.

לחלוט את עלי החוטמית- להרתיח מים בסיר קטן, אז להכניס פנימה את העלים לדקה שתיים, לשטוף ולקרר.

להניח עלה חלוט על “מחצלת סושי” למרוח מעליו 2 כפות אורז דביק, שכבה דקה.

מעל לסדר פרחים, תטעמו לפני ותשלבו טעמים, אני שילבתי עלה כותרת של פרחי היביסקוס סיני עם עלי כותרת של חרצית עטורה, פרחי כליל החורש וחמציץ, ועלי כותרת של חוטמית זיפנית עם פרחי חרדל לבן.

וזהו גלגלו…

     

לסיכום:

ניתן לעשות המון שילובים, תשחקו עם הצבעוניות והטעמים, כמובן אפשר להוסיף עוד מרכיבים כמו לכל סושי, כל אחד לפי אמונתו ותזונתו אפשר לאכול עם צ’ופסטיקס/ מקלות אכילה ולטבול ברוטב סויה

או לאכול “בידיים” כמו במזרח התיכון.

בכל מקרה ושילוב, יוצא טעים, קל להכנה בריא, יפה ורענן.

לתוכן זה נכתבו 4 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן