איך קודחים בקרמיקה?

תיקונים ושיפוצים

רוצים לקדוח בקרמיקה? גלו כיצד עושים זאת בצורה נכונה מבלי לסדוק ולשבור את האריחים.

במקרים מסוימים יש צורך לקדוח בקרמיקה, למרות שאנשים שאינם אנשי מקצוע יכולים להגיד לכם שאסור לעשות זאת. ובכן, זה נכון שלא מומלץ לקדוח בקרמיקה אם אינכם אנשי מקצוע בתחום, אבל זה בהחלט אפשרי! אז בואו נגלה איך לקדוח בקרמיקה ביחד.

אם שאלתם את עצמכם איך קודחים בקרמיקה מבלי שהיא תתנפץ ותנפץ לכם את הלב, הכנו עבורכם את המדרים המדויק הבא שמסביר איך קודחים בקרמיקות מבלי להרוס אותן כליל.ישנם טיפים כתובים בהמשך, אבל הכי פשוט וקל זה לצפות במדריך המצולם:

איך לקדוח בקרמיקות בלי לגרום נזק?

קודם כל והכי חשוב, זכרו כי מומלץ להשתמש במקדחים אשר מתאימים לסוג עבודת הקידוח הזאת בקרמיקה. סוג המקדח שיהיה מומלץ להשתמש בו הוא מקדח אשר נקרא  וידיה – (הוא מגיע בצורת שפיץ ומזכיר מעין חץ קטן).

לאחר שברשותכם המקדח הנכון והמקדחה עצמה, יש לבצע סימון של מיקום הקידוח בקרמיקה. זאת, אתם תבצעו בעזרת סלוטייפ (נייר דבק סטנדרטי יספיק לחלוטין). הסימון למעשה נועד בכדי שתוכלו למנוע מהמקדח להחליק לכם בזמן פעולת הקידוח עצמה.

 

קידוח בין אריחי הקרמיקה תמיד יהיה עדיף על קידוח בקרמיקה עצמה

חשוב לזכור, תמיד יהיה עדיף לבצע קידוח בין האריחים של הקרמיקה, אבל כאשר אין אופציה אחרת, איש מקצוע מיומן יהיה מסוגל לבצע קידוח גם באריחי הקרמיקות עצמם. יהיה עליכם להיעזר במקדחה שיש בה את האפשרות של שליטה במהירות הקדיחה.

כל מקדחה איכותית למעשה מאפשר לכם לשלוט ברמת המהירות של פעולת הקדיחה. במהלך הקדיחה עצמה, כמובן שיהיה חשוב להחזיק את המקדחה באופן ישר ויציב, אל תתנו לה לרקוד על האריחים, כי זה בדיוק מה שיגרום בהם לנזקים ולשריטות, חריטות ושלל “ברכות” שיעלו לכם אח”כ כסף.

מדוע חובה להשתמש במקדחה השולטת על מהירות הקדיחה?

שימו לב, יש להשתמש במקדחה השולטת במהירות הקידוח, מאחר שפעולת הקידוח חייבת להיות איטית ועם עצירות. ועוד דבר, גם כשאתם כבר קדחתם בין האריחים, תשלפו את המקדח מהקיר בצורה איטית ועדינה. במקרים רבים, אנשים מתלהבים מכך שהם הצליחו לקדוח בקרמיקה בלי לשבור אותה.

בשלב הזה, מתוך ההתלהבות, הם בדרך כלל ישלפו את המקדח מאוד מהר החוצה מתוך רצון והתלהבות להמשיך בפרויקט. בשלב הזה, בדרך כלל האריחים ייסדקו ויתנפצו. לכן זכרו, יש לבצע את כל התהליך בצורה עדינה ואיטית.

מקדחה

מקדחה

לסיכום,

כפי שקראתם, לא מסובך לקדוח בקרמקיה, צריך מעט סבלנות ואת הכלים הנכונים. עבודה נכונה תמנע נזקים מיותרים, בהצלחה!

קרדיטים:

לתוכן זה נכתבו 4 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן