הדברה עצמית לפשפש המיטה ב-6 שלבים

גינון וחקלאות

במאמר הבא תוכלו ללמוד כיצד תוכלו להיפטר לגמרי לבד מפשפשי המיטה ללא הזמנת מדביר מוסמך וללא שימוש ברעלים.

איך לבצע הדברה עצמית לפשפש המיטה ב-6 שלבים

מידע כללי על פשפש המיטה

פשפש המיטה (או בשמו המדעי – סימקס לקטולאריוס) הוא חרק ממשפחת הפשפשיים.
הפשפש פעיל בעיקר בלילה וביום הוא נוהג להסתתר, גופו הקטן והשטוח (בין חמישה לשישה מילימטרים) מאפשר לו להיכנס לחריצים ולסדקים קטנטנים ובקיעים בסדינים.
לפשפשים אין קנים כמו לנמלים דבורים או צרעות אך הם כן נוהגים להתקבץ במקומות המסתור שלהם.

הפשפשים ניזונים מדמם של בני האדם באמצעות ניקוב העור, הדם מגיע ישירות לקיבה של הפשפש, את פעולה זו הפשפשים מבצעים בעיקר בלילה אך היא גם עשויה להתבצע במהלך היום אם הם מספיק רעבים והתאורה מאפשרת, התהליך אורך כ-4 דקות בערך ולאחר מכן הפשפש חוזר למקום המסתור כדי לעכל את הדם במשך כמה ימים.

העקיצה והאדמומיות נוצרת בעקבות הרוק של הפשפש החודר לגוף האדם, הפשפש אינו מעביר מחלות לבני אדם אך העקיצה מעיקה ומגרדת, הרגישות משתנה בין בני האדם והיא יכולה להיות מסוכנת אם האדם סובל מאלרגיה לעקיצות פשפשים.
הנשיכות על גבי העור מגרדות ומעיקות, שימוש במשחות אנטיהיסטמיניות נגד עקיצות שניתן להשיג ללא מרשם רופא יכול להקל משמעותית על הגרד, אם הטיפול אינו עוזר והעקיצות אינן חולפות לאחר כמה ימים ובמקום מתפתח זיהום יש לפנות לרופא עור.

איך נזהה שאכן המטרד בחדר השינה שלנו הם פשפשי מיטה? ובכן, יש כמה סימנים לזיהוי פשפשי מיטה, העיקריים הם הכתמים והעקיצות. אחד הסימנים לזיהוי פשפשי מיטה זהו מקרה של כתמי דם על המזרן או נקודות אדומות על בסיס המיטה, סימן אחר הן העקיצות, אם מדובר בעקיצות פשפשים העקיצות יהיו בצפיפות גבוהה ובאותו האזור.
בנוסף לשני סימנים אלו ניתן לבדוק היטב את בקיעי המזרן וקפלים במיטה על מנת למצוא את פשפשי המיטה שכן אלו חלק ממקומות המסתור שלהם.

הצטיידות לצורך ביצוע ההדברה

כשנרצה להדביר את פשפשי המיטה אנו נצטרך להשתמש בהדברה באמצעות חום, לפני תהליך ההדברה יהיה צורך להצטייד בשקיות זבל שחורות, מכשיר קיטור, שואב אבק ומברג. תהליך זה הוא יעיל ובטוח בהדברת הפשפשים אך יש כמה פעולות שצריך לבצע בכדי להיות בטוחים בהדברה.

השלב הראשון – טיפול בחפצים

בשלב הראשון אנו נרצה לטפל בחפצים שאנו חושדים כי יכולים להימצא עליהם פשפשים, אנו לוקחים את כל חפצי הבית ומכניסים אותם לשקיות זבל שחורות (כדי לקלוט חום בצורה יותר יעילה) ומשאירים אותן בשמש, כידוע פשפשי מיטה לא יכולים לשרוד חום של מעל 56 מעלות, החום שנקלט בשקיות שבהן החפצים יהרוג את הפשפשים אשר נמצאים באותם חפצים.

שקיות זבל

החפצים בתוך שקיות האשפה

השלב השני – טיפול בבגדים

בשלב השני של התהליך ניקח את הבגדים ונכבס אותם, את מכונת הכביסה יש לכוון ל-60 מעלות לפחות שהיא בערך הטמפרטורה הנדרשת בכדי לחסל את הפשפשים (או שאר חרקים באופן כללי).

מכונת כביסה

הבגדים בתוך מכונת הכביסה

השלב השלישי – טיפול בבסיס המיטה והמזרון

לאחר שטיפלנו בחפצים נתחיל לטפל במקומות המסתור האפשריים של פשפשי המיטה, המקום הסביר הוא המיטה כמובן, לכן נעבור עם קיטור על בסיס המיטה והמזרון, חשוב לוודא שעברנו היטב על כל בקיעי המזרון ובפינות בסיס המיטה, שהם מקומות המסתור הנפוצים של פשפשי המיטה. יש לזכור כי הפשפשים נוטים להתקבץ כך שיש לחפש מקבץ גדול של פשפשים.

קיטור

קיטור לצורך יצירת חום במשטחים

השלב הרביעי – סדקים וחריצים

בשלב זה נעבור עם מכשיר הקיטור בסדקים ובחריצים של הבית, כידוע גודלם הקטן של הפשפשים מאפשר להם להשתחל גם למקומות הצרים והקטנים ביותר, במקומות אלו הם גם מתקבצים ומטילים את הביצים שלהם ולשם הם חוזרים אחרי שהשיגו את מנת הדם שלהם עד הפעם הבאה שהם מרגישים צורך למצוץ דם, לכן נסרוק את הבית למקומות מסתור אפשריים של פשפשים ונעבור עליהם עם מכשיר הקיטור.

השלב החמישי – שקעי חשמל

בשלב זה נעבור על כל שקעי החשמל בבית . תחילה ניעזר במברג ונוציא את הבורג הבודד שעל שקעי החשמל בכדי להוציא מעט את פלסטיק השקע מהקיר, כעת נשתמש שוב במכשיר הקיטור נצמיד אותו אל חור החשמל בקיר ונפעיל את מכשיר הקיטור בעוצמה של לפחות 80 מעלות, בכך נחסל את הפשפשים שנמצאים בתעלת החשמל, גם הביצים שהוטלו בתוך שקעי החשמל יחוסלו כליל.

מברג

שימוש במברג לצורך הוצאת פלסטיק שקע החשמל

השלב השישי – חלל הבית

לאחר שטיפלנו בחפצי הבית ובבגדים ועברנו עם מכשיר הקיטור על המיטה הסדקים ושקעי החשמל שבבית, אנו נבצע טיפול כולל בשטח פנים הבית עם שואב אבק שבעזרתו נוודא שאף ביצה שהוטלה לא חמקה מאיתנו ותבקע בשטח הבית, לכן יש לעבור היטב עם שואב האבק על רצפת הבית, ויתרה מכך מומלץ לשטוף את הבית היטב לאחר מכן בכדי לתת את החותמת.

שואב אבק

שואב אבק לצורך השלב האחרון

לסיכום

פשפשי המיטה הם מטרד רציני, ולאף אחד לא נעים לקום בבוקר לכתמי דם ועקיצות לכן יש לגשת לטיפול בבעיה מיד. כפי שפירטנו לעיל ניתן להפשיל שרוולים ולבצע את הדברת הפשפשים בעצמנו, ואין כל סיבה שהיא שהטיפול לא יצליח במאת האחוזים כל עוד הקפדנו וביצענו ביסודיות את כל שלבי ההדברה כפי שפירטנו, מבלי להשאיר פשפש אחד כדי שהבעיה לא תחזור בעתיד.

מידע על פשפשי המיטה: הדברת פשפש המיטה

מידע על פשפשי המיטה: ויקיפדיה

המאמר באדיבות: פשפשג’וק

תמונות ברישיון מהאתר: Canva

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן