איך לצבוע את הבית לבד? מדריך עשה זאת בעצמך

תיקונים ושיפוצים

מתכננים להזמין צבעי? אם מדובר על דירה ריקה ללא הרבה תיקונים אתם יכולים פשוט לעשות את זה לבד, כל מה שצריך זה זמן, פח צבע, מברשת, שפכטל ומגש לצבע.

המאה ה-21 מייצרת דילמה לא פשוטה: מצד אחד כולנו רוצים חיים נוחים ונעימים, וגם ליצור לעצמנו סביבה אסתטית, ומצד שני הולכת ומתעצמת ההבנה שתרבות הצריכה גורמת גם ללא מעט נזקים. אחד הפתרונות המוצלחים הוא DIY, כלומר לבצע כמה שיותר פעולות בכוחות עצמנו. במקרים אלה לתועלת מהפעולה עצמה מצטרפת חדוות היצירה, וכשמדובר על צביעת הבית זה בהחלט יכול להיות גם זמן איכות משפחתי. בכל מקרה כדאי כמובן שגם התוצאה תהיה מרשימה, ולכן כדאי להתנהל לפי המדריך המפורט.

חישובים מדויקים

הבסיס של צביעת דירה בכוחות עצמכם הוא חישוב מדויק של כמויות הצבע הנדרשות. הסיבה היא כמובן כדי לא לבזבז משאבים, וזהו הבסיס המתבקש לכל החלטה שהיא כשרוצים להתנהל על-פי ערכי הקיימות.

בכל חדר יש לחשב את שטח הקירות. הנוסחה פשוטה – גובה X רוחב כמובן, אבל אל תשכחו להחסיר את המפתחים (דלתות וחלונות). לכל צבע יש יכולת כיסוי אחרת, כשלמשל בצבע אקרילי ליטר אחד של צבע מספיק בדרך כלל ל-8-10 מ”ר כשהצביעה מתבצעת בשתי שכבות. בכל מקרה יש לבדוק את כושר הכיסוי של הצבע הספציפי שבחרתם, ולהוסיף עוד כ-10% לצורך מרווח ביטחון. אגב, אחת הסיבות העיקריות לבזבוזי צבע היא כמות גדולה מדי של צבע על הרולר או על המברשות וכדאי להימנע מכך.

מדידה

ציוד מתאים

הציוד הדרוש לטובת צביעת הבית הוא בסיסי למדי, ולמעשה אפילו צבעי מקצועי משתמש בסופו של דבר במספר פריטים פשוטים: רולר לצביעה המסיבית (או שניים, אחד קצר ואחד ארוך יותר), מוט הארכה לרולר כדי שאפשר יהיה להשלים בנוחות צביעה מהרצפה ועד התקרה, מברשות לצורך צביעה של מיקומים שמחייבים דיוק ועדינות (פינות, סביב משקופים וכו’), מגש לצבע או דלי שלתוכו אפשר לשפוך כמה פחיות צבע (אם בחרתם צבע ספציפי, כדאי לשפוך את כל הפחיות לדלי ולערבב, כי לפעמים ייתכנו הבדלים קלים בגוון המדויק), ושפכטל אם נדרשים תיקונים בקיר עוד לפני הצביעה (פירוט בהמשך).

אם אין לכם את הפריטים הנ”ל בבית תוכלו לשאול אותם משכנים, חברים או קרובי משפחה, וכך להימנע מצריכה מיותרת (ואולי אפילו הם יבואו לעזור לכם…)

הכנות לצביעת דירות

במקרים רבים שלב ההכנות לצביעה חשוב אפילו יותר מהצביעה עצמה. המרכיב המרכזי הוא לבדוק את כל הקירות בבית ולוודא שהם מוכנים לצביעה. כדאי לזכור שכל פגם יתבלט מאוד לעין אחרי הצביעה, מושקעת ככל שתהיה, אם לא מכינים כל קיר.

ההכנות כוללות קודם כל ניקיון יסודי באמצעות חומרי ניקוי מדוללים במים ושטיפה. את הצביעה תוכלו להתחיל רק אחרי ייבוש מלא. פעולה נוספת היא מילוי סדקים וחורים ומעבר עם שפכטל. כדי להבטיח פני קיר חלקים לגמרי אחרי הייבוש עוברים גם עם נייר זכוכית. במקרה של סדקים עמוקים יחסית, אפשר להתחיל עם פיברגלס ורק לאחר מכן טיח.

השלב האחרון בהכנות הוא הוצאת הרהיטים מהחדר. אם אי אפשר לעשות זאת, רכזו אותם במרכז וכסו אותם עם ניילונים. על הרצפה אפשר לפרוס עיתונים או למשל סדינים ישנים שמבחינתכם יכולים גם להתלכלך, וכך לא להשתמש ביותר מדי ניילון שלא לצורך. בכל מקרה גם אם טיפת צבע מגיעה לרצפה, אפשר להסיר אותה בקלות אם עושים זאת מיד.

איך להבטיח צביעה מושלמת?

גם כשצובעים את כל הקיר באותו גוון וגם כשרוצים להפוך את החדר ליותר מעניין ומבצעים צביעות מורכבות יותר, חשוב להקפיד על עבודה נקייה ובעיקר לתכנן נכון את סדר הפעולות, כדי שהתוצאה תהיה מרשימה במיוחד (מצד שני, לפעמים דווקא פספוסים קטנים הופכים את החלל ליותר מעניין ובכל מקרה לא פחות יפה, לשיקולכם…)

בכל מקרה, צבעים מקצועיים ממליצים להתחיל עם צביעה סביב משקופים, שקעים וכו’, וגם בפינות, ומיד לאחר מכן לעבור עם רולר קצר (שנקרא גם רולר קצה) על הצבע הקיים. בהדרגה מתרחקים מהמקומות האלה ועוברים על כל הקיר עם הרולר הרחב יותר. המהדרין ידביקו סלוטייפ על משקופים, על החלק של התקרה שקרוב לקירות וכו’, כדי למנוע זליגת צבע למקומות לא רצויים.

לאחר השלמת השכבה הראשונה נדרשת המתנה של מספר שעות עד שהצבע יתייבש – ואז עוברים לשכבה השנייה. קיר בצבע כהה יחסית שתרצו להפוך לבהיר דורש בדרך כלל 3 שכבות.

לסיכום

קל מאוד לצבוע לבד החומרים הנדרשים הם:

מברשות צבע
דלי ריק לערבוב הצבע
מגש לצבע
פח צבע של נירלט או טמבור לפי הצורך וגודל הדירה
שפכטל לתיקונים
קדימה לעבודה… :)

מקורות מידע:

https://happydiyhome.com/cost-to-paint-a-room/

https://www.wikihow.com/Paint-a-Room

תצבע לי

טמבור

תמונות מאתר: https://pixabay.com

 

סרטון קליל איך אפשר לצבוע לבד

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן