איך לארוז את הבית לפני הובלה?

תיקונים ושיפוצים

איך אורזים דירה בלי לחץ ובצורה נכונה? הכנתי עבורכם מדריך קצר שיכין אתכם לקראת תהליך שאיש לא מצפה לו – אחרי שתקראו אותו תרגישו הרבה יותר מוכנים.

הרבה אנשים מצפים ליום שבו יעברו דירה ויתחילו את חייהם במקום חדש, אך מעט מאוד אנשים מצפים ליום שבו יתחילו לארוז את ביתם הישן. מאחר שעברתי בעצמי את התהליך הזה לא מעט פעמים, החלטתי לתת לכם כמה עצות שעזרו לי, כשהראשונה שבהם היא גם החשובה ביותר – התחילו בזמן, אפילו 3 חודשים לפני המעבר. למה? כי תצטרכו למצוא ארגזים, ולא מעט, ואם אתם מעוניינים שלא לשלם עליהם, כדאי שתתחילו לאסוף אותם בזמן. אחרי זה תוכלו לעקוב אחרי הצעדים הבאים כדי לדעת איך לארוז את הדירה כמו שצריך ובצורה נכונה וכיצד להתכונן לעבודה עם המובילים.

שלב ראשון – הכנות והתארגנות

תצטרכו כמובן קופסאות קרטון בגדלים שונים, כך שיתאימו לכל סוג של חפץ שעליכם להעביר, אך פרט אליהם תזדקקו גם לכמה פריטים אחרים. ערכתי לכם רשימה מלאה של החומרים והכלים שתרצו לוודא שיש לכם עוד לפני שתתחילו לארוז:

  • ניילון פצפצים לריפוד הארגזים (אפשר להשתמש גם בבגדים, מגבות ומצעים)
  • עיתונים לריפוד כלי מטבח שבירים (אפשר להשתמש גם בגרביים לכוסות למשל)
  • נייר דבק – תצטרכו כמה גלילים
  • מספריים לגזירת ניילון הפצפצים או נייר הדבק
  • טוש שחור לכתיבה על הארגזים

עוד לפני שתתחילו לארוז, שימו לעצמכם בצד כל מסמך שאתם צריכים שיהיה לכם זמין לפני, במהלך או מיד לאחר ההובלה, כולל גם כסף כדי לשלם למובילים + טיפ. בנוסף, ארזו מזוודה או קופסה עם כל מיני דברים שתצטרכו באופן מידי בבית החדש, כמו למשל:

  • 2 סטים של בגדים להחלפה
  • מברשת שיניים
  • משחת שיניים
  • מגבת
  • סכין גילוח
  • סבון
  • נייר טואלט
  • מספריים
  • כלים חד פעמיים
  • כל דבר אחר שיידרש לכם עוד לפני שתפרקו את הארגזים

שמרו את המזוודה או הקופסה הזו בנפרד משאר הארגזים שתארזו, כדי שהמובילים לא ייקחו אותה בטעות עם שאר פריטי ההובלה. מומלץ שתיקחו אותה איתכם באוטו כך שתהיה זמינה עבורכם מיד לאחר ההובלה, בלי שתצטרכו לחפש אותה.

לבסוף צלמו תמונות של כל החיבורים של מכשירי החשמל ה”מסובכים” שבביתכם, כמו למשל הטלוויזיה, המחשב וכדומה. זאת על מנת שתדעו כיצד לחבר את הכול בחזרה בבית החדש בלי שום בעיה.

קרטונים

שלב שני – מתחילים באריזה

ראשית ודאו שאתם מפנים לעצמכם חדר לצורך האריזה, ומומלץ שתעשו זאת עם כמה שיותר מרחב פנוי שלא יקשה עליכם בזמן התהליך. בחדר הזה תשימו את כל הארגזים, ציוד האריזה והפריטים שתארזו בכל פעם. ההמלצה שלי היא לארוז פריטים לפי החדר שבו צריך יהיה לפרוק אותם, ולתת לכל חדר כזה מספר. כשסיימתם לארוז ארגז, רשמו עליו את המספר של החדר שאליו הוא מיועד. כך תוכלו להורות למובילים איפה לשים כל ארגז ולא יהיה לכם בלגן כשתצטרכו לפרוק. בנוסף, כתבו על כל ארגז מה ארזתם בו – צעצועים, כלי מטבח וכדומה.

חשוב מאוד שלא תארזו “אוויר” בתוך הארגזים. מה זה אומר? שתנצלו כל שטח בקרטון, ואם אין לכם עוד מה לדחוף לתוכו, מלאו אותו עם ניילון פצפצים, בגדים, מגבות או מצעים. חפצים גדולים וכבדים תמיד יהיו בתחתית הארגז, וחפצים קלים למעלה. דאגו לסמן על הארגז מה הצד העליון שלו, ובאופן כללי מומלץ לארוז פריטים כבדים מאוד, כמו למשל ספרים, בתוך ארגז קטן ולא גדול, זאת על מנת למנוע את הסכנה שייקרע. אם למשל תזמינו שירות אריזה ממובילים אתם תשימו לב שגם הם מעדיפים לארוז כך, למרות שכביכול זה יוצר יותר עבודה ומצריך יותר ארגזים. זה עדיף על פני הבלגן שנוצר בעקבות קרטון שנקרע באמצע ההובלה.

בשלב זה תצטרכו גם להתחיל לפרק חפצים גדולים, ולשם כך תצטרכו להשתמש בכלי עבודה מסוימים. אם אין ברשותכם כלי עבודה לפירוק הרהיטים שלכם, המובילים כמובן יוכלו לעשות זאת עבורכם, אך יש להכין אותם לכך ולוודא כמה הם גובים על השירות. את הכלים שבהם השתמשתם ארזו בנפרד בתוך קופסה קטנה ושקיות (עבור ברגים), כך שיהיו זמינים עבורכם כשתצטרכו להרכיב בחזרה את הרהיטים.

אם נשארו לכם בגדים, מצעים או מגבות שלא השתמשתם בהם לריפוד, תוכלו לארוז אותם בשקיות זבל פשוטות במקום לנצל עבורם קרטון חדש. הטיפ האחרון שיש לי עבורכם לשלב זה הוא להשאיר את אריזת המטבח לסוף. סביר להניח שתצטרכו עוד להשתמש בפריטים רבים שיש שם גם עד היום האחרון שלפני ההובלה.

אריזה

שלב שלישי – צעדים אחרונים לפני שהמובילים מגיעים

אחרי שסיימתם לארוז את כל הארגזים, ערמו אותם אחד על השני לפי הכובד שלהם, כשהארגזים הכבדים יהיו למטה והארגזים הקלים יהיו עליהם. ספרו את כמות הארגזים שיש לכם כדי שתדעו בדיוק כמה ארגזים אמורים להגיע לבית החדש – הדבר האחרון שאתם רוצים לגלות זה שהמובילים שכחו להעמיס או להוביל ארגז אחד או שתיים. בנוסף, אם סגרתם מחיר עם המובילים לפי כמות הארגזים, וכעת אתם מגלים שיש לכם פחות, הודיעו להם כדי לבדוק האם יתנו לכם הצעת מחיר אחרת. לבסוף עברו בין כל חדר בבית ובדקו היטב שלא שכחתם שום דבר באף מקום.

צעדים אחרונים

שלב רביעי – המובילים כבר אצלכם

מובילים שמספקים שירותי אריזה והובלה יודעים שהם מגיעים לבית שבו יצטרכו לעבוד הרבה כדי לארוז ולעשות סדר, אך אם לא הזמנתם שירותי אריזה, הם יצפו להגיע לבית מוכן שבו כל הארגזים כבר סגורים ומוכנים להעמסה למשאית. אם כתבתם מספרים על הארגזים כמו שהצעתי קודם לכן, יידעו על כך את המובילים, והם ככל הנראה יעדיפו להעמיס את הפריטים במשאית לפי סדר מסוים כך שיוכלו לפרוק את הארגזים שלכם בבית לפי רצונכם, בלי שייווצר בלגן.

יחד עם זאת, אל תתעצבנו אם נראה לכם שהמובילים לא עובדים בסדר שקבעתם. הם ככל הנראה מנוסים מאוד והמטרה שלהם בראש ובראשונה היא לדאוג שהכול ייכנס למשאית בצורה הגיונית ובטוחה. רוב המובילים הם מתודולוגיים מאוד, ואפילו אם נראה שהם “מערבבים” בין חפצים ששייכים לחדרים אחרים, הם יודעים מה הם עושים.

אין צורך שתבקשו מהמובילים לרפד עבורכם פריטים, משום שהם יעשו זאת בעצמם. הם יעטפו חפצים שונים, כמו מזרנים, רהיטים ומוצרי חשמל, עם ניילון נצמד שיעזור למנוע פגיעות בהם. יעזור מאוד אם תדאגו ששטח העבודה שלהם יהיה פנוי, לכן דאגו שהארגזים יחכו יחדיו במקום אחד שלא מפריע לרפד את החפצים האחרים שבביתכם.

ההמלצה שלי היא לוודא שהמובילים מספקים לכם ביטוח על ההובלה, כך שתקבלו פיצוי על כל נזק שעלול להיגרם לפריטים שלכם. חברות הובלה קטנות ינסו להתחמק מאחריות שכזו, בעוד שחברות הובלה מומלצות יכללו את הביטוח בהצעת המחיר שתקבלו. המובילים יהיו אחראיים לכל דבר שנכנס למשאית ויוצא ממנה, וזה כולל הארגזים שארזתם בעצמכם. עם זאת, עדיין מומלץ, כפי שהצעתי, שתספרו את כמות הארגזים שלכם ותדעו בדיוק כמה אמורים להגיע לביתכם. שימו לב שתוכלו גם לבקש מהמובילים לספק לכם שירותי פריקה במידה ואינכם מעוניינים לפרוק בעצמכם – גם זה לא תהליך פשוט שאפילו מצריך מדריך משלו שאולי אעשה לכם בעתיד.

מובילים

לסיכום

אריזה יכולה להיות שלב מלחיץ בהובלה, אך היא לא חייבת להיות כזו. כל עוד תתחילו לעבוד בזמן, אתם תגלו שהאריזה יכולה להיות אפילו מהנה והכי חשוב – קלה ופשוטה. אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם ואני אשמח אם תכתבו לי בתגובות טיפים נוספים שיש לכם לאריזה של הבית.

מקורות:

צוות המובילים של הובלות באביב: https://www.aviv-moving.co.il

תמונות מאתר: https://depositphotos.com

מידע נוסף: https://www.wikihow.life/Pack-for-a-Move

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן