אהיל מבקבוק זכוכית גדול – קידוח חורים בזכוכית וחיתוך בדרמל

יצירה ושימוש חוזר

מצאתי בקבוק זכוכית די ענק שלשמחתי לא נכנס לתוך החורים הקטנים מדי של מתקן המחזור, ואז שאלתי את עצמי מה כדאי לעשות איתו. עצמי הזכיר לי שפעם הזמנתי מאיביי מקדחי כוס לקידוח זכוכית והזמין אותי לנסות לחורר את הבקבוק. שמחתי על ההזמנה והחלטתי לייצר אהיל למטבח החדש.

בעבר כתבתי וצילמתי לא מעט על עבודה עם זכוכית ממוחזרת.

באחד הסרטונים הישנים ביותר בערוץ היוטיוב של האתר (שגם זכה ל40,000 צפיות עד כה) ובפרספקטיבה לאחור צולם באיכות צילום מזעזעת, אני מציג כיצד אני חותך בקבוק זכוכית בטכנולוגיה פשוטה של חוט טבול בספירט.

בהמשך עסקתי תקופה בתנורי שמש בייצור עצמי מקופסאות קרטון (אפשר לקרוא עוד עליהם כאן) והזדקקתי לזכוכית בגודל מאוד מסויים, אז גם הסרטתי סרטון על איך עובדים עם חורץ זכוכית לחיתוך זכוכית ישרה.

אבל העיסוק הכי משמעותי שהיה לי בעבודה עם חיתוך זכוכית, היה דווקא בייצור של מוצרים בעלי ערך מבקבוקים, ובייחוד כוסות. כאן אפשר לקרוא עוד על הכנת כוסות מבקבוקי בירה, ועל איך בניתי את המכונה שבעזרתה חתכתי את הבקבוקים, ועל שיטות נוספות לחיתוך זכוכית.

 

אז מה חדש?

כאמור, מצאתי בקבוק מדהים, והתלבטתי מה לעשות איתו עד שנזכרתי שיש לי מקדחים זולים ומעניינים שאמורים לעשות חורים בזכוכית. החלטתי שננסה אותם ואולי יצא מזה אהיל מגניב. בפועל מה שקרה הוא שהצלחתי ללמד את עצמי איך לעבוד עם המקדחים (בניתי ג’יג שיחזיק את הבקבוק בלי לזוז תוך כדי הקדיחה, ראו בסרטון) אבל התעללתי בו הרבה ובסוף הלחץ כנראה שבר אותו.

כדי לא לוותר על מה שנשאר, עטפתי את החלק הכי גדול שיכולתי (תוך כדי שאני שומר על קו ישר) באיזולרבנד והורדתי את השאריות עם דיסק חיתוך רגיל ודרמל. יכול להיות שכאן דיסק מתאים לחיתוך זכוכית לדרמל יעשה עבודה טובה יותר (בעצם, אני די בטוח בזה). אבל לא היה לי, ובכל זאת זה עבד בסדר (צריך להיזהר לא לחמם יותר מדי מקום אחד בזכוכית אבל זה היה בסדר סך הכל).

זהו, הרי התוצאה הסופית לפניכם. צפו וספרו לי מה חסר ומה הייתם עושים אחרת. אשמח לשמוע.

האהיל מקרוב

האהיל מרחוק

האהיל מרחוק

והרי הסרטון

אז ללא שום עיכובים נוספים, הרי הוא לפניכם.

 

 

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן