השקת הסדנא הדיגיטלית וסיור וירטואלי בסדנא הקהילתית לקיימות

חינוך, חברה וקהילה

כבר הרבה זמן רציתי להפיק סיור וירטואלי בסדנא הקהילתית לקיימות בטבעון. מי שעוקב אחרי הסדנא מהימים הראשונים ועד היום, יוכל להבחין בהתפתחות. קצת באיחור ליומולדת חמש של הסדנא, ובסופה של ההשקה של האגף הדיגיטלי של הסדנא, כך היא נראית מבפנים.

ביום רביעי האחרון (ה7.2) השקנו את האגף החדש בסדנא, הוא האגף הדיגיטלי. בקרוב אכתוב מאמר שמגולל את סיפור הסדנא מההתחלה ועד היום, פשוט כי הגיע הזמן. את הבמה הזו אנצל לספר בכמה מילים ותמונות על ההשקה, ולשתף אתכם בסיור הוירטואלי.

במשפט אחד כדאי לומר כי לסדנא הקהילתית לקיימות, שפתוחה לקהילה בשעות אחר הצהריים פעמיים בשבוע, יש תפקיד חשוב בבית הספר אורט גרינברג בכלל, וב”מרכז ליצירה, יזמות וקיימות” בפרט (הבניין בו הסדנא נמצאת). במהלך בקרי השבוע, תלמידים מאוכלוסיות שונות בתוך בית הספר מבקרים בסדנא דרך תכניות פדגוגיות שונות (עליהם ארחיב במאמר אחר), והמשך פיתוח הסדנא מקבל גיבוי לפעילות חינוכית זו, גם מרשת אורט וגם ממשרד החינוך, בדרכים שונות.

לאחר שלפני שלוש וחצי שנים חנכנו את האגף האנלוגי בסדנא (לאחר מעבר של הסדנא מהגן הבוטני במכללת אורנים לבי”ס אורט גרינברג טבעון), שכמו שתראו תכף בסיור הוירטואלי, מהווה חלל לנגרות, מסגרות, עיבוד שבבי ועבודה טכנית כללית, כל הכלים, מהפשוטים ביותר למתוכמים ביותר – כלים ידניים.

האגף הדיגיטלי (שנקרא גם הסדנא הנקייה, כיוון שאין בו נסורת, אבק ושבבים) פתח את יכולות הייצור בסדנא גם להדפסה ב-3D, חיתוך בלייזר, כרסום cnc ועוד. גם מכונות תפירה אפשר למצוא באגף זה, ועל אף שאינן דיגיטליות, הן מוקמו בו כי הן כלי שדורש יותר ניקיון מבאגף האנלוגי.

בתמונות הבאות תוכלו לחוות קצת את ההשקה שהתקיימה, ובה כיבדו אותנו מכובדים מהקהילה, בית הספר, משרד החינוך ורשת אורט. משורבבות גם תמונות של הסדנא עצמה, על שני אגפיה, אך אני מאמין שאת הסדנא ניתן להכיר טוב יותר דרך הסרטון של הסיור הוירטואלי.

אורחים מכובדים בהשקה

אורחים מכובדים בהשקה

עושים סיור (לא וירטואלי) באגף הדיגיטלי של הסדנא

עושים סיור (לא וירטואלי) באגף הדיגיטלי של הסדנא

מביטים אל תוך חלל הייצור

מביטים אל תוך חלל הייצור

האגף האנלוגי של הסדנא

האגף האנלוגי של הסדנא

האגף האנלוגי מפרספקטיבה אחרת

האגף האנלוגי מפרספקטיבה אחרת

 

שאלות? מחשבות? אשמח לקבל תגובות למאמר ולשמוע מה דעתכם.

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן