שיפוץ כסאות – חלק ה’ – לא כל כך פשוט, וסיכום קצר

יצירה ושימוש חוזר

המחשבה שמיציתי את ה”מחקר” על שיפוץ כסאות, התבררה כמוטעית לאור כמות הכסאות ששיפצתי לאחרונה לכבוד אירוע משפחתי קרוב. הפעם התנסיתי בעיצוב גב לאחד הכסאות. צורתו הטרפזית של המושב חייבה קצת יצירתיות וחוש פרופרוציה, והוחל בשרטוט כמה חלופות על לוח סנדוויץ’ 12 מ”מ שמוטי הנגר תרם. גובה ורוחב ראש המושב נבחרו לפי מידות כסאות דומים

המחשבה שמיציתי את ה”מחקר” על שיפוץ כסאות, התבררה כמוטעית לאור כמות הכסאות ששיפצתי לאחרונה לכבוד אירוע משפחתי קרוב. הפעם התנסיתי בעיצוב גב לאחד הכסאות שלאחר הצביעה נראה כך:

IMG_4561_1_1

צורתו הטרפזית של המושב חייבה קצת יצירתיות וחוש פרופרוציה, והוחל בשרטוט כמה חלופות על לוח סנדוויץ’ 12 מ”מ שמוטי הנגר תרם. גובה ורוחב ראש המושב נבחרו לפי מידות כסאות דומים.

IMG_4560_2_1החורים העגולים בעמודי הכסא התאימו לדיבלים 10 מ”מ מחורצים רגילים, למזלי אלו שלי הגיעו עם עוקצים לסימון שהתגלו בהמשך כשימושיים מאוד:

IMG_4562_3_1סימון קפדני ומדויק של מיקום הקידוח ל- 2 דיבלים במושב, נעיצת שני עוקצים לבדיקה, קידוח שני חורים במושב לאחר בדיקת המידות פעם נוספת, והרכבת ניסיון לסימון שני הקידוחים הנותרים תוך שימוש בעוקצים, הכל עדיין ללא הדבקה:

IMG_4571_1_1

הרכבת ניסיון אחרונה לפני ההדבקה. יש שתי דרכים לקצר את קצות הדיבלים לבל יבלטו מפני לוח הגב. הראשונה בעזרת מסור גמיש או מסור קשיח המיועד לכך, השניה פשוטה, קלה ומדויקת יותר – סימון בעפרון, פירוק לוח הגב, וחיתוך הדיבלים בעזרת מסור כלשהו בנחת ומבלי לדאוג שמא הלוח ייפגע. המסור הגמיש מצטלם טוב יותר, הנה לכן צילום השיטה הראשונה:

IMG_4573_3_1

לאחר חיתוך הדיבלים, נמרח דבק להדבקתם לשלד הכסא (אך לא ללוח הגב), ולוח הגב הוחזר למקומו לכמה שעות עד התקשות הדבק – רק כדי לשמש כשבלונה לווידוא כי הדיבלים לא יזוזו בעת ההדבקה.

ריפוד המושב נעשה לפי ההנחיות המצוינות בבלוג “סיפור כיסוי” מיום 8.10.13, עליהן הסתמכתי גם במדריך הקודם. חזית לוח הגב פשוטה לביצוע: ספוג 2 מ”מ הודבק בדבק מגע לחזית, נעטף באקרילן ובבד ריפוד. אתייחס כאן לגב המושב, זו הפעם הראשונה שאני מרפד גב כזה, ורציתי לשתף בכמה דגשים. הבד לחלק האחורי של גב המושב נחתך לפי מידתו, קופל כמה מ”מ סביב והודק באופן שיסתיר את הסיכות ששימשו להידוק הבד בחזית:

IMG_4574_2_1

התפר בין בד החזית לבד הגב הוסתר באמצעות סרט מתכת עם מסמרים. נראה כמו פתרון קסם לעצלנים אבל לא הייתי מרוצה לא מהמחיר (25 ש”ח למטר) ולא מהתוצאה.

IMG_4575_3_1לאחר סיום ההידוק, חיפשתי וחוררתי במספריים את הקדחים אליהם מיועדים להכנס הדיבלים:

IMG_4576_4_1הדבקתי בדבק נגרים, איני בטוח כמה יחזיק מעמד שכן שטח ההדבקה קטן, הדיבלים אינם לוחצים מספיק על היקף הקדח ועוד יש את הבד באמצע. נקווה לטוב. הערה מאוחרת: הדבקת הגב אכן נפתחה בשימוש הראשון, משענת הגב נשלפה בזהירות תוך תשומת לב לא לקרוע את הבד, שאריות הבד סביב החורים הבד קופלו פנימה, והדיבלים הודבקו שוב באפוקסי שהוא דבק שכזכור יודע למלא סדקים מבלי להתכווץ.

ולסיום כמנהגנו, מתארח הכסא החדש ליד שולחן האוכל:

IMG_4578_1_1ולסיכום נזכור מהיכן התחלנו, הנה כך נמצא ברחוב כסא מתוצרת איקאה:

20130208_144050_1_1וכך הוא נראה היום לאחר חיבור מחדש של הרגליים לשלד הכסא, ייצור מושב חדש, צביעה וריפוד:

IMG_4566_1_1

 

לתוכן זה נכתבו 6 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן