עציץ-ג’ינס שלא יבייש את ליוויס

גינון וחקלאות

את עציץ-ג’ינס פגשתי כשחיפשתי ברחבי הרשת רעיונות מעניינים לעציצים, שניתן להכין מחומרים זמינים, שיהיו פשוטים יחסית להכנה ויהוו תוספת קישוטית מעניינת לגינות ירק ומרחבים אקולוגים שאני יוצר. עציץ-ג’ינס הוא בעצם עציץ אותו מכינים ממכנסי ג’ינס ומיועד לעמוד או להישען על עמודי פרגולה, גדר, גזע עץ וכדומה

את עציץ-ג’ינס פגשתי כשחיפשתי ברחבי הרשת רעיונות מעניינים לעציצים, שניתן להכין מחומרים זמינים, שיהיו פשוטים יחסית להכנה ויהוו תוספת קישוטית מעניינת לגינות ירק ומרחבים אקולוגים שאני יוצר. עציץ-ג’ינס הוא בעצם עציץ אותו מכינים ממכנסי ג’ינס ומיועד לעמוד או להישען על עמודי פרגולה, גדר, גזע עץ וכדומה.

אז מה צריך כדי להכין “עציץ-ג’ינס” ?

ג’ינס ישן שאין סיכוי שמישהו ירצה ללבוש, ועדיף מידה 40 ומעלה, 2 עציצי פלסטיק בקוטר של כ- 15 ס”מ, שאריות צינור בקוטר של 4 צול, פס ברזל באורך של כ 10 ס”מ, מסורית קשת, מקדחה-מברגה, חוט ברזל ואדמת שתילה.

יוצאים לדרך…

2773מוודאים כי הצינור שיש ברשותנו נכנס לשרוולי הג’ינס (כמו שאמרנו, מידה 40 או יותר) וחותכים צינור עבור “רגל אחת” באורך של כ-85 ס”מ (תלוי, כמובן, באורך הג’ינס).

את “הרגל השנייה” נחתוך כ-5 ס”מ ארוך יותר, סביב ה-90 ס”מ. הסיבה לכך היא שאנו רוצים ליצור אשליה של רגל מעט מכופפת. כדי לחקות את מפרק הברך ניצור חתך זוויתי (בצורת משולש.)

2777

כעת, אם צריך, נחתוך את  פס הברזל לאורך של כ-10 ס”מ ונקדח שני חורים, כ2-3 ס”מ משני צידיו של הפס.

2780

בעזרת בורג, מחברים את פס הברזל לצד אחד של הצינור ברווח שניסרנו.

2781

עתה נצמיד את שני חלקי הצינור כך שהרווח המשולש שחתכנו ייסגר, ונחבר בעזרת פס הברזל את הצינור החתוך.

2782

כך נקבל צינור המדמה רגל מכופפת קימעה.

2784

עתה נקדח שני חורים מקבילים בחלק העליון של כל צינור, כשניים שלושה סנטימטר מסופו.

2789

כדי לייצב את העציצים כך שיהיו כיחידה אחת עם הצינורות, נשחיל חוט ברזל קשיח בחורים שקדחנו בצינור, מצד אל צד. לאחר מכן נשחיל את חוט הברזל בחורי הניקוז של העציץ ונלפף את קצוות חוט הברזל זה בזה בתחתית העציץ.

2790

27912794

 

 

 

כך נראות “הרגליים” לאחר שהצמדנו אליהן את העציצים.

001

כעת נשחיל את הצינורות לשרוולי הג’ינס. את הרגל המכופפת נכניס לג’ינס כשפס הברזל בצד האחורי של המכנס.

003

את העציץ-ג’ינס נצמיד לעמוד, גזע עץ או גדר בעזרת חוט ברזל/חוט דיג/חגורה, או לחילופין נקדח חורים בג’ינס ונצמיד בעזרת ברגים. בתמונה למטה ניתן לראות את הבורג שמצמיד את הג’ינס לעמוד וגם את החגורה שמקיפה גם את גזע הגפן.

כעת נותר למלא בקומפוסט/ אדמת שתילה ולשתול צמח לבחירתכם.

002

להלן תמונות של שני עציצי-ג’ינס שמיקמתי במרחבים אקולוגים שונים. בתמונה מטה שתלתי פרחים עונתיים, במידה ויש בעיה לחבר השקייה ניתן לשתול קקטוסים או סוקולנטים.
עציץ2עציץ1

 

 

 

 

 

 

 

עכשיו רק נותר לעמוד ולהתפעל מהיופי.
בהצלחה!

לתוכן זה נכתבו 3 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן