קצת השראה: ארדואינו (Arduino) – כשקיימות ואלקטרוניקה נפגשות

טכנולוגיה מתקדמת

במשך רוב ההיסטוריה האלקטרונית שלנו, עולם הבקרה האלקטרונית היה סגור בפני טכנאים ומהנדסים בלבד. משפחת ארדואינו (ודומותיה) היא חלק ממהפכה הולכת וגדלה שבאה לפתוח את הדלת שהייתה סגורה ולהפגיש מייקרים, אמנים, מעצבים, אקולוגים ואנשי חינוך עם סביבת פיתוח נעימה שבתוכה יוכלו כולם לחבר את העולם הטבעי שלהם ולהעשיר אותו בבקרה אלקטרונית. או כמו שאומר מסימו בנזי בהרצאה המעולה (כאן למטה) – “רציתי שמעצבים יוכלו ליישם את מה שהם מעצבים במהירות, בלי שיצטרכו ללמוד 5 שנים הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשביל זה”.

האם קרה לכם פעם שחשבתם על רעיון מדליק למכשיר שהייתם רוצים לבנות, אך הוא נשאר בגדר רעיון הוא היה תלוי באיזו שהיא בקרה אלקטרונית, שתכל’ס אין לכם שום מושג בה?

למשל, רציתם שתנור השמש שלכם יסתובב מעצמו אל מול השמש? או שהמים הקרים שמקדימים את החמים במלקחת יחזרו לדוד או ישקו את הצמחים בחוץ במקום לזרום לביוב או לסחוב אותם בדלי החוצה כל לילה? רציתם אולי להכין מערכת השקייה שתשקה רק כשבאמת האדמה יבשה ולא לפי שעה ויום בשבוע?

במשך רוב ההיסטוריה האלקטרונית שלנו, עולם הבקרה האלקטרונית היה סגור בפני טכנאים ומהנדסים בלבד. משפחת ארדואינו (ודומותיה) היא חלק ממהפכה הולכת וגדלה שבאה לפתוח את הדלת שהייתה סגורה ולהפגיש מייקרים, אמנים, מעצבים, אקולוגים ואנשי חינוך עם סביבת פיתוח נעימה שבתוכה יוכלו כולם לחבר את העולם הטבעי שלהם ולהעשיר אותו בבקרה אלקטרונית. או כמו שאומר מסימו בנזי בהרצאה המעולה (כאן למטה) – “רציתי שמעצבים יוכלו ליישם את מה שהם מעצבים במהירות, בלי שיצטרכו ללמוד 5 שנים הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בשביל זה”. אבל קטונתי להסביר מה זה ארדואינו בעצמי. בואו נשמע את מסימו.

ביום חמישי הקרוב ב-17:00 אנחנו עורכים סדנא לחילוץ חלומות טכנולוגיים בסדנא הקהילתית לקיימות. המהרו להרשם! מספר המקומות מוגבל. הסדנא תועבר ע”י המומחים של רשת XLN.

ארדואינו בשימוש נאות

ולמי שתוהה מה כבר אפשר לעשות עם ארדואינו חוץ מלהכין קפה באמצעות sms, עם הדפסה של שלושת הספרות האחרונות של הטלפון שלך (אחרת איך נדע לזהות את הקפה שלנו כשנגיע למשרד?!) או לפתוח דלת באופן אוטומטי באמצעות הנקישה הסודית?
ובכן, אפשר לעשות ה-מו-ן דברים עם ארדואינו. אציג בפניכם כאן כמה (קמצוץ!) פרוייקטים שאספתי שעושים שימוש נאות בארדואינו, דהיינו, משתמשים בבקר למטרות טובות.

כרסומת ישנה מאוד שהפכה למכשיר CNC

 

תרנגולות וארדואינו

שימוש בארדואינו לבקרת טמרפטורה, שימוש במים, ולסגירת הדלת ממרחק בלילות.

FETUME4HAQ3BYIT.LARGE

סגירה ופתיחה אוטומטית של דלת הלול

אנרגיה

ל”צייץ” (באמצעות Twitter) את צריכת האנרגיה שנמדדת בוואטומטר.

FYRZW50FSSIHNNP.LARGE

עוקב שמש אוטומטי

 

בגינון

לשלוט במערכת ההשקייה מרחוק (באמצעות אתר אינטרנט מקומי).

FAD3HYTGNVIFD0B.LARGE

השקייה אוטומטית לפי מידת הלחות בעציץ.

 

ובגדול יותר, מיני חממה שלמה וארדואינו כבקר השקיה (בדיוק כמו עם העציץ, רק גדול יותר)

 

מדידות שונות וניטור

בקרת חריגות במדידת צריכת מים.

FYGLBS6H3QFLXGW.LARGE

ניטור דליפות גז

 

תחנת מטאורולוגית שלמה עם ארדואינו

F3RIAFCGLTXLXAX.LARGE

מכשיר ל”הרחת גזים מזהמים”

 

וזאת רק ההתחלה לה לה

ארדואינו (ודומיו) יותר מזכיר לגו טכני מאשר אלקטרוניקה קלאסית. אם משקיעים כמה שעות בהבנת הבסיס, אפשר להתחיל לחלום איתו, גם למחוזות הרבה יותר רחוקים מאלו שריכזתי לכם כאן.

גם אתם רוצים לחלץ חלומות טכנולוגיים באמצעות ארדואינו? לצפוניים שבינינו, ביום חמישי הקרוב ב-17:00 אנחנו עורכים סדנא לחילוץ חלומות טכנולוגיים בסדנא הקהילתית לקיימות. המהרו להרשם! מספר המקומות מוגבל. הסדנא תועבר ע”י המומחים של רשת XLN.

נתראה.

לתוכן זה נכתבו 3 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן