השעון המעורר השקט בעולם

תיקונים ושיפוצים

המציאות הכריחה אותי להשתמש בשעונים מעוררים (ולא אני לא מדבר על סלולאר – אני מדבר על הדבר האמיתי! שעון שמטרתו היחידה בעולם היא להעיר אותך). הבעיה היא שהשעון המעורר לא מעיר אותי, הוא מעיר לרוב את השותפה של לקיר, שכתוצאה מכך דופקת על הקיר עד שאתעורר. בשלב מסוים נשבר לכולם והועלתה הבקשה שאפסיק עם השעון המעורר המרעיש שלי. מה עושים? פה נולד הרעיון הבא.

הקדמה

יש לי ווידוי: אני לא באמת קם כל בוקר ב-5 כדי לאפות לחם טרי, גם לא ב-6 כדי לעשות יוגה ומדיטציה, אני בקושי קם ב-7 כדי להוציא את הכלבה. באמת שאני לא בחור עצלן, אני ממש אוהב לקום בבוקר, אך ככה להרוס את החלום המתוק שהשקעתי בו כל כך הרבה במהלך הלילה? זה פשע לנפץ עולם כה קסום בכזה קלות.

המציאות הכריחה אותי להשתמש בשעונים מעוררים (ולא אני לא מדבר על סלולאר – אני מדבר על הדבר האמיתי! שעון שמטרתו היחידה בעולם היא להעיר אותך). הבעיה היא שהשעון המעורר לא מעיר אותי, הוא מעיר לרוב את השותפה שלי לקיר, שכתוצאה מכך דופקת על הקיר עד שאתעורר, או את השכן מלמטה שמצא שימוש חדש למטאטא שלו (גם הדפיקות האלו מעירות לא רע).

אך בשלב מסוים נשבר לכולם והועלתה הבקשה שאפסיק עם השעון המעורר המרעיש שלי.

מה עושים? פה נולד הרעיון הבא.

שעון מעורר שקט

העיקרון הוא להתעורר בדרך אחרת שאיננה רעש, למשל קרן שמש מלטפת, אך בשמש לא ניתן לשלוט (עדיין) לכן בחרתי להשתמש במקור אור חזק אחר. התכנון כה פשוט וכה קל שכל אחד יכול לבצע.

לוקחים שעון שבת,

 

שבזכות השבת והדת בארצנו הוא ממש זול ביחס למדינות אחרות (כ20 עד 25 שקלים), אליו מחברים פרוז’קטור ותולים על הקיר מעל המיטה.

בתחילה בחרתי בפרוז’קטור של 750 watt, אך כאשר גיליתי שהוא כה חזק עד ששרף לי את עור הפנים ירדתי ל-500 watt, שיותר מרגיש כקרן אור מפנקת (למרות שעדיין לא בריא או זול מבחינת עלות החשמל. מחיר הזרקור הינו כ-40 ש”ח במבצע טוב ב”מרכז הבית”).

אל דאגה לגבי צריכת החשמל – אם אתם מתעוררים תוך דקה, צרכתם רק 8.3 וואט שעה (אלפית הקו”טש) המשמעות הכלכלית היא 0.41 אגורות

למי שלא אוהב את עניין הסנוור, ניתן להשתמש במתיז מים חשמלי (שקצת יקר) או בקבוק מים שמחובר עם צינורית, טפטפת וברז חשמלי (שניתן לפרק ממכונת כביסה).

זהו, קל פשוט ומתכון מנצח לשלווה בבית ובבניין (ואפילו שלווה נפשית אם אכן תקומו ב-5 בבוקר ליוגה ומדיטציה).

שלווה נפשית

לתוכן זה נכתבו 11 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן