ארון ענק ב-55 ש”ח

בבית המלאכה

הארון יאפשר לי לסדר את החפצים כך שלא ייפלו לי על הראש. החלטתי שהארון יהיה עם דלתות הזזה, גם בשביל האתגר וגם כי לא רציתי להתעסק עם חלוקות פנימיות למספר חללים כדי להקטין את גודל הדלתות. במצב כזה אני יכול להכין שתי דלתות גדולות, ולהסיע אותן על מסילה, פעם את זאת ופעם את זאת. וכך היה.

בבית, הזדקקנו לעוד מקום אחסון. בחדר יש ארון, אבל מעליו התחילה להערם ערימת חפצים. אז החלטתי שעל מנת להשתמש במרווח ביעילות, אבנה ארון שיישב מעל הארון הקיים ועד התקרה. הארון יאפשר לי לסדר את החפצים כך שלא ייפלו לי על הראש. החלטתי שהארון יהיה עם דלתות הזזה, גם בשביל האתגר וגם כי לא רציתי להתעסק עם חלוקות פנימיות למספר חללים כדי להקטין את גודל הדלתות. במצב כזה אני יכול להכין שתי דלתות גדולות, ולהסיע אותן על מסילה, פעם את זאת ופעם את זאת. וכך היה.

משטח שהוא קיר הארון

המשטח שיהיה הפאה הניראתצד אחד היה צמוד לקיר הבית, ולכן לא בניתי לו משטח יפה כמו זה, שהיה מיועד לפאה הקטנה הניראת, זאת שפונה לדרי הבית כשהם הולכים בתוך החדר.

מסילות

לשמחתי הרבה, מישהו זרק ארגז עץ גדול מאוד ממש כמה עשרות מטרים מהבית, ויכולתי לנצל את הקורות הארוכות ליצירת המסילות. את שתי המסילות עשיתי באמצעות רוטור. כל דלת תזוז על מסילה נפרדת. רוחב כל מסילה הוא סנטימטר (קצת יותר מעובי הדיקט לדלתות) והמרווח בין שתי המסילות הוא סנטימטר גם כן.

שרטוט המסילות בעפרוןכרסום בעזרת הרוטור. זהירותהמסילות מכורסמות

 

 

 

כמובן שיש מסילות גם מתחת לדלתות וגם מעל, ולא רק מתחת כמו ש(אולי?)אפשר לחשוב.

הרכבה ראשונית

התחלתי והרכבתי את כל המלבן הענק הזה (המידות של הארון הן 1.04 סמ’ גובה, על 180 סמ’ רוחב, על 60 סמ’ עומק – גדול מאוד).

הרכבתי את השלדארון גדול

 

 

 

 

מדף

כדי לנצל את כל הגובה של הארון היה עלי להכין מדף באמצע הגובה של הארון. גם את המדף הכנתי מאותם קרשים מארגז העץ, והם אפילו היו כבר מחוברים כך שלא הייתי צריך להשקיע אנרגיה בלחבר אותם אחד לשני, רק לחתוך לאורך הנכון, וללטש עם המלטשת הרוטטת, כדי שיהיה נעים למגע. ליטוש גם עושה פלאים לעץ מהז(ה)בל. הכל נראה כמו חדש אחרי ליטוש טוב.

מבט על המדף והקרש עליו הוא נח בצמוד לקיר הארוןליטוש המדף. תראו איזה יופי!המדף בפנים

 

 

 

 

 

דלתות הזזה

דלתות הזזה מדיקט וחתיכת ענף של עץ אלוןהדיקטים לדלתות ההזזה הם החומר היחיד שלא הצלחתי למצוא בזבל. ז”א, כן מצאתי דיקטים אבל כולם היו במצב גרוע, ולא מספיק טובים בשביל ארון בחדר שינה. על כן, רכשתי מנגרייה שני דיקטים בגודל המתאים (אלו הם ה-55 ש”ח).

את הידיות הכנתי מחתיכות עץ אלון מקומרות. ליטשתי אותן עם נייר לטש, ויצרתי משטח אחיד כדי לחבר אותן עם מקסימום חפיפה עם הדלת עצמה.

דלת מעט פתוחה, מראה שהארון כבר מלא (:

חיפוי

את שאר הפאות שפתוחות אל הקיר, חיפיתי עם דיקט 2 מ”מ שמצאתי גם בזבל (אספתי רק את הטובים יותר). דיקט כזה אפשר למצוא כגב של ארונות או ספות. החיפוי יפחית את כמות האבק, או אפילו יחסל (כמו בארון רגיל), כי הארוך מחופה מכל הכיוונים כולל מלמעלה (בין הגג של הארון לתקרת הבית)

מסקנות

  • טעות של מתחילים – לא לעשות את הארון בול בגובה עד לתקרה! לעיתים התקרה לא ישרה, וגם – כשמנסים להכניס משהו כל-כך גדול לחלל שהוא בדיוק בגודל, קורה מה שנקרא “כליבה”, שזה בדיוק מה שמאפשר לכליבת נגרים לעבוד, או מה שמקשה עלינו להכניס מגרה בדיוק למרווח שלה, לאורך כל הדרך היא “נכנסת” בקירות, כי קשה לנו להכניס אותה בדיוק ישר. זה מה שיקשה עלינו גם להשחיל ארון כל-כך גדול לתוך חלל מדויק (מה חשבתי לעצמי בכלל!?). הייתי צריך לקצר את כל הארון ב-3-5 סמ’ כדי לאפשר לו להכנס. ):
  • שימו לב כשאתם קונים דיקטים מנגריה – שתדע מה השימוש שלכם בהם, כי אני קיבלתי דיקטים עם שאריות דבק וכל מיני שרטוטים בעפרון. מזל שצבעתי את הדלתות, כי זה הסתיר את כל זה.
  • דלתות הזזה חייבות להיות מדוייקות. זה אומר שהדיקטים עצמם צריכים להיות מרובעים מושלמים בעלי זוויות של 90 מעלות, וגם המסגרת עם המסילות. זה קשה כשעובדים עם עץ מהז(ה)בל, ולכן חשוב להקפיד על מדידות כל הזמן, ולא לאבד תשומת לב לאורך כל הדרך.

הארון מורכב ומונח במקום

 

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן