שמור ב-WWF ושמור על העצים(?)

חינוך, חברה וקהילה

ב30 בנובמבר 2010 יצאה הקרן לשימור חיות הבר (ה-WWF) עם קמפיין מעניין. שולחים מסמך? במקום לשמור אותו בפורמטים הרגילים, שמרו אותו בפורמט wwf, ובכך תמנעו את הדפסתו. אפקטיבי? שימוש ראוי בכסף התאגידי (Corporate money) של הקרן? שאלות טובות.

ב-30 בנובמבר2010 (!, ועד עכשיו לא שמענו על זה!), יצא ה-WWF עם קמפיין מעניין. ולא, אני לא מתכוון לפדרציה העולמית להאבקות (Word Wrestling Federation), אלא לקרן העולמית לשימור חיות הבר (World Wildlife Fund), ואל תדאגו, גם וויקיפדיה מתלבטת ביניהן.

הרעיון פשוט די פשוט. שולחים מסמך? במקום לשמור אותו בפורמטים הרגילים (doc, pdf, ppt) שמרו אותו בwwf, ובכך תמנעו את הדפסתו. מי שמקבל את המסמך יוכל לצפות בו, אך לא יוכל להדפיס אותו. בעקרון, הקובץ הוא pdf רגיל, ללא יכולת ההדפסה.

את התוכנה לשמירה בפורמט WWF ניתן להוריד מהאתר הרשמי של הקמפיין, והיא זמינה למערכות ההפעלה Windows וMac.

 

בדף הראשי של אתר הקמפיין מופיעה הפסקה (באנגלית ואחריה התרגום):

Think before you print – A new green file format: WWF. The WWF format is a PDF that cannot be printed out. It’s a simple way to avoid unnecessary printing. So here’s your chance to save trees and help the environment. Decide for yourself which documents don’t need printing out – then simply save them as WWF.

חשוב לפני שאתה מדפיס – תבנית קובץ ירוקה חדשה:WWF. תבנית הwwf היא PDF ללא יכולת ההדפסה. זו דרך פשוטה להמנע מהדפסות מיותרות. אז הנה ההזדמנות שלך להציל עצים ולעזור לסביבה. החלט בשביל עצמך אלו מסמכים לא צריכים להיות מודפסים – ופשוט שמור אותם כ-WWF.

אוי, נו, באמת? זו “ה”הזדמנות שלך להציל עצים ולעזור לסביבה? ממתי הדפסה הפכה להיות פעולה לא רצונית? העניין הוא שמי שחשוב לו להקטין את צריכת המשאבים שלו, פשוט לא מדפיס. אך מכאן ועד האמירה שזו היא ההזדמנות לעזור לסביבה יש הרבה ללכת.

הדף הראשי של אתר הsave as WWF

עולה השאלה האם באמת יש משהו מאחורי הכלי הזה, או שהקמפיין נשאר בתחומי ה-greenwash, ואולי זה אומר משהו שלא שמענו על זה בכלל עד עכשיו?

את האמת? זה קצת מרגיז שעם כמויות הכסף העצומות שה-WWF מקבל מתאגידי ועשירי העולם, זה סוג הקמפיינים שהם מוציאים עליהם את הכסף. ואכן, ארגונים חברתיים וסביבתיים רבים מבקרים את הקרן על קרבה גדולה מדי לעסקים.

הארגון חרט על דגלו את “הבטחת הקיימות של שימוש במשאבי טבע מתחדשים” ו”קידום הפחתת זיהום וצריכה בזבזנית”, אך את הרושם שאני מקבל ממעקב אחרי הקמפיינים שלו, ובעיקר אחרי אחד המרכזיים העונה לשם “שעת כדור הארץ“, אני יכול לסכם ב”מעט מדי, חלש מדי”.

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן