פינת הנוסטלגיה: אהיל למנורה תלוייה

יצירה ושימוש חוזר

והפעם, בפינת הנוסטלגיה: במרבית המועדונים (הכוונה למועדוני נוער), מנורות החשמל “ערומות” ומטילות או מסנוור, אך לא כל מקום יכול להרשות לעצמו רכישת אהילים מן המובן. התקנת אהילים פשוטים אינה כרוכה בידיעות טכניות רבות ועצמים שימושיים אלה יוסיפו הרבה לאווירה נעימה ולקישוט.

פינת הנוסטלגיה

פינה חדשה בה נחייה מדריכי עשה זאת בעצמך בני כמה עשורים, ונלמד מהDIYers העבריים הראשונים. את המדריך כתב יהודה פרדיס, בתוך החוברת 50 מלאכות, בסדרה “יגיע כפיים – ספריה למלאכת יד, לצופיות ולשדאות”, בהוצאת המחלקה לענייני הנוער והחלוץ של ההסתדרות הציונית, 1960.

הנייר

פרוש את גיליון הנייר על הרצפה, ומלמעלה התז עליו טיפות-מים קטנות. לשם כך טבול מברשת נקייה במים, ונער אותה מעל לנייר. הנח לטיפות להספג בנייר כשתי דקות, ולאחר מכן טבול מטלית בקצת שמן פשתן, ועבור בשיטתיות על כל גיליון הנייר. השמן ייסג רק במקומות שאין שם טיפות מים, ותקבל על הנייר דוגמה של כתמים בהירים וכהים. הנח לשמן להתייבש כרבע שעה, ולאחר מכן מרח את הנייר משני צידיו בשכבה דקה של לכה שקופה.

הכנת מסגרות התיל

הכנת המסגרות וטבעת התילגזור מן התיל חתיכה באורך של 80 ס”מ, וצור ממנה ריבוע, שצלעו 20 ס”מ. הקפד על זוויות ישרות, והלחם את הקצוות זה אל זה.

מחתיכת תיל שניה באורך של 160 ס”מ, צור ריבוע נוסף, שצלעו 40 ס”מ. הלחם גם את צלעות הריבוע הגדול.

מחתיכת תיל נוספת באורך של 11 ס”מ, צור טבעת שקוטרה 3.5 ס”מ, והלחם את קצותיה.

לבסוף גזור עוד 4 חתיכות באורך של 8.5 ס”מ כל אחת. תילים אלו יגשרו בין הריבוע הקטן לבין הטבעת.

יצירת המסגרת העליונה

הנח לפניך את ריבוע התיל הקטן, ובדיוק במרכזו שים את טבעת התיל. בין הטבעת לבין הריבוע, גשר בארבעת התילים כך שכל תיל יהיה מונח בקצהו האחד על שפת הטבעת, בעוד קצהו השני מונח על אמצע אחת מצלעות הריבוע. חזק כל נקודת מגע בהלחמת בדיל, ועגל את הפינות החדות בפצירה.

חיתוך הנייר

שרטוט המדגים את צורת חיתוך הנייר לארבעה טרפזיםעתה גזור מגיליון הנייר 4 שטחים שווים. כל אחד בצורת טרפז, במימדים הבאים: אורך הבסיס הגדול – 40 ס”מ, אורך הבסיס הקטן – 20 ס”מ, הגובה – 25 ס”מ. כדי להקל עליך את הגיזור, ניתן בזה שרטוט שתוכל להעתיקו על גליון הנייר. הקפד על כך שכל ארבעת המשטחים יהיו שווים, ובדוק זאת על ידי הנחת זה על גבי זה. אם יהיה צורך – תקן לפי השטח הקטן ביותר. לאורך הצלעות של כל הניירות נקב חורים, המרוחקים ס”מ 1 זה מזה. כדי לחסוך בזמן, שים את ארבעת הניירות זה על גבי זה, ונקב את כל החורים בבת אחת. היזהר לבל יזוזו הניירות בשעת הניקוב!

תפירת הנייר את המסגרת

צורת תפרית הנייר למסגרות ולעצמו, כך שנוצרת צורה של פירמידה קטומה בסופו של דברהנח לפניך את ריבוע התיל הקטן, ולכל אחת מצלעותיו הצמד אחד מן הניירות בצלעו הקטנה. חבר בין התיל לבין הניירות בחוטי רפיה או בחוטי פלסטיק צבעוני. הרם את ארבעת הניירות כלפי מעלה, כך שצלעותיהם המשופעות תגענה זו בזו, וחבר בין כל שתי צלעות בתפירת רפיה או פלסטיק. לבסוף חבר את ריבוע התיל הגדול אל ארבעת הצלעות הארוכות של הניירות והאהיל מוכן.

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן