ה-play/Station – חלום שהתגשם?

טכנולוגיה נאותה

רצינו לשפר את חווית התחב”צ למבוגרים ודמיינו תחנות אוטובוס ורכבת שמשמשות כמרכז משחקים חברתי. ככאלו היה עליהן, בין השאר, לכלול חיבור לאינטרנט, מסכי מגע ומקורות אנרגיה. תוך כדי העבודה כרסמו בנו הספקות שזה בכלל אפשרי – אבל על זה שכבר יש בתל-אביב תחנות אוטובוס שכל הטכנולוגיה כבר מוטמעת בהן, את זה לא ידענו. פרוייקט פיילוט חדש של החברה הלאומית לדרכים.

אז זהו, שלא בדיוק…

אבל כן בערך. בסופ”הש האחרון של אוקטובר השתתפתי ב-TLVsustainabilityJAM, עליו כתבתי כאן. את כל מה שעבר עלי באותו סופ”ש סיקרתי כבר שם, כך שבשביל אלו שכבר קראו, וכדי ליישר קו עם אלו שלא – הג’אם עסק בעיצוב מגרשי משחקים, והקבוצה שהשתתפתי בה בחרה לגעת בקונספט של גן משחקים למבוגרים. מפה לשם הגענו לרעיון שאם נכניס משחקים למבוגרים לתחנת האוטובוס והרכבת, ונעביר להם את הזמן בכיף, נוכל ע”י כך לחזק את התחבורה הציבורית. אם מוסיפים לזה גם משחקים חברתיים, ז”א כאלו שמשלבים יותר משחקן אחד, קיבלנו על הדרך גם אינטראקציה חברתית בין הנוסעים, והגדלנו את מרכיב האושר והרוגע בחיים שלהם – וואלה, יופי.

“למה לא?”, אתם שואלים? אחד המכשולים שעלו בין משתתפי הקבוצה היא העלות הגבוהה שכרוכה בכל המכשור הדיגיטלי והאנרגיה שתחנה שכזו תדרוש. אחד אמר “הפרסומות יממנו”, חלק תמכו בו, חלק טענו הפוך, וכולנו בלענו רוק והמשכנו הלאה. “שהיזם יתעסק בזה”, כולנו חשבנו לעצמנו, והפסקנו לדוש בנושא זה.

כך העמוד מהעתיד נראה מאחורוהנה, פחות משבועיים אחרי, אני מתקרב לתחנת אוטובוס מול רכבת האוניברסיטה בת”א, בצד של גני התערוכה לכיוון צפון, ורואה את העמוד המוזר הזה עוד מרחוק. הלוח (הניסיוני) שמציג את מספרי האוטובוסים והדקות שתחכו להם - מה הבעיה לשים שם גם טטריס ענק על אותו מסך? כשאני מתקרב אני מבחין בלוח דיגיטלי שמציג את מה שאמור להיות זמני ההגעה של האוטובוסים הקרובים לתחנה בדקות. העמוד מופעל (לפחות למראית עין) על אנרגיה סולארית (בזמן שצילמתי את התמונה הפאנל היה בצל).

על העמוד מודבק השלט הבא, שמספר שזהו פיילוט אפילו עם פאנל סולארי על הגגשל שילוט אלקטרוני ש”נועד לקדם את התחבורה הציבורית” בישראל על ידי מתן מידע בזמן אמת אודות זמני הגעה משוערים של האוטובוסים השונים לתחנה. כמובן ש”החברה הלאומית לדרכים” שיזמה את הפרויקט מתנערת מן האחריות על מתן מידע מוטעה. אכן, בעשר דקות שחיכיתי בתחנה המידע אכן היה מוטעה, אבל זהו רק עניין של זמן עד שהמידע יהיה מדוייק להפליא. החברה הלאומית לדרכים מסבירה על הפרוייקט

אז כן, המערכת עדיין לא עובדת בצורה מספקת, אך זהו עדיין פיילוט. מה שחשוב לעניינו – וכאן ההקשר לתחנת האוטובוס כמרכז משחקים למבוגרים – שהדוגמא הקטנה הזאת מעניקה פתח לאפשרות שהתמיכה ב- Play/Station יכולה להיות בכלל ממשלתית או ציבורית עירונית. אם חיברנו את התחנה לאינטרנט ולחשמל, הוספנו מסך מגע ופאנל סולארי, וכל זה רק בשביל לספר לנוסעים על האוטובוסים הקרובים, למה לא פשוט להוסיף כמה ג’ובות, להגדיל את המסך, לשים מערכת הפעלה אנדרואיד עם כמה משחקים חברתיים?

זהו סיפורו של רעיון כל-כך מוצלח, שבמקום לחכות ליזם שיראה את הפוטנציאל וייקח את הסיכון הכלכלי, חברה ממשלתית עשתה זאת בעצמה.

עכשיו השאלה היא האם להוסיף משחקים חברתיים בתחנת אוטובוס זה טוב או רע ליוממים.

לתוכן זה נכתבו 5 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן