טיול עם אוהל קטן ותיקים גדולים

תיקונים ושיפוצים

יוצאים לטיול עם אהל קטן, שאין בו מקום לתיקים הגדולים, אך יש סיכוי לגשם? הבעיה הגדולה היא רטיבות מהקרקע, והמתקן הפשוט הזה אולי יציל אתכם מלטייל בבגדים ספוגים.

מנסיון עבר, האוהל שלנו קטן מדי עבור שני אנשים ושני תיקים גדולים מלאים למחצה. אז אנחנו משעינים את התיקים על קיר האהל מחוצה לו, ומכסים אותם ב”מרפסת” הקטנה של האהל. הבעיה היא, וזה כבר קרה לנו, שבמזג אוויר גשום, על אף שהתיקים מוגנים מהגשם מלמעלה, הם רגישים מאוד לרטיבות שיכולה לעלות מן הקרקע, או להצטבר על פני הקרקע באדמה ספוגה או אפילו שלולית. מילא לקום רטובים בתוך האהל, אבל לגלות שכל הבגדים נרטבו, אפילו שחשבנו שהם מוגנים, זה ממש מבאס.

המתקן הבא אמנם קצת גס במראה, אבל מבדיקות יבשות (תרתי משמע) שערכנו, יש סיכוי שזה יעבוד (ועוד מעט נבחן את זה Live).

הרעיון

לבנות חצובה קטנה, שהרגליים שלה (החלק שמתחת לנקודת המפגש) הוא קטן יחסית, והחלק שמעל הוא רחב ומחזיק את התיק. מכיוון שהמשקל מונח ישירות מעל, אין סיבה שהחצובה תטה על צידה. על החצובה להבנות מחומר קל במיוחד. והנה, קיבלנו מוטות ישנים של אוהל סיירים ישן, שהתאימו בול לתכנון.

מוטות אלומיניום של אוהל סיירים ישן

 

 

 

קדיחה

בכל אחד מהמוטות קדחתי חור אופקי שעובר לצד שני (המוטות חלולים), בשליש גובה, שייקבע את גובה נקודת המפגש של שלושת המוטות. בהיסט של 90 מעלות קדחתי חור דומה בתחתית של כל מוט.

חור בשליש הגובה (מלמטה) של המוטות, יקבעו את גובה נקודת המפגשקדיחה בקירבת בסיס כל מוט, בהיסט של 90 מעלות מהחורים הקודמים

 

 

 

בעזרת המכשיר הזה, ששכחתי איך קוראים לו (אשמח אם מישהו יזכיר לי), ניקיתי טוב טוב את שפת הקידוח של כל חור, על מנת להפחית מהחדות שלהן, ולהקטין את הסיכוי שהחבל ייקרע לאורך הזמן מהלחץ והשפתיים החדות של החורים.

המכשיר שמנקה שאריות חדות מקדיחה במתכת, ושכחתי איך קוראים לו...

חבל

העברתי חבל במרכז החורים, וקשרתי אותו הדוק ככל שיכולתי. אז, בעזרת מעט ניחוש, החלטתי על המפתח הראוי, וקשרתי חבל נוסף בין כל שלושת הרגליים (כך שבבסיס של החצובה נוצר עוד משולש מחבל). חשוב – הדרך הנכונה להעמיד את החצובה היא בצורה רציפורקלית, שכל מוט, כביכול, נשען על מוט אחד, ומוט אחד נשען עליו (אני מציין זאת, כי יש עוד דרכים לפתוח את החצובה, אך זאת היא היציבה ביותר). ללא משקל זה עומד דווקא יפה, אבל עכשיו צריך לבדוק את זה גם על אמת.

חבל מושחל צמוד בחורים של שליש הגובהקשור צמוד צמודרציפורקלי, או לא רציפורקלי?! בכל מקרה, עומד

 

 

 

בדיקה, חת, שתיים…

בבדיקה אחת, יותר קרובה למציאות, הנחתי צימידן, פחות או יותר במשקל המיועד, והוא עמד בסדר גמור. המבחן האגרסיבי יותר היה לאזן על החצובה שק של 20 קילו(!) חול. והרי התוצאות לפניכם. מה שנחמד שכל אחת מהחצובות שוקלת לא יותר מ-200 גרם, ואולי אפילו 150, כך שמבחינת משקלים, לא נרגיש את זה כמעט.

הצימידן הזה שוקל בערך כמו התיק בזמן המנוחה, והוא עומד יפה ואיתןשק חול של 20 קילו(!) עומד לא רע, וזה הרבה מעבר למשקל התיק

 

 

 

סיכום

האם יש בזה תועלת? קשה לדעת אם בכלל נשתמש בזה, אבל כן הייתה כאן מחשבה על פתרון של בעיה שממש הייתה לנו. בפעם הקודמת פשוט באמת הלכנו זמן מה עם תיק מלא בחפצים ספוגים, עד שהגענו למקום מבטחים שם אפשר היה לייבש את הציוד. והפעם יש לנו גם קצת ציוד אלקטרוניקה איתנו (מצלמות ולפטופ פצפון), מה שאומר שצריכים להיות קצת יותר זהירים.

אעדכן אתכם כשנראה איך זה יחזיק בזמן אמת.

לתוכן זה נכתבו 5 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן