מה היה לנו החודש – פברואר 2022

שלום לכולם, וברוכים השבים לבלוג החודשי שלנו.

אי אפשר להתחיל את הסיכום האקלימי של חודש פברואר 22 מבלי לציין את המלחמה שקורית במזרח אירופה ממש תוך כדי כתיבת שורות אלו – המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ליבנו יוצא למשפחות הפצועים וההרוגים. אנחנו רק מקווים שהמלחמה הזאת תסתיים כמה שיותר מהר ועל הצד הטוב ביותר.

ולהלן העדכונים האקלימיים לחודש שהיה:

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה (לא יאומן שאנחנו צריכים לכתוב משפט כזה בשנת 2022) משפיעה על המצב הכלכלי העולמי, אבל האם היא גם תשפיע על המצב האקולוגי? האם היא תדחוף את אירופה לעצמאות מבחינת אנרגיה רק כדי לא לתמוך בפוטין ולא לקנות גז מרוסיה? מעניין אתכם? לכתבה המלאה לחצו כאן. החששות שעולים מהפן האקולוגי הוא בשל השתלטות רוסיה על הכור הגרעיני צ’רנוביל. במידה והכור יופצץ וייפגע עלולה להיות דליפה רדיואקטיבית שתפגע במאזן האקולוגי במזרח אירופה. אסור לנו שיהיה אסון צ’רנוביל 2, מזהירים המומחים.

קצת מאוס אבל נדווח בכל זאת – התפרסם עוד דו”ח מדאיג במיוחד של האו”ם על משבר האקלים. מוזמנים לקרוא תקציר של הדו”ח בכתבה של YNET. מה שפחות מאוס ו-YNET החליטו להרחיב עליו הוא המצב הקטסטרופלי שחוזים למזרח התיכון. אם עוד נהיה פה עד סוף המאה, זה יהיה בלתי נסבל. לכתבה המלאה: תרחיש האימים של המזרח התיכון.

בפעם השנייה, ישראל לא עומדת ביעדים שהציבה לעצמה לייצור אנרגיות ממקורות מתחדשים. מופתעים? גם אנחנו לא. כדי לקרוא את הכתבה המלאה בכלכליסט לחצו פה. בכתבה בדה מרקר מזהירים שבעוד כעשור יהיה כאן מחסור חמור בחשמל, ובכתבה אחרת מסבירים כיצד בדיוק נוכל להגיע לשימוש מלא באנרגיות מתחדשות – על ידי אגירה.

באירופה קבעו שייצור אנרגיה מגז וממקור גרעיני נחשב “ירוק”. המומחים והמבקרים טוענים לגרין וואש, אבל אנחנו מכירים כמה סביבתנים שמעודדים ייצור חשמל מקורות גרעיניים שכן ניתן לייצר כמות גדולה מאוד של אנרגיה ממקור יחסית קטן. מה דעתכם? אנחנו טרם גיבשנו דעה בנושא. מוזמנים לקרוא עוד בכתבה שבקישור הזה.

תחנת טורבינות רוח ראשונה תוקם בים התיכון למול חופי איטליה. כל המידע בקישור הזה.

תחקיר שהתפרסם בסוף החודש גילה שישראל, הפלא ופלא, לא ערוכה לטיפול בזיהום בים, למרות זיהום הנפט הענק שהתרחש לפני שנה ולמרות שכ-80 אחוז ממי השתייה שלנו הם מי מותפלים. עוד כתבה של YNET.

אז בז”ן לא נסגרת כפי שהבטיחו לנו, היא רק הופכת חברבורותיה. במקום לספק דלק מזוקק, היא תספק מימן למשאיות של כלמוביל שיתודלקו (או יתומימנו?) בתחנת המימן הראשונה של סונול. בז”ן (חברה אמינה לחלוטין, בלי צל של ספק) מבטיחה שרכבים מונעים על ידי מימן לא פולטים זיהום אלא רק אדי מים. אנחנו לא חקרנו את הנושא לעומק אז אין לנו דעה. נשמח לשמוע את דעתכם, נשמח לספק לכם את הכתבה כדי לקרוא עוד מידע – בבקשה. ואם חודש שעבר היה לנו בלוג אופטימי יחסית, הרי שהחודש אנחנו מבינים שהממשלה הזאת לא מעוניינת לדאוג לעתיד האזרחים שלה ולהקשיב להם ולדרישות שלהם לסגור את התעשיות הפטרוכימיות במפרץ חיפה. מה שהממשלה עושה הוא דיי הפוך – ההצעה החדשה כוללת בתוכה בניית מסוף נוסף בנמל. לפעמים בא לנו לבכות, אבל אסור לומר נואש.

ובפן החינוכי בארצנו הקטנטונת, בבית ספר חטיבה ב’ רוגוזין בקריית אתא הקימו קיר ירוק במסגרת פרויקט קיימות ולטיפוח המרחב הלימודי בבית הספר. מהמם!

 

ונסיים בחדשות טובות: חוקרים בקנדה גילו שדגים יכולים לנקות את המים ולשקם אגם, כל עוד מפסיקים את מקור הזיהום.

חברת החשמל תמגן 6,000 עמודי חשמל מפני התחשמלות עבור עופות דורסים. ההחלטה התקבלה לאחר כשנה של דיונים. המיגון יימשך כחמש שנים. מה אתם אומרים, הם ימגנו את כל העמודים או שהפרויקט ייפסק באמצע?

 

זה היה הבלוג שלנו לחודש פברואר. קצת קצר, קצת מבולגן, קצת כמו חודש פברואר.

מקווים שנהניתם ושתחזרו לבלוג בחודש הבא. היום בהמשך היום (יום ה’ ה-3/3) ייצא הניוזלטר החודשי שלנו עם כמה הפתעות שהכנו עבורכם וכל אירועי החודש הקרוב, ויש אירועים מגניבים. חפשו את הניוזלטר במייל שלכם.

שיהיה סופ”ש נעים וחודש אביבי ושמח.

 

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן