מה היה לנו החודש – נובמבר 2020

נובמבר הגיע ואיתו הגשמים, מבשרים על בואו של חורף שעוד לא התחיל אבל כבר הספיק להמטיר עלינו שיטפונות בכל רחבי הארץ בשל תשתיות לקויות.

אנחנו רוצים להתחיל את המהדורה החודש עם שיתוף קטן על עמותה קטנה שעושה חסד גדול. אולי כבר שמעתם עליהם – עמותת ונטעת. ייעודה של העמותה הוא פיתוח וטיפוח יערות אקולוגים בעיר ובכפר, במטרה לתרום לאיזון מערכות האקלים המקומיות, קידום צמיחה כלכלית מקיימת ועידוד תרבות הנטיעה והשמירה על העצים ככלי לחינוך ושינוי תודעה ביחס לקשר בין האדם לאדמה. הם עושים זאת על ידי מספר פרויקטים שונים שאתם יותר ממוזמנים לקחת בהם חלק.

עוד איסור חל על איזור הפנאי על גדות נהר הירדן בתחום שיפוטה של המועצה האזורית גליל עליון, והפעם תחת מעטה של סיבות אקולוגיות. מעתה אסור להגיע עם כלים חד פעמיים אל השטח, הפושעים המרושעים צפויים לקבל קנסות.

במכון דוידסון כתבו מאמר על נדידת מינים. מאמר מעניין למדי המסקר מדוע מרבית המינים ביצעו הגירה מאמריקה הצפונית לאמריקה הדרומית מאשר בכיוון הפוך. מאמר של 4 דקות קריאה, מומלץ לחובבי בעלי החיים.

עוד במכון דוידסון, מידע מעמיק ומפורט על יציבות האוקיינוסים. מה קורה כששינויי האקלים משפיעים על ערבול המים בין השכבות העמוקות לרדודות? תופעה זו עשויה להגביר את עוצמתן של סופות ההוריקן והטייפונים וגם קצת הצטברות הפחמן הדו חמצני באטמוספירה יעלה. ניתן לקרוא על כך עוד כאן. בעיה נוספת שקשורה למשבר האקלים היא שפני הים בקוטב הצפוני קופאים מאוחר יותר ויותר מדי שנה. במכון דוידסון כתבו גם על כך, וכתבו שבאוקטובר האחרון כלל לא נוצר שם קרח חדש. בעיה מדאיגה למדי.

שבוע המייק (MAKE) והחינוך מתרחש החודש! מדובר בשלושה ימים שכל כולם מרוכז במייקינג – “מייקרים מעצבים למידה” – 8-10 לדצמבר 2020 – הוא מפגש מרתק בין​ עולם המייקינג וחינוך. מפגש זה נועד להציע פתרונות פדגוגיים לאנשי חינוך, סטודנטים ומשפחות ולגלות כיצד מייקרים יכולים לעצב למידה. מומחים ישראלים ובין לאומיים יעניקו מהידע ומההתנסות שלהם כדי להתמודד עם האתגרים שיוצרת תרבות למידה היברידית. השבוע יתמקד בבית כמרחב למידה המאפשר התנסות בדרכי למידה חדשות. נשמע מרתק, נכון? מוזמנים לקרוא על כך עוד ולקחת חלק, ממש פה.

אירוע נוסף ומיוחד במינו שמתרחש החודש הוא הכנס המקוון החמישי של “שפע הטבע” – פרמקלצ’ר וחקלאות משקמת מכל העולם – כנס בינלאומי עם מייסד הפרמקלצ’ר האחד והיחיד הלוא הוא דיוויד הולמגרן. כנס מרגש במיוחד! מעבר לדיוויד ישתתפו בכנס גם איתי האובן מתכנן פרמקלצ’ר שחי בחווה האקולוגית פונטה מונה שבקוסטה ריקה, דוד חבקין שהוא מומחה לתכנון חוות יצרניות וחי בפורטוגל, וכמובן איתמר ויסמן המומחה לגינון אקולוגי והמקים של שפע הטבע. אנחנו ממליצים להירשם מראש כי מספר המקומות מוגבל. יום שישי ה-18/12/20 בשעה 9:00 בבוקר אצלכם בסלון.

אלו הם העידכונים שלנו לחודש הקרוב.

מקווים שהיה לכם חודש טוב ושיהיה לכם חורף קל.

צוות בידיים

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן