מה היה לנו החודש – מאי 2020

שלום לכולם.

מפאת אי אלו סיבות כמו מגיפות, קונספירציות ותחרות יום הולדת 10 של בידיים, לא כתבנו כתבת בלוג לסיכום חודש אפריל האחרון. הרגשנו שלא היה לנו הרבה מה לסכם מאחר שרובנו העברנו את כולו בבית לכן הרשינו לעצמנו לדלג על חודש אחד.

חזרנו ואנחנו מקווים שהתגעגעתם אלינו!

אז מה היה לנו החודש, מאי 2020?

נראה שאט אט חוזרים לשגרה בתקווה גדולה שהגל השני של הוירוס, שכל כך חוששים ממנו, לא יכה בנו שוב. בתי הספר נפתחו (ועלולים להיסגר בשנית), ברים ומסעדות ואפילו מועדונים חזרו לתפקוד כמעט מלא, תחת הגבלות חדשות. אנחנו מנועים מלהביע דעתנו על המתחולל כרגע בארץ ובעולם, אבל נשמח להשתמש בבמה הזאת ולהגיד שאנחנו רוצים שינוי ומוכנים לו. מה איתכם?

החזרה לשגרה בישראל כוללת חזרה לשגרה גם בבידיים – לוח האירועים שלנו מתמלא מחדש ואנחנו ממליצים לכם להישאר מעודכנים כל הזמן. בכל יום חמישי יוצא פוסט עידכון בעמוד הפייסבוק שלנו לגבי האירועים הקרובים.

 

כמה דברים טובים שקרו בתקופת הקורונה:

  1. קורסים: הפעלנו את מערך הקורסים המקוונים של בידיים סוף סוף! יש שם כרגע שני קורסים זמינים, הקורס “מבוא לפרמקלצ’ר” של אסף צ’רטקוף שבימים אלו ממש מסתיימים המפגשים החיים אבל נשאר פתוח לציבור הרחב, לעיונכם בזמנכם הפרטי. נוסף קורס חדש של מתן יעקב גולן מהמרכז לקיימות שכונתית, קורס “גידול ירקות בבית” בשיטת GROW BIO INTENSIVE, הקורס מומלץ בחום, מדובר ב10 שיעורים מקוונים ומתן מאפשר לנו ליהנות ממנו במחיר של 970 ש”ח במקום 1,570 ש”ח, במיוחד לקהל הגולשים של בידיים. רוצים שהקורס שלכם יופיע בבידיים? אין שום בעיה! לעוד מידע לחצו כאן.
  2. תחרות יום הולדת 10: עדיין בעיצומה! לתחרות נוסף פרס ראשון שווה במיוחד – מערכת הום ביוגז במתנה! את המדריכים לתחרות ניתן להגיש עד ה-22/6 והזוכים המאושרים יוכרזו ב-30/6 בעמוד התחרות ובעמוד הפייסבוק שלנומעוניינים להשתתף בתחרות? אנחנו נשמח! לחצו כאן.
  3. נדמה שהטבע התאושש קצת בזמן שכולנו היינו בסגר. כולנו הבחנו ביותר ויותר חיות שצצו להן בבטחה ביישובים ובערים, קיפודים, שועלים, תנים, מי שגר בחיפה גילה שחזירי בר הפכו לשכנים בקומת הקרקע. אלו שאוהבים לעבור על החוקים וביקרו בחופי הים, הכנרת ובטבע הארצישראלי בזמן שכולם היו מסוגרים גילו למצוא טבע *יחסית* נקי, יכלו לשמוע את ציוצי הציפורים, נהנו מהשקט. ירדו ההגבלות, יצאנו מהסגר, לצערינו היופי והניקיון לא החזיקו מעמד זמן רב וזאת התמונה שאנחנו גילינו בחופי הצפון בשבוע שעבר:

התמונות בהחלט לא ממחישות את רוע המצב. הביאו לידיעתנו שביום שישי הקרוב הבא אלינו לטובה, ה-5/6, נערך מבצע ניקיון חופים בכל הארץ. לא הצלחנו למצוא מידע נוסף ברשתות החברתיות אבל זה לא אמור למנוע מאיתנו לקחת כמה שקיות שמצאנו (ולא קנינו) ולרדת לחוף הקרוב אלינו כדי לאסוף זבל למשך חצי שעה.

 

כמה דברים פחות טובים שקרו בתקופת הקורונה:

למען האמת – לא חסר.

אבל הבלוג הזה מוגבל ואנחנו לא רוצים להכביר במילים, לכן נקצר ונתמקד בעסקים הקטנים שעצרו את עבודתם מלכת ובכך איבדו את כל פרנסתם ונאלצו לסגור או הינם על סף סגירה, ובפרט לדבר על החווה האקולוגית החינוכית במודיעין שכולם מכירים אותה, הלא היא הבית של כנסי הפרמקלצ’ר בישראל, והיא חווה ואדם, ולדבר גם על עץבעיר.

מדובר בעסקים הפועלים על טוהרת הקיימות והסולידריות הקהילתית וכעת נמצאים במצב שבו הם זקוקים לעזרתנו בדבר שהכי מאתגר אותנו, אנשי הקיימות, להתמודד איתו, וזה כסף. אנחנו סולדים ממנו ולא רוצים בו, אבל הוא הכרחי לעולם בו אנו חיים. החיים בחווה ואדם נעצרו בעקבות הקורונה, נעצרו כל הסדנאות, כל קורסי הפרמקלצ’ר, כל הקייטנות והחוגים ופעילויות בתי הספר שהם מארחים בחווה, וכן, כל ההכנסות נעצרו. אנחנו מבקשים מכם להקדיש כמה דקות מזמנכם ולקרוא על פרויקט גיוס המונים של חווה ואדם, ותוכלו לעשות זאת כאן, ואם עדיין לא תרמתם אז בבקשה תתרמו.

למי שלא מכיר את עץבעיר ואת תמי צרי לא יודע כמה דברים על קיימות עירונית ואקולוגיה עירונית. עץבעיר הוא דוגמה תל אביבית מובהקת לחיים שיתופיים על טוהרת הפרמקלצ’ר והקיימות בתוך העיר. נשמע לכם לא אפשרי? תחשבו שוב. אבל גם עץבעיר זקוקים לכסף כדי לשרוד, כדי לשלם שכר דירה, כדי להתקיים. וגם עץבעיר נפגעו קשה מהקורונה. הם יצאו בסדרה של סדנאות מקוונות שתוכלו למצוא בלוח האירועים שהשתתפות בהן היא תשלום תרומה, PAY AS YOU WISH, אבל אפשר לתרום גם מבלי להשתתף בסדנה, למי שמעוניין. למידע נוסף על עץבעיר תוכלו למצוא כאן.

 

תם השרב הגדול:

לפני שבועיים התחיל פה שבוע שרבי עם חום מהגיהנום שנשבר רק ביום שישי. כשאנחנו הסתובבנו קצת ברחוב באותם הימים בשעות הצהריים, לא ברור כל כך למה עשינו את זה, אבל מה שיכולנו להבחין בו זה ש-א’. לא הייתה נפש חיה ברחוב. ו-ב’. כולם היו מסוגרים בבית עם מזגנים דולקים, חלק גדול מהאנשים אפילו משאיר את המזגן דולק 24/7, ממש כל הזמן. ואנחנו תוהים לעצמנו, מה היינו עושים ללא מזגנים? איך היינו מקררים את עצמנו?

ופה אנחנו פונים אליכם, עיזרו לנו ושתפו איתנו בתגובות פה למטה, איך אתם מקררים את הבית ואת עצמכם? האם אתם מדליקים מזגן? האם יש לך שיטות קצת יותר סביבתיות ומקיימות? האם אתם בכלל אנשים שלא סובלים מחום והשרב הזה חלף על פניכם כלא היה? האם אתם מאלה שפשוט נוטשים הכל כדי לשרוץ בנחל או בבריכה תחת עץ רענן?

 

המאבק לא נגמר:

נדמה שהעולם כולו על הרגליים, הפגנות ומחאות בכל העולם. אם לפני הקורונה היה מדובר במצעדי אקלים של מאות אלפי משתתפים, הרי עכשיו מדובר במתנגדי החיסונים הכפויים והעוצר. אנחנו מקדמים מאבקים החשובים ביותר בעינינו, והפעם בחרנו להתמקד במאבק החיוני ביותר של גרינפיס להצלת ים המלח שלנו והפסקת קידוחי הנפט. אנחנו חתמנו, תרמנו ושיתפנו. מה איתכם? לפעמים פעולה אחת קטנה יכולה להשפיע. לא תמיד, אבל לפעמים, והסיכוי זה שווה 20 ש”ח ו5 דקות מזמנכם… (לדעתנו)

 

אנחנו אופטימיים:

הכי חשוב הוא לשמור על רוח טובה. אחרת נשתגע.

חשוב למצוא משמעות לעשייה שלנו בחיים האלה, זה הדבר היחיד שידרבן אותנו להמשיך בעשייה לכיוון החיובי, האופטימי, זה הדרייב, האש.

אנחנו מקווים לטוב.

ומוכנים להיות השינוי שאנחנו רוצים לראות.

we must be the change we want to see if this is to become reality.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן