מה היה לנו החודש – ינואר 2021

ינואר הוא, בדרך כלל, החודש הגשום ביותר בשנה בישראל.

אבל מלבד גשם (וסגר כל החודש), מה היה לנו החודש? זאת שאלה טובה.

פרויקט יער האקלים: נתחיל ביוזמה ישראלית מקומית של דניאל כץ וחבריו – פרויקט שנועד להפוך שטחים מתים באיזורים עירוניים ליערות קהילתיים. כבר פנו אליהם למעלה מ-180 מועצות מקומיות! הפרויקט בעיצומו, מימון ההמונים עבורו כבר בשלבי סיום. שווה לעקוב! הפרויקט הוא של יוזמת האנרגיה הטובה – אירגון ללא מטרות רווח ששם לו למטרה להגביר את הרגשת האחריות החברתית כלפי שמירה על הסביבה שלנו.

פסולת: נושא כה חשוב שקצת נמאס לנו לדבר עליו. אבל הוא חשוב. מה יהיה עם הפסולת במדינת ישראל? איך מפחיתים את כמויות הפסולת הנשלחת להטמנה? איך מפחיתים במקור? איך מעלים את המיחזור? איך משיבים אנרגיה מפסולת? כל זאת ועוד במאמר מפורט של כתב העת אקולוגיה וסביבה.

עצים: כמו שלא באמת נמאס לנו לדבר על פסולת, לעולם לא יימאס לנו לדבר על עצים. אנחנו בעצם קופים ואנחנו לא מתביישים בזה. חשבתם פעם כמה עצים יש בעולם? לא? יופי. כי מכון דוידסון למדע חשב על זה עבורכם בכתבה הבאה מאת רעות נורי.

הצלופחים החשמליים: לא מספיק כל החיות המפחידות באמזונס, גם לא מספיק שצלופח חשמלי אחד זו חיה מפחידה בפני עצמה, אבל להקה של צלופחים חשמליים באמזונס? פחד אלוהים! דאגלס באסטוס הבחין בכך לראשונה ב-2012. מכון דוידסון למדע כתבו על כך לראשונה בחודש ינואר.

חוסנו של הטבע: צמח מרפא סיני מבוקש עבר שינוי אבולוציוני שהסווה אותו מעיני אדם. בעינינו זה משוגע! הפרח עבר תהליך עם הדורות שגרם לצבעו להשתנות ולבני האדם לא להצליח להבחין בו בקלות, כך מדווח לנו מכון דוידסון למדע. הצמח למד הגנה עצמית.

זיהום: כאילו שלא חסרים מזהמים. כאילו שלא זיהמנו מספיק! מוות של דגי סלמון ליד סיאטל חשף מזהמים חדשים המגיעים מצמיגים של מכוניות וקוטל את הדגים, חושף מכון דוידסון למדע במאמר נהדר מאת אוהד זיס.

הועידה השנתית למדע וסביבה: בחודש יולי תתקיים הועידה. חשבנו שזה יהיה נחמד להזכיר למי מהקוראים שלנו שאולי מעוניין להרצות שם שהתאריך האחרון להגשת תקצירים הוא ב-21 לחודש. אל תתמהמהו.

אבעבועות שחורות: קצת לא קשור לבידיים, אבל ערך מוסף. כתבה שנתקלנו בה במהלך שיטוטינו באחד האתרים האהובים עלינו של מכון דוידסון למדע. שם כתב ד”ר גל חיימוביץ’ כתבה על מגפת האבועות השחורות – מגפה בת מאות שנים. שני חוקרים ערכו מחקר היסטורי וגילו כמה ממצאים שאפשר להסיק מהם כמה מסקנות לגבי חיסונים. לדעתנו זה שווה קריאה.

 

מקווים שנהניתם מהבלוג שלנו החודש.

נשמח לראות אתכם גם בחודש הבא.

אנחנו היינו בידיים.

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן