“בידיים” – השנה שהייתה והשנה שתבוא

בקרב נשואים טריים אומרים שהשנה הראשונה היא הכי קשה. ”משבר השנה הראשונה” קוראים לזה. בעולם העסקים המשבר הזה גם נפוץ – מרבית העסקים אינם שורדים את השנה הראשונה. על סמך עדויות אלו, ואף על פי שלא מצאתי שום עדות כתובה מהימנה בנושא, אני בטוח שיש משבר דומה גם בין אתר אינטרנט לבעליו.

בקרב נשואים טריים אומרים שהשנה הראשונה היא הכי קשה. “משבר השנה הראשונה” קוראים לזה. בעולם העסקים המשבר הזה גם נפוץ – מרבית העסקים אינם שורדים את השנה הראשונה. על סמך עדויות אלו, ואף על פי שלא מצאתי שום עדות כתובה מהימנה בנושא, אני בטוח שיש משבר דומה גם בין אתר אינטרנט לבעליו.

אתר “בידיים” חוגג שנה (22.4.11), ועל אף הנאמר לעיל אני יכול לומר בשמחה, שהמשבר לא הורגש. הסיבה המרכזית לכך היא שהשתדלתי לשמור על יחסים פתוחים. לא הכרחתי את עצמי לכתוב, אלא רק כשהיה לי משהו חדש לומר, ואז המילים יצאו (יחסית) בקלות. היו מספר מדריכים ומאמרים טכניים שחיכו לעיתים חודשיים עד שיצאו לאור, בעיקר משום שהיה עליהם לעבור ליטושים אין ספור לפני שיהפכו להיות קריאים. בהכללה ניתן לומר, כי שנינו (אני, ו”בידיים”) היינו נאמנים לעקרון שקבע כי הכתיבה צריכה להעשות מרצון או שאינה צריכה להעשות כלל.

כולכם הייתם חלק מזה. דאגתם להזכיר לי, לפחות אחת לשבוע, את אהבתכם (בתורנות – כל פעם מישהו אחר). במשך השנה קיבלתי עשרות (לפחות) הודעות דואר אלקטרוני משמחות, וכל הודעה מילאה אותי ברצון לקראת כתיבת המאמר או המדריך הבא.
במשך השנה האחרונה העלתי 30 מאמרים ומדריכים ל”בידיים”, ולרשימת התפוצה נאספו כ-470 קוראים. לא פעם קיבלתי בדואר האלקטרוני את הניוזלטר שאני שלחתי, דרך המלצה של אדם שלישי על “אתר מגניב שחייבים לראות”.

השנה האחרונה לימדה אותי מה כל כך חזק ב”בידיים”: אדם חי את חייו עם איזו תחושת מועקה לגבי הצורה שבה הוא חי. הוא לא אוהב את הצורה שבה הוא צורך מזון ותרבות, הוא לא אוהב את הצורה בה הוא נע במרחב. “בידיים” שואף ומקווה להחזיר לו ולשכמותו את הכוח לרצות ולדמיין דברים אחרת. “בידיים” מסביר לו שבעצם הכל בידיים שלו, ולא של אף אחד אחר. קוראים לזה העצמה.

עד כאן השנה שהייתה. אני רוצה לסכם את השנה עם רשימת משאלות לב, בציפייה לשנה החדשה של “בידיים”. משאלות לב אלו הן פנטזיות ראליות, זאת אומרת שהן גדולות, אך ביכולתן להתגשם, ובכוונתי לכל הפחות לנסות להגשימן.

המעבדה לקיימות ביתית

“בידיים” מנסה לקחת כמה שיותר מכשולים בתחום הקיימות מהסביבה הביתית, ולהפוך אותם לפתירים.
התוכנית שלי היא להפוך את “בידיים” למעבדה וירטואלית בה מספר “חוקרים” (כמוני, כמוכם) שבחייהם שואלים שאלות בתחום הקיימות, ומחפשים פתרונות למכשולים שבדרכם. החוקרים לא יאלצו להשקיע מאמץ רב ולשנות את התנהלותם (הם גם ככה חוקרים), אלא רק יוסיפו תיעוד למחקרים שלהם (אשר יתפרסם ב”בידיים”). לפרקים ייפגשו חוקרי המעבדה ביניהם על מנת להצליב, לעבד ולייצר מידע חדש.

המעבדה (הוירטואלית) לקיימות ביתית, קרי “בידיים”, תשאף לייצר תמורה כלכלית עבור אותם חוקרים (באמצעים שונים – חסויות, תרומות וכדומה). המעבדה תנוהל ותתופעל כקואופרטיב, מה שאומר שכל החברים בקואופרטיב ינהלו את המעבדה יחדיו, ויתחלקו בהכנסות המעבדה (אחרי הוצאות תפעול) שווה בשווה.

בחודשים הקרובים במקביל לכך שאמשיך לכתוב ולסקר כרגיל ב”בידיים”, אתחיל להקים את המבנה החדש של האתר, ולהטמיע את העיצוב החדש יחד עם חבר. לקראת תחילת השנה האזרחית הבאה כולי תקווה שהמעבדה תגיע לנקודת הזינוק.

יום כדור הארץ שמח לכולנו.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן