קורס חקלאות עירונית

קורס חקלאות עירונית

חקלאות עירונית מוגדרת כגידול יצרני של מזון וצמחי תועלת בתוך העיר ובפאתיה, תוך שימוש אופטימאלי וחסכוני במשאבים ובשטח. בקורס זה נלמד את העקרונות הבסיסיים לגידול ירקות בסביבה עירונית באדמה במצע מנותק ובהידרופוניקה. הקורס יעניק למשתתפים ידע תאורתי רב אך יתן את הדגש על כלים מעשיים ליישום חקלאות עירונית בבית ובקהילה.

מורה הקורס: אייל ברקן. אגרונום בוגר הפקולטה לחקלאות במגמת הגנת הצומח, M.A בלימודי סביבה מאונ’ תל אביב, חוקר קיימות מעשית באתר בידיים, מורה מוסמך לתכנון פרמקלצ’ר, יזם ומייסד FARMIT חקלאות עירונית.

 מחזור 3 – ימי שישי חודש יולי במרכז האקולוגי שדמה

 ימי שישי ה1/7 8/7 15/7 22/7 29/7 בשעות 09:30-13:30

הקורס יתקים במרכז האקולוגי במושב שדמה (הזורעים 43) בוויז – “מרכז אקולוגי קהילתי ושוק קח תן בשדמה”.  יש אפשרות להגיע מתחנת הרכבת יבנה מזרח או מתחנה מרכזית גדרה.

 עלויות- 1200 ש”ח למשתתף.  מקדמה להרשמה בקורס 200 ש”ח באתר של FARMIT

(במקרה ביטול המקדמה לא תוחזר)

עלות מפגש בודד 300 ש”ח (בתאום מראש על בסיס מקום פנוי)

 מתנות לכולם

כל משתתף יקבל במתנה כיסשתיל ועציץ הידרופוני בשווי 130 ש”ח! יהיו גם הנחות על מצורים נוספים.

פירוט המפגשים

 1. מבוא לחקלאות עירונית – מה זה בכלל חקלאות עירונית? למה זה טוב לבן אדם ולעולם? ומה זה לכל הרוחות פרמקלצ’ר??? סקירה עולמית ומקומית, הצגת מגוון שיטות גידול וורטיקאלי והצגת עקרונות גידול ירקות.

מעשי: זריעה, הנבטה, וייחורים.

 2. לגדל אדמה לגדל מזון – לתקוע שתיל בקרקע זה ממש לא מספיק…נלמד כיצד להכשיר את האדמה לגידול אינטנסיבי של ירקות. נלמד שיטות גידול ודרכים לבניית ערוגות בהתאם לתנאי הסביבה והשטח המצומצם בעיר.

מעשי: הכנת ערוגת שכבות (לאזניה) וערוגת תיחוח כפול

 3. גידול במצע מנותק – לגדל בעציץ זה לא כמו לגדל באדמה… במפגש נלמד עקרונות גידול במצע מנותק, הכנת עציצים, כיסי שתילה, עציצי פתיל, גגות ירוקים, סוגי מצע מנותק

מעשי: התקנת כיסשתיל, הקמת מערכת גידול בעציצים והתקנת השקיה התקנת קיר ירוק מבקבוקים.

 4. גידול הידרופוני – אין לך גינה או מרפסת בדיוק בשביל זה המציאו חוות חלון…

במפגש נלמד על עקרונות גידול הידרופוני, פרוייקט חוות חלון, שיטת הגידול בעציצים הידרופונים.

מעשי: הרכבת מערכת  היברידית של חוות חלון עם עציצים הידרופונים.

 5. פרמה-בליץ חקלאות עירונית מטורף! נפגש כולנו בביתו של אחד המשתתפים בקורס, נקים ביחד גינת מאכל לתפארת, בכלים ובשיטות שלמדנו בקורס. אולי זה יהיה במרפסת שלכם…

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן