מדריך קצר וקולע להתקנת טפטים

תיקונים ושיפוצים

מדריך קצר שינחה אתכם כיצד לרענן את מראה החדר שלכם על ידי חידוש הקיר בטפט, בקלי קלות.

לאחר תרדמת של עשרות שנים, עולם העיצוב הישראלי חזר להשתמש בטפטים, וזה ניכר בעיקר באמצעות לא מעט אדריכלים ומעצבי פנים. אנשים כבר לא מרוצים מהקירות הפשוטים שלהם והם רוצים להפוך אותם למעניינים יותר עם צבעים, דפוסים ומרקמים שונים (ממש כמו בחו”ל!). ואת הפתרון לכך ניתן למצוא בטפטים שבשנים האחרונות, יחד עם התפתחות הטכנולוגיה והעידן הדיגיטלי, נולד לו הדפוס הדיגיטלי, שמאפשר ייצור טפטים ותמונות נוף ייחודיות שלא נראו מעולם בתעשיית הטפטים ובעולם העיצוב בפרט.

לפני שאתם ניגשים לאינטרנט או לחנות הטפטים הקרובה לרכוש טפט, חשוב שתבינו ותדעו לחשב את כמויות הטפטים שתצטרכו כדי לכסות את משטח ההדבקה הרצוי.

שימו לב: במידה וכבר עזרו לכם אחד מנציגי החנויות לחשב ולרכוש את כמויות הטפטים הדרושות, תוכלו לדלג על מבוא המדריך ישירות לשלב “הוראות טרום התקנה“.

ראשית, מידות: מידותיו הסטנדרטיות של גליל הם כ-10 מטרים אורך, על 0.53 מטר רוחב (שטח כיסוי של כ-5 מטרים רבועים), והחישובים הבאים יבוצעו לפי מידות הגליל הללו. עובי טפט סטנדרטי הוא כ-1 מילימטר. לא רלוונטי לחישוב כמויות, רק לידע כללי ;-)

כדי לחשב כמויות גלילים, חשוב להבין שיש שני סוגים של גלילים – גלילים בעלי דוגמא, וגלילים ללא דוגמא (גליל טפט חלק). יש שני חישובים שונים עבור כל סוג של גליל.

חישוב כמות גלילים בעלי דוגמא

גליל יחיד עם דוגמא יכול לכסות שטח שרוחבו כ-159 ס”מ על גובה סטנדרטי שנע בין 260 ס”מ עד כ-300 ס”מ, ומכאן – בכל פעם שתרצו לחשב כמות גלילים בעלי דוגמא לקיר, תחלקו את רוחב הקיר שלכם ב-159 ואת התוצאה תעגלו למעלה (מאחר וסביר להניח שלא ימכרו לכם חלק מגליל כי תוצאת החישוב ברוב המקרים היא שבר ולא מספר עגול).

לצורך הדגמה: נחשב כמות גלילים לקיר שרוחבו כ-430 ס”מ וגובהו 275 ס”מ
430/159 = 2.7 גלילים, וכעת נעגל למעלה ונקבל תוצאה של 3 גלילים לטובת ההתקנה.
סה”כ נצטרך 3 גלילים לטובת כיסוי מלוא משטח ההדבקה.
בקירות אשר הגובה הוא אינו סטנדרטי ולמעלה מ3 מטר מקדם החלוקה (159 משתנה)
בקירות בגבהים בין 3 מטר ל-5 מטר מקדם החלוקה יהיה 106
בקירות בגבהים בין 5 מטר ל-10 מטר מקדם החלוקה יהיה 53

חישוב כמות גלילים ללא דוגמא

החישוב הבא הוא פשוט יותר כי גליל הטפט אינו מכיל בתוכו דוגמא, אין צורך להתאמץ להתאים בין פסי הטפט, בשונה מגלילים בעלי דוגמא.
גליל חלק ללא דוגמא מכסה שטח של כ-5 מטרים רבועים, ומכאן – על מנת לחשב כמות גלילים ללא דוגמא, תחלקו את כמות המטרים הרבועים של שטח הקיר שלכם ב-5, ואת התוצאה תעגלו למעלה.

לצורך הדגמה: נחשב כמות גלילים חלקים לקיר ברוחב 350 ס”מ על גובה של 260 ס”מ

260×350 = 9.1 מ”ר

9.2/5 = 1.84

נעגל את המספר למעלה ונקבל 2 גלילים לטובת ההתקנה.

היכן ניתן לרכוש טפטים?

טפטים ניתנים לרכישה בקלות באינטרנט באתרי חנויות הטפטים המוכרות כגון: טפטים וולקס, צביקה טפטים, דויטשמן טפטים, גולדשטיין, שאול טפטים ועוד.

מחירי הטפטים בארץ נעים בין 90 ל-180 ש”ח למטר מרובע, לא כולל עלות הדבקה של מתקין מקצועי, והמחיר מושפע בעיקר מהחומר ממנו עשוי הטפט, שיטת ההדפסה שלו, דוגמת ההדפס, והמותג עצמו.

זאת ועוד, הרבה אנשים מופתעים לגלות שלהזמין בעל מקצוע להדבקת טפטים יכול להיות עסק יקר, אז הכנתי מדריך קצר שינחה אתכם איך להדביק את גלילי הטפטים שרכשתם לגמרי בעצמכם – בקלות וביעילות.

אז בואו נתחיל!

 

הוראות טרום התקנה:

  • על הקיר להיות חלק, נקי ויבש. מה זה אומר? פשוט מאוד, חייבים שהקיר כולו יהיה חלק ללא קילופי צבע ישנים/סדקים/רטיבויות וכל דבר שעשוי למנוע הדבקה נאותה של הטפט.
  • דבק טפטים – לטובת ההתקנה תזדקקו לדבק טפטים שמגיע בדרך כלל בקופסת קרטון קטנה שמכילה כ-50 גרם של אבקה. 50 גרם אבקה יספיקו להדבקה של עד כ-4 גלילים. אני ממליץ לעבוד עם אבקות דבק גרמני של המותגים המוכרים Pattex לכמויות קטנות של גלילים, ובאבקה של מותג הטפטים הגרמני Rasch עבור כמויות גדולות יותר (250 גרם אבקה שיספיקו ל5-10 גלילים). מחירי הדבקים עולים בארץ בין 50 ל-70 ש”ח וניתן למצוא אותם בכל חנות טפטים ואף בחלק מהטמבוריות השונות בארץ.

 

הכנת משטח הקיר להדבקה

ראשית, מבצעים תיקוני שפכטל במידת הצורך וצובעים את הקיר בצבע אקרילי או פריימר לקבלת משטח הדבקה חלק, ומחכים שהקיר יתייבש.

הכנת הקיר להדבקה

הכנת דבק טפטים

יש לערבב היטב את אבקת דבק הטפטים בדלי יחד עם מים בכמות המצוינת על גב האריזה ולהמתין 20 דקות לפני תחילת שימוש.

ערבוב אבקה עם מים

חיתוך הטפט

כדאי לפרוס את גליל הטפט על משטח ישר, נקי ויבש, ובעזרת מספריים, לגזור מהגליל הראשון פס השווה לגובה הקיר + 5 ס”מ ספייר.

גזירת טפט במספריים

ביצוע התאמת יתרת הגליל לדוגמת הטפט

יש לפרוס את יתר הגליל ליד הפס שחתכנו ולהתאים את דוגמת הטפט (במידה ויש) כך שתתקבל רציפות בין הפסים, ולגזור לקבלת פס שני של טפט. לאחר מכן לחזור על הפעולה עבור יתר הגליל.

הערה:

בכל פעם כאשר מתאימים דוגמא, חשוב לשים לב שהפס שאנו עומדים לגזור אינו קצר יותר מהפס הראשון שגזרנו מהגליל.

התאמת הדוגמה לטפט

מריחת הטפט בדבק

יש לפרוס את פס הטפט הראשון על משטח ישר ולמרוח את דבק הטפטים בצורה אחידה ונדיבה על גב הטפט בעזרת מברשת הטפטים.

הערה:

חשוב למרוח בצורה אחידה.

מריחת דבק על טפט

הדבקת הטפט

מדביקים את הטפט מלמעלה כלפי מטה תוך כדי היצמדות לקיר, ועוברים בעזרת כף טפטים או רולר על הטפט מלמעלה כלפי מטה ליישור הטפט.

בסיום השלב, חוזרים חלילה על השלב עבור יתר פסי הטפט שכבר חתכתם קודם לכן, עד שמסיימים לחפות את מלוא הקיר בטפט.

חיתוך וגימור קצוות הטפט

בתום ההתקנה, באמצעות שפכטל וסכין יפנית, מבצעים חיתוכים של שאריות הטפט שבקצוות הקיר.

חיתוך קצוות הטפט

ניקיון

מנקים את שאריות הטפט שנותרו על הרצפה לאחר כל החיתוכים, לוקחים שלושה צעדים אחורה, ונפעמים מיופיו המרהיב של הטפט שכרגע הדבקנו.
כל הכבוד!

תוצאת הדבקה סופית

כמה מילים לסיכום

אז הנה ההוכחה שלהדביק טפטים עשו-זאת-בעצמכם זה קל. לא צריך להזמין איש מקצוע.

קיימות דרכים נוספות להדביק טפטים, אבל אני סיכמתי לכם את השיטה הפופולרית והקלה ביותר במדריך הנ”ל.

אם בכל זאת אינכם מעוניינים לבצע את הדבקת הטפטים בעצמכם, או במידה ואתם מעוניינים בייעוץ מקצועי, אני ממליץ לכם לפנות לחברת טפטים וולקס, חברת טפטים ישראלית שמתמחה בהדפסה ובהדבקת טפטים. כמובן שיש עוד חברות שמציעות שירות מקצועי בהדבקת טפטים (כמו שכתבתי בהתחלה), אבל זאת החברה שאני ממליץ עליה.

אשמח לשמוע את חוות דעתכם על המדריך, והצעות לשיפור וייעול.
ניפגש במדריך הבא!

למידע נוסף:

טפט בדפוס דיגיטלי

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן