חיתוך בקבוק זכוכית ללא כלים

יצירה ושימוש חוזר

כאשר בונים מאדמה, עולה לעיתים הרצון להכניס למבנה אור קבוע ובאמצעות בקבוקי זכוכית. אפשרות זו יכולה להיות אסתטית וזולה. על מנת לעשות זאת יש לחתוך את הבקבוק ולהשתמש רק בחצי הרחב שלו. אולם, כיצד נחתוך בבקבוק חיתוך מדויק, ללא שברים וללא כלים מיוחדים? לפניכם מדריך קצר וחביב, על טריק ששווה לדעת. לעולם אין לדעת מתי תרצו פתאום להטמיע בקבוק בקיר הבית.

רקע

על מה אני מדבר כשאני אומר “לחתוך בקבוק זכוכית”, ולמה זה מעניין בכלל?

בקבוקי זכוכית מוטמעים בקירבאחד ממבני האדמה שהייתי שותף בבנייתם, נתקלתי בצורך לחתוך בקבוק על מנת להכניס אור קבוע למבנה האדמה. הרעיון הוא להטמיע בתוך הקיר בקבוק (בעובי הקיר פחות או יותר), כך ששני צדדיו חשופים, ודרכם עובר אור. ניתן כמובן להשתמש לצורך כך בצנצנות ובעצם בכל אלמנט שמכניס אור (פרספקס, ויטראג’ ועוד). כיוון שבקבוקי זכוכית מחוסרי תפקיד יש בשפע, פעמים רבות בונים באדמה בוחרים בהם.

למה בכלל צריך לחתוך את הבקבוק?

תרשים א' - מדוע נכנס יותר אור דרך תחתית הבקבוק מאשר מהפיהבעזרת התרשים ניתן להבין מדוע נכנס יותר אור מבסיס הבקבוק מאשר דרך הפייה שלו. אם נדמיין בקבוק עטוף באדמה, נווכח שהפתח שנשאר מצד הפייה, כדי שייכנס וייצא דרכו אור, הוא קטן ביותר. לעומת זאת, אם נציב שני חצאים תחתונים של בקבוקים, כשחלל הבקבוקים פונה פנימה, נקבל שטח גדול בהרבה לקליטת האור ולהעברתו לצד השני. חיבור שני החצאים אחד לשני לפני הטמעתם בקיר האדמה נעשה על ידי סרט הדבקה כלשהו.

הצמדת שני חצאים תחתונים של שני בקבוקים אחד לשניזאת ועוד, כשמטמיעים בקבוק שלם בקיר אדמה, הפיה נשארת פתוחה אל האוויר, ומצב זה יכול להביא לבעיות תברואה (קינים של צרעות, ושאר חרקים), ללכלוך, וכן להורדת הטמפרטורה בתוך המבנה (כמו ההבדל בין חלון בעל דופן יחידה לחלון בעל דופן כפולה, פחות או יותר). אם כן, בהצמדת שני חצאים תחתונים של שני בקבוקים אחד לשני, טיפלנו גם בבעיות אלה.

חיתוך

דרך אחת לחתוך בקבוק זכוכית הינה חיתוך בעזרת מכונה לחיתוך זכוכית המצויידת בדיסק מתאים. אבל מה עושים כשאין בנמצא מכונה שכזאת, או כשבמקום העבודה אין חיבור לחשמל על מנת להפעיל מכונה שכזאת?

מכונה לחיתוך בקבוקי הזכוכיתכמובן שהשאיפה היא לחיתוך כמה שיותר מדוייק ונקי, אחרת יהיה קשה ואף מסוכן להצמיד את שני חצאי הבקבוקים אחד אל השני.

ובכן, את השיטה המדוברת כאן אני חייב לחבר שבנה באדמה והיה צריך פתרון על מנת לחתוך בקבוקים (הוא עצמו חייב את השיטה לאינטרנט – והנה, הופ! השיטה חוזרת לאינטרנט, והפעם בשפת הקודש).

השלבים מאוד פשוטים:

  1. טובלים חוט צמר אמיתי (אורגני, לא סינטטי) במעט נפט או סולר
  2. קושרים את החוט צמוד מסביב לבקבוק, בנקודה בה תרצו לחתוך אותו
  3. חותכים במספריים את שאריות החוט שמעבר לקשר
  4. מדליקים את החוט, ונותנים לו לבעור עד שמרגישים שהוא מתחיל לדעוך (בערך 5-7 שניות), ואז…
  5. טובלים אותו בזריזות בדלי עם מים בטמפרטורת החדר

והנה, בקבוק חתוך.

הבקבוק, לפני שהוא הבין מה הולך לקרות לוחיתוך יחסית נקי בשביל שיטה מלוכלכת שכזאת

 

 

 

 

לא מאמינים? הנה, צפו בסרטון ההדגמה.

הערה: בסרטון ההדגמה חתכתי את הבקבוק בחלקו התחתון ולא באמצעו, אך הרעיון כמובן ברור.

 

לתוכן זה נכתבו 26 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן