דק (Deck) מעץ זבל

תיקונים ושיפוצים

מדריך זה מסקר בניית דק (Deck) מעץ ממוחזר, מסביב לאוהל נחמד ביישוב כליל שבגליל. התהליך לא מתועד כיאות ובכל זאת בחרתי לשתף אותו עמכם.

מדריך זה מסקר בניית דק (Deck) מעץ ממוחזר, מסביב לאוהל נחמד ביישוב כליל שבגליל. התהליך לא מתועד כיאות ובכל זאת בחרתי לשתף אותו עמכם.

שלד הדק

עיקול קל. הצורה המעוקלת סיבכה את בניית הדק, כיוון שלא היו הרבה קווים ישרים שיכולתי להסתמך עליהםבתמונה אפשר לראות את כל השלבים יחד - היריעה מתחת, שלד הדק, ומעט מהדק שליד דלת הביתבמקרה שלנו, שלד הדק נבנה על יריעת פלסטיק שנועדה לעזור למים להתנקז בקלות מתחתיו. אנחנו פרסנו את יריעת הפלסטיק, ומעליה העמדנו את השלד. בתמונה אפשר לראות את כל השלבים יחד – היריעה הירוקה על קרקעית התעלה, שלד הדק שמורכב מקורות 5×10 ששוכבות במאוזן עם נקודות עיגון שונות (לעתים על סלע, לעתים על עמוד, מה שיש), ומפולסות ביחס לקו הייחוס שנקבע מראש. בכל מקרה, כדאי לדאוג שתהיה קורת שלד כל 75 ס”מ, כדי להקל על הלחץ שמופעל על קרשי הדק. כאן רואים איך השלד ממשיך בעיקול קל. הצורה המעוקלת של הדק גרמה לכל העניין להיות לא כל-כך פשוט, כי זה מקשה על בחירת נקודות העיגון של השלד. אפשר לראות גם שיפוע ברור בתעלה.

הכנות

קביעת קו ייחוס מפולס – יש לבחור את גובה הדק הסופי הרצוי, לתקוע יתדות זמניות ולמתוח חוט מפולס בין היתדות המציין גובה זה. הסימון נעשה לצורך נקודות התייחסות תוך כדי בניית הדק (אין תמונות, מצטערים).

 

הדק עצמו

כדאי לשמור על רווח קבוע בעובי מסמר כדי לאפשר למים לעבורמכיוון שהתעלה עצמה הייתה ברוחב משתנה, היה צורך לחתוך כל קרש בנפרד, לפי הזווית המתאימה. יש לבחור את הקרשים הטובים ביותר לצורך המשטח, כדי שיחזיק כמה שיותר זמן לפני שנצטרך לחדש אותו. כדי לשפר את הניקוז, את הקרשים לא נחבר צמוד מדי אלא ברווח קבוע של עובי מסמר (4-5 מ”מ). חשוב מאוד – יש לדאוג לפחות לשתי נקודות עיגון של כל קרש על שלד הדק, כך שבאופן גס אפשר לומר שאנחנו יוצרים שתי וערב בין קורות השלד לקרשי הדק.

לסיכום

כך נראה הדק כמה חודשים אחרי שנבנהאת הדק בנינו כיוון שהיה צורך לנקז מים סביב הבית. על כן, נחפרה תעלה ששמרה על שיפוע קבוע לצורך הניקוז, והדק נבנה מעליה על מנת לשמור על משטח ישר ויבש שעליו אפשר ללכת.

על מנת להאריך את חייו של הדק אפשר לשמן את העץ, אבל כנראה יהיה זול ויעיל יותר להחליף קרש כשהוא נשבר מאשר לשמן את הדק. אחרי הכל העץ מהזבל. הדק הזה מחזיק מעמד כבר ארבעה חודשים (כל החורף כמעט) וכעת הוא כמו בתמונה מימין.

עדכון: הדק החזיק מעמד שנה שלמה, והיה יכול להמשיך עוד הרבה, לולא היה עלינו לפרק את הבית והדק בסיבות אישיות.

לתוכן זה נכתבו 11 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן